CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Litet klipp från tomteverkstan.
http://youtube.com/watch?v=o6AhlgfBVkM

Vad var det för propp de använde? Quad på 3,2 GHz..? Var det en LCD- TV som Tomas satt framför? Annars var det en MKT. stor skärm!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Vad var det för propp de använde? Quad på 3,2 GHz..? Var det en LCD- TV som Tomas satt framför? Annars var det en MKT. stor skärm!

intel penryn/yorkfield native quad core som kommer om ett par månader.

Permalänk
Medlem

Fett! Då behöver man inte fundera mer på nuvarande släpp utan då blir den sådan med 1333MHz bus och 12MB cache när den kommer.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Notera att de står Windows XP i system configen på slutet.
DX9

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Notera att de står Windows XP i system configen på slutet.
DX9

Precis vad jag tänkte, inte så dumt. Det ser ju i princip likadant ut, det är väl bara det att rent teoretiskt så kan Dx10 hantera fler operationer till ett mindre kostsamt pris av prestanda och en aning snyggare shaders, men det kommer dröja innan vi får se de stora grafik- och prestandavinsterna.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Fett! Då behöver man inte fundera mer på nuvarande släpp utan då blir den sådan med 1333MHz bus och 12MB cache när den kommer.

mm fett najs! hoppas k10 blir minst lika bra!

Permalänk
Medlem

Detta verkar lovande..

"This is what PC gaming has been waiting for. Running on a high-powered Toshiba Satellite notebook packing a brand new DirectX 10-capable nVidia GeForce 8700M GT card, it can only be said that Crysis looked no less than stunning."

http://www.dignews.com/preview.php?story_id=24171

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Avstängd

Ge mig den snyggaste screenen på Crysis tack.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Detta verkar lovande..

"This is what PC gaming has been waiting for. Running on a high-powered Toshiba Satellite notebook packing a brand new DirectX 10-capable nVidia GeForce 8700M GT card, it can only be said that Crysis looked no less than stunning."

http://www.dignews.com/preview.php?story_id=24171

Hoppas det stämmer.. Då är det ju bara att klocka graffet i laptopen så har man en dator som motsvarar en med ett 8700GT.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
Ge mig den snyggaste screenen på Crysis tack.

det är ju subjektivt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
det är ju subjektivt.

Jag tycker verkligen Crysis är snyggt frånsett skuggorna som är alldeles för vassa. Krävs mer dator för blury shadows antar jag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Jag tycker verkligen Crysis är snyggt frånsett skuggorna som är alldeles för vassa. Krävs mer dator för blury shadows antar jag.

beror väl på. inomhus så tror jag crysis utnyttjar blurade shadow volumes, och någon fake global illumination. utomhus så änvänds blurade shadow maps, precis som i far cry, fast det är väl ganska hög upplösning på dom i crysis vilket gör dom vassare.

Permalänk
Medlem

Ännu en kanonvideo finns för nedladdning

http://www.crysis-online.com

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut annars? Är det någon som på fullt allvar tror att Crysis kommer att släppas i mitten av September?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Jajamen, crytek pojkarna är inte att leka med: de vet vad de gör.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Det vore extremt gött i så fall. Hmm, känner mig redan lite småsjuk....... måste nog vara hemma från jobbet en vecka runt den 11: Sept.

EA har iaf. den på sin lista:

http://www.gamernode.com/News/3243-E3-07-EAs-upcoming-game-ti...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Nja lite skeptisk är man, visst det ser snyggt ut i vissa områden men det får bara tankarna till ett FarCry på steroider, mycket har en tecknad känsla på texturerna men men, kanske blir bra när man väl sitter framför spelet, storyboarden verkar inte heller knivskarp.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
storyboarden verkar inte heller knivskarp.

Nej, men åtminstonde så har VD:n för crytek kommenterat att de är väl medvetna att de inte gjorde ett bra jobb med story'n i FarCry så kanske de har lagt ner lite extra krut nu.

Sen i ärlighetens namn finns det mer till en story än vad som står på papper. Vi tar ett exempel: Spelet går ut på att du är en forskare och när ett experiment går fel så måste du fly, helt enkelt. Det verkar ju inte vara mycket att hänga i granen men det blev väl ett "hyfsat" spel till slut?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ännu en kanonvideo finns för nedladdning

http://www.crysis-online.com

de har fått finare cinematisk musik i spelet! najs! mycket bättre än far cry.
såg att det fanns lite lagg i videon ibland dock..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer

såg att det fanns lite lagg i videon ibland dock..

Vad hade du förväntat dig av ett spel som är snyggt och inte optimerat än?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Vad hade du förväntat dig av ett spel som är snyggt och inte optimerat än?

optimerat var det inte för 1 år sedn... men NU 1 år senare ganska nära releasen så måste spelet helt enkelt vara optimerat. lagget var mest när mycket saker exploderade, krävande fysiksystem det är då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
optimerat var det inte för 1 år sedn... men NU 1 år senare ganska nära releasen så måste spelet helt enkelt vara optimerat. lagget var mest när mycket saker exploderade, krävande fysiksystem det är då.

Ja men nu är det så att det inte är optimerat.. Crytek säger själva att de har en hel del optimeringar kvar att göra.

Permalänk
Inaktiv

jaja, den som lever får väl se om det blir mer optimerat så bättre, man vill ju kunna spela högsta grafik med low end.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
man vill ju kunna spela högsta grafik med low end.

Sa jag det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Sa jag det?

Nej det sa du inte. Och jag tror han var lite ironisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Nej det sa du inte. Och jag tror han var lite ironisk.

Det tror jag nog inte.

Permalänk
Medlem

Undrar hur väll de programmerat motorn att utnyttja flera cpu-kärnor. Hur stor skillnad det lär bli mellan dualcore och quadocre tex. Om det nu blir nån märkbar skillnad. De kan ju tex ha slängt fysikberäkningar på en kärna också, beror på hur de programmerat som sagt.

Det hackar inte på alla filmer där ute så i filmer där det hackar kör de antingen för höga inställningar för hårdvaran. Har också hört nånstans att de hade en del optimeringar kvar.

Hur som så lär spelet komma detta år iaf. Septemberrelease är väll lite optimistiskt men jag tror faktiskt att de klarar det. Eller bör göra det då många bra spel kommer i oktober, november och man säljer fler exemplar om man släpper spelet innan dess eller isf i december innan jul i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Undrar hur väll de programmerat motorn att utnyttja flera cpu-kärnor. Hur stor skillnad det lär bli mellan dualcore och quadocre tex. Om det nu blir nån märkbar skillnad. De kan ju tex ha slängt fysikberäkningar på en kärna också, beror på hur de programmerat som sagt.

Det hackar inte på alla filmer där ute så i filmer där det hackar kör de antingen för höga inställningar för hårdvaran. Har också hört nånstans att de hade en del optimeringar kvar.

Hur som så lär spelet komma detta år iaf. Septemberrelease är väll lite optimistiskt men jag tror faktiskt att de klarar det. Eller bör göra det då många bra spel kommer i oktober, november och man säljer fler exemplar om man släpper spelet innan dess eller isf i december innan jul i värsta fall.

Multi threading in Crysis allows Crytek to take advantage of the capability of the Intel Core 2 Duo & Core 2 Quad processors and give gamers the mind-boggling realism and gameplay they expect

så står det alla fall på incrysis.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Multi threading in Crysis allows Crytek to take advantage of the capability of the Intel Core 2 Duo & Core 2 Quad processors and give gamers the mind-boggling realism and gameplay they expect

så står det alla fall på incrysis.com

Ja det visste man redan och det betyder bara att spelet har stöd för multicore cpu:s. Frågan är hur kärnorna används, hur stor skillnad det är mellan duo och quad samt om man får bättre fysik eller annat med quad som man inte kan få med duo.

Permalänk

nån annan som hört att Crysis försenas till November?

tycker hela spelet tappat sitt wow överhypat för många videos inget Demo för mig har Crysis blivit ett av många pangare med as snygg graffe inge mer för lång tid för många videos och ny försenat

nåja bioshock assasin´s creed COD4 finns mycket att spela utöver Crysis som vart det stora spelet men Crytek sumpade hela skiten

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|