CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

Det här var den bästa bilden jag kunde hitta på ett ingame ansikte.

fortfarande inte tillräckligt bra kvalle för att kunna gämföras.
man ser helt enktelt inte alla detaljer i denna kvalitet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ansiktet e lite sådär men kläderna har dom gjort ett riktigt bra jobb med.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kellerus
Ansiktet e lite sådär men kläderna har dom gjort ett riktigt bra jobb med.

jupp, enligt crytek så har alla karaktärer egna klädlager så detär många texturer ovanpå varandra. troligtvis skulle det gå att klä av folk nakna vilket skulle göra att esrb ger den konstiga ratings.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna maxa spelet (absolut högsta i allt) med en Q6600, 4gb ram, geforce 8800GTX? utan lagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rekl3M
Kommer man kunna maxa spelet (absolut högsta i allt) med en Q6600, 4gb ram, geforce 8800GTX? utan lagg?

.

hehe, du skriver ju bara detta för att folk ska störa sig på detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rekl3M
Kommer man kunna maxa spelet (absolut högsta i allt) med en Q6600, 4gb ram, geforce 8800GTX? utan lagg?

Jag har hört att det inte kommer att gå att maxa spelet tills ungefär 1 år efter releasen.

Men du kommer ju kunna köra det i samma kvalitet som de körde på E3

och apropå vilken åldersgräns spelet har ,
är det någon som bryr sig om åldergränsen?

Counters-strike är 18 år gå in på valfri server och kolla var nivån ligger

Rating spelar ingen roll tror jag, kanske för småbarn , då de kanske inte får de i julklapp.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

De körde spelet på ett 8800 och 4gb ram och ändå var det inte högsta men hackade ändå lite, dock är det väl inte slutoptimerat än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Jag har hört att det inte kommer att gå att maxa spelet tills ungefär 1 år efter releasen.

Men du kommer ju kunna köra det i samma kvalitet som de körde på E3

och apropå vilken åldersgräns spelet har ,
är det någon som bryr sig om åldergränsen?

Counters-strike är 18 år gå in på valfri server och kolla var nivån ligger

Rating spelar ingen roll tror jag, kanske för småbarn , då de kanske inte får de i julklapp.

Vafan? skämtar du eller? så även fast man ligger långt över recommended requierments, så kommer det hacka? helt otroligt :S

Permalänk
Medlem

Oblivions medel-fps utomhus går väl knappast över 50 med allt maxat på dagens burkar och det är 1,5 år gammalt. Å andra sidan är det precis som Morrowind var före dåligt optimerat.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Vafan... så då e de ingen idé att man köper en superdator för 20k nu då...

Permalänk
Medlem

Fan, skulle inte ha beställt nya grejer för 50k.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Fan, skulle inte ha beställt nya grejer för 50k.

Köpte du dator i sign för 50k är du värd lite hack...

Btw
lagg = dålig internet anslutning
hack = dålig hårdvara

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Fan, skulle inte ha beställt nya grejer för 50k.

joke right?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rekl3M
Vafan... så då e de ingen idé att man köper en superdator för 20k nu då...

Du får ingen superdator för 20k men en superdator är inget du vill ha för Crysis ;).

Jag är då inte orolig iaf. Lär klara mig fint med 8800GTS, 2GB ram och C2D@3GHz i 1680x1050.

För alla som klagar på kraven som inte sälppts än :).

1. Spelet är inte helt optimerat i filmerna.
2. De har grafiken på max i vissa filmer fast kör då i 1024 bara för att spelet inte skulle hacka för mycket då det inte var färdigoptimerat :). Det med 8800GTX.
3. De kan inte släppa ett spel som inte går att spela med högre inställningar.
4. FarCry flöt på rätt bra när den kom ut även på "medel"-burkar om man inte körde texturer på Ultra samt nåt mer som jag inte kommer ihåg. Så detta spel lär nog vara ännu bättre optimerat än FarCry så inget att oroa sig för.
5. Man håller fortfarande vid att tre år gamla datorer kommer kunna köra Crysis med låga inställningar. Inget jag skulle ha gjort då man missar hela upplevelsen men det betyder ju att sitter man på bättre burk så lär det flytta på rätt bra.
6. Både Nvidia och Ati/AMD lär släppa Crysis-optimerade drivsar så det kommer nog ge några fps extra.

Sitter man däremot med tex 6800GTS och 1GB ram då bör man inte vänta så så mycket av spelet. Man lär gå miste om en del effekter och man lär nog inte kunna spela i så höga upplösningar. Ni andra som sitter på 8800 eller 2900 -kort lär inte ha några problem alls så bara ta det lungt och koppla av i väntan på Crysis

Edit:

Klart mAster9 skämtar :).

Permalänk
Inaktiv

Undrar hur det kommer flyta på mitt graffe..
Med andra grejerna i sign: antagligen inge vidare.
Men det ska uppgraderas...nån...gång..

Permalänk

fan vad jag länktar nu :D:D:D känns ju som att det inte dröjer sååååå länge till ;O

mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Undrar hur det kommer flyta på mitt graffe..
Med andra grejerna i sign: antagligen inge vidare.
Men det ska uppgraderas...nån...gång..

Jag hoppas att vi klarar av medium inställningar och kanske någon på high. Hoppas också ett 8800gts sjunker till 2000 i höst.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

alltså, har du E6600 , 8800GTX , och 2 gig ram, som jag tror de körde på E3 så kommer de självklart att se lika bra ut som de gjorde på E3.

Men som sagt , det är inte max , förstått?
det är fortfarande snyggast i världen liksom

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
http://www4.incrysis.com/images/crysis_nk_zoom2.jpg

Det här var den bästa bilden jag kunde hitta på ett ingame ansikte.

fortfarande inte tillräckligt bra kvalle för att kunna gämföras.
man ser helt enktelt inte alla detaljer i denna kvalitet.

Snygg screen. Blev orolig när jag såg videon och det såg ut som ett spel från 1998.

Permalänk
Avstängd

Jag har en QX6800, 4 GB PC8000 och 2*8800 Ultra. Är lite orolig att jag inte klarar allt på lägsta. Någon som vet säkert?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Jag har en QX6800, 4 GB PC8000 och 2*8800 Ultra. Är lite orolig att jag inte klarar allt på lägsta. Någon som vet säkert?

Jag har en skumm känsla att ironin flödar i luften. Men som svar på din fråga så behöver du nog minst 2GB minne till för att det ska flyta på okej.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Jag har en QX6800, 4 GB PC8000 och 2*8800 Ultra. Är lite orolig att jag inte klarar allt på lägsta. Någon som vet säkert?

Kan vara möjligt att köra på lägsta i 800x600 men man vet aldrig

Permalänk
Medlem

800x600? Risk att det inte ens funkar i 640x480.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
800x600? Risk att det inte ens funkar i 640x480.

Å nej, tyckte att datan var dyr och jag hoppades på att få 100 fps.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Å nej, tyckte att datan var dyr och jag hoppades på att få 100 fps.

Det kanske du får i 320x240

Permalänk
Medlem

Sluta larva er. Poängen har nog gått fram vid det här laget och mer spam behövs knappast.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Å nej, tyckte att datan var dyr och jag hoppades på att få 100 fps.

tyvärr, du gjorde ett sjukt dåligt köp. datorn kommer inte ha en suck att palla deta spelet å lägsta ens

OnT: jo du kommer klara allt på högsta i 1600*1200 med mycket AA&AF!

Permalänk

Det märks att att många längtar efter spelet så att dom i princip skriver vad som helts på forum. Det märks här nu när tom ironin är ut-tjatat

Btw jag har nog aldrig längtat efter efter att prova ett spel som det här spelet och det nya GTA-spelet. Speciellt jag jag har köpt en ny datorn här i veckan(se sign).
Äntligen kan man slänga ut det gamla geforce 2 grafikkortet som man har levt med sedan 2001

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Det märks att att många längtar efter spelet så att dom i princip skriver vad som helts på forum. Det märks här nu när tom ironin är ut-tjatat

Btw jag har nog aldrig längtat efter efter att prova ett spel som det här spelet och det nya GTA-spelet. Speciellt jag jag har köpt en ny datorn här i veckan(se sign).
Äntligen kan man slänga ut det gamla geforce 2 grafikkortet som man har levt med sedan 2001

hehe trevligt att höra , grattis

lite glada nyheter!

kolla in!

Crysis - "Best PC Game" of E3 2007

http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
hehe trevligt att höra , grattis

lite glada nyheter!

kolla in!

Crysis - "Best PC Game" of E3 2007

http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

offtopic: aha de första far cry 2 screenshotsen! här