Permalänk
Medlem

Lyssnar jag på bögmusik?

Hej, nu är det så att många av mina vänner klagar, retas och irriterar sig på att jag lyssnar på artister som Backstreet Boys och Westlife. Dem frågar hela tiden: "Är du bög eller?" och det är här jag inte fattar! Är man bög för att man lyssnar på en viss sorts musik eller är man bög för att man tänder på killar? Jag lyssnar på den musiken främst för att jag faktiskt tycker att det är bra och sen för att det väcker gamla minnen. Själv skulle jag inte bry mig ifall dem lyssnade på Spice Girls eller Metallica, det har väl inget med deras sexuella läggning att göra?

Vad tycker ni?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

håller med.. man behöver inte vara bög eller tända på killar
för att man gillar deras musik. allt har med tycke och smak att
göra, jag skiter totalt i vad andra lyssnar på.. jag själv skulle
t.ex aldrig i helvete lyssna på spivegirls men om nu ngn polare
jag känner lyssnar på dem så får han/hon göra det utan
att jag lägger mig i :)..
även om jag påpekar lite vad jag tycker om dem:P

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe, har en polare med liknande smak. Nej, jag tror inte att han är bög. Men, jag måste erkänna att det på något vis känns "skumt" - no offence till någon av er.
Jag är inte av den typen som dina "polare" men... Ja. Vet inte riktigt vad det är.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nej, du har bara dålig musiksmak.
Sen vettifan om du har legat under en sten hela ditt liv men "bög" används ganska ofta av yngre människor som ett ord för att beskriva något dåligt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Håller med Thomas. Man behöver inte vara homosexuell.. Men dock ger det lite konstiga vibbar när man hör en kille på 15-18 bast lyssna på musik yngre tjejer lyssnade på för ett par år sen...

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk

Undrar lite vad du vill få ut av den här tråden? En försäkran om att du inte är bög?

Har faktiskt aldrig förstått det där med att ens musiksmak skulle spegla vem man är, lika lite som jag förstår varför man måste klä sig på ett visst sätt om man gillar en viss musik.

Därmed inte sagt att ma inte ska få visa vad man gillar för musik, jag har ju själv Dylan som avatar, men jag har aldrig kännt att hans musik har påverkat mitt sätt att tänka eller liknande.

Däremot skulle jag nog faktiskt säga att definitionen av att vara homosexuell är att man tänder på nån av samma kön, Reza.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En otrevligt stor andel av mina vänner lyssnar på 'modern dansmusik', alltså sådant man inte i värst många minuter klarar av att inte racka ner lite på. Jag tror inget speciellt om dom för det, förutom att de har musiksmak som vit och skinande kravlar omkring i helvetets källare.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag måste tyvärr meddela att du då faktiskt är bög.

Nej, naturligtvis spelar är det inte musiksmaken som avgör detta.
Det är mest för yngre killar som det ofta blir viktigt att visa att man lyssnar på den "rätta" musiken för att inte "sticka ut".

Själv lyssnade jag inte på musik alls förrens efter 18 års ålder. Dessutom hatade jag alltid all musik som de andra lyssnade på i klassen (vilket oftast var hårdrock).
Jag ansågs väl lite avvikande då, men det struntade jag i.

Därefter gillade jag Pet Shop boys ett tag. "Bögmusik" om något...
Dessutom gillar jag Abba.

Har aldrig varit det minsta lilla homosexuell i hela mitt liv trots detta..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Tycker det är skummt att alla som lyssnar på bb och westlife gillar filmer med leonard dicaprio och ritar på sin fritid, du kanske känner igen dig? Varför är det flest tjejer som lyssnar på spicegirls det har väll inget med kön att göra? Kul resonemang.

Permalänk
Avstängd

Det är ungerfär lika mycket iq i att säga bögmusik som att säga emo nu för tiden.

Lyssna på det du vill och stå för det med stolthet, kan inte övriga se det så kanske det är dags att skaffa nya vänner?

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

Nej du Lex (går det bra om jag kallar dig det?), det är allt lite konstigt iaf att lyssna på Westlife och Backstreet Boys så jag förstår dina kompisar till viss del men du bestämmer ju själv vad du vill lyssna på.

Permalänk

varför bry sej?
lyssna på vad du vill och skit i det trångsynta folket.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hade jag lyssnat på Westlife eller Backstreet Boys så hade jag hållt det för mig själv.
Det är inte gaymusik, men men... pojkband brukar förknippas med små flickor som har flera posters av banden i sitt rum osv...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Varför skulle du vara det. Många blir kallade Nazister för att dem lyssnar på Rammstein. (Rammstein ftw) Men bara för att gruppen förknippas med gay-världen så behöver det inte betyda att man är bög, precis som om att man har en kompis som är bög som inte vågar gå till en bög-bar själv så går man med honom fast man är hetro, och det gör ju inte dig till bög, utan en bra kompis. På samma sätt kan pojkbanden få dig att verka som en ärlig/modig människa som vågar säga att du lyssnar på band som förknippas med gay-världen.

Och jag lyssnar på grupper som Kent, Rammstein, Mötley osv, t.om finskt dansband.

Permalänk
Medlem

hmm, jag lyssnar på en massa japanska pojkband, och är 18 år och heterosexuell lite gay är nog alla, så tror inte det är någon större fara

Visa signatur

mjau

Permalänk

Jag lyssnar på den musik jag tycker om och står för det. Bryr mig inte vad andra tycker om det. Du borde göra detsamma.

Permalänk
Medlem

"Lyssnar jag på bögmusik?" Ja
Men du måste inte vara bög för det.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Du borde självklart ändra din musiksmak! I det här fallet är det helt uppenbart att Westlife och Backstreet Boys gör dig till bög. Vad är du ute efter? Du har ju svarat på din egen fråga och det är väl ingen som kan komma undan med att svara att musik påverkar ens sexuella läggning?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jävligt dåligt musiksmak .................................................

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Re: Lyssnar jag på bögmusik?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza

Vad tycker ni?

Åhåhååå ja!
Du är så jävla flaming att du riskerar att sätta fyr på huset!!!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Lyssnar jag på bögmusik?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Åhåhååå ja!
Du är så jävla flaming att du riskerar att sätta fyr på huset!!!

Fan apan, jag missade helt att det var allas vårt ärketroll Reza som skapat tråden. Nu känner jag mig lite smutsig

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
Vad är du ute efter? Du har ju svarat på din egen fråga och det är väl ingen som kan komma undan med att svara att musik påverkar ens sexuella läggning?

Jag vet att jag inte är bög, om du tänker på topic så är det en retorisk fråga. Syftet med tråden är att få veta vad ni andra tycker om detta.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Jag vet att jag inte är bög, om du tänker på topic så är det en retorisk fråga. Syftet med tråden är att få veta vad ni andra tycker om detta.

OFFT:

Vad det inte du som hade en lång tråd om en snygg tjej du var kär i? Under ÖÄ 1.0?

ONT:

Om de säger det med glimten i ögat behöver du verkligen inte bry dig. Men är de helt seriösa, så borde de skärpa sig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
OFFT:

Vad det inte du som hade en lång tråd om en snygg tjej du var kär i? Under ÖÄ 1.0?

ONT:

Om de säger det med glimten i ögat behöver du verkligen inte bry dig. Men är de helt seriösa, så borde de skärpa sig.

OFFT: haha, jo det var jag :D. Det var goda tider det. Hon har dock en kille nu som är 4år äldre än henne

ONT: Bra sagt! Dem är seriösa ibland och tycker att det är heeelt fel att lyssna på sån musik.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

Re: Re: Re: Lyssnar jag på bögmusik?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Fan apan, jag missade helt att det var allas vårt ärketroll Reza som skapat tråden. Nu känner jag mig lite smutsig

Hahaha, jag såg det fan inte heller:P

Såg det först när jag kollade nu, såg att reza svarat och blev föga förvånad med tanke på vad tråden handlade om... sen såg jag att han även skapat tråden

Permalänk

Meningslös jävla tråd egentligen. Simpelt svar:

Nej, du är inte homosexuell bara för att du lyssnar på ett visst band.

Börja istället fundera på om du är bög eller inte när du runkar till bögporr. Då kan du vara bög, men det är inte säkert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Nej du Lex (går det bra om jag kallar dig det?)

hahahah

OT: Nopes, men som alla andra säger så kan det ge lite konstiga vibbar.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Äsch komigen, använd det till din slogan istl =P.. (Annorlunda = Bra egenskap) Använd det som konversationsöppnare på krogen: T.ex: Gå fram till en tjej och fråga vad dem tycker om killar som lysnnar på sån musik .. detta kommer göra dig intressant och annorlunda inför tejerna.. och på så sätt kan du ju bevisa för dina polare vad skåpet ska stå

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mitnick
Äsch komigen, använd det till din slogan istl =P.. (Annorlunda = Bra egenskap) Använd det som konversationsöppnare på krogen: T.ex: Gå fram till en tjej och fråga vad dem tycker om killar som lysnnar på sån musik .. detta kommer göra dig intressant och annorlunda inför tejerna.. och på så sätt kan du ju bevisa för dina polare vad skåpet ska stå

Ja det eller så säkrar han ett liv i celibat

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Du lär inte vinna några badboy-poäng hos brudarna iaf, det är en sak som är säker.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end