IE7 i Vista käkar ram

Permalänk
Medlem

IE7 i Vista käkar ram

Hej, har märkt att mitt IE7 i Vista äter ovanligt mycket
ram än vad andra program gör. Ligger på 220k kb användning ungefär.
Har uppe ungefär 3 flikar samtidigt, som idlar olika sidor, så tycker inte detta skulle vara något problem. Någon som har koll vart felet kan ligga.

Eller så jag iaf vet var jag ska börja leta.
Tack

Robert

Permalänk

IE7 har en väldigt bra aptit för minne. 220MB låter en smula för mycket men har du möjligtvis add-ons som google-bar och liknande eller? Efter att ha installerat Vista så använde jag IE7 i knappt 2 dagar och gick sedan tillbaka till FireFox som av min erfarenhet inte käkar lika mycket mindre, är betydligt stabilare och bättre på alla möjliga sätt.

Därför är mitt tips till dig att byta till FireFox. Kör även en spyware scan för att hitta små onödiga osynliga program som boffar minne.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Firefox har också en aptit för minne. Men inte i närheten av IE7' 220MB (Har jag upplevt i alla fall)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

tack för svaren gott folk Kör för övrigt inga plugins i IE7, förutom google search modulen. Får dra en spyware check, annars får det bli FF2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tjaa jag skulle tro det e ngt spyware.. jag kan sitta med 3-4 flikar och vara under 100mb

Permalänk

mitt IE ligger 17 800 Kb just nu.

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h