Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Medlem

"Nä, men man ska ju självklart gebort laptopen i födelsedags present till svärfar och nu när hans barnbarn ska bo där i ett par veckor så kommer det ju bli .. ja, detta ställer ju till en hel del problem.

Dessutom jobbar man i ett programmerings team som ska träffas helgen efter man har fått laptopen, så vi ska koda ihop och nu går inte det.

och den gamla datorn har jag sålt, så det är ett jävla meck att betala räkningar och sånt när ni inte skickar den i tid

hur hade ni tänkt att gottgöra detta?"

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk

Beställde i början av juli, ca 5-10:e någongång och har fått leveransdatum 30:e augusti. Har dock inte hört något (mail/brev) om att min dator ska bli försenad, bör jag ändå förvänta mig den blir sen? Och vad ligger förseningarna uppskattningsvis på nu? Man börjar ju bli lite orolig, hade tänkt ha laptopen till skolstarten igen...

Permalänk

Inte säkert din blir försenad men troligtvis, har inte heller fått veta att min blir, men troligen blir den det. förseningarna ligger på ca 5 v nu. :S

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Inaktiv

Förhoppningsvis blir inga fler försenade. Enligt NBR och Engadget så har de börjat få fart på produktionen nu iaf. Vilket bör va lagom för att jag ska få min.

Någon som har leveransdatum innan mig? (20AUG)

Permalänk
Medlem

Jag chattade med en kille på Dell igår, och enligt honom är det "bara" 3-4 veckors leveranstid om man beställer nu...

Permalänk
Inaktiv

Hampos, med vilken Spec? eller alla?

Permalänk

Danne_jaha, jag har min ska levereras 16:e aug. står fortfarande i för produktion dock. :S

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Hampos, med vilken Spec? eller alla?

Japp, enligt honom skulle det inte ta mer än 4 veckor vilka specs man än valde...även om det låter ganska konstigt.

Edit: Snackade med en annan kille nu, och enligt honom var det 5-6 veckor, men absolut inte mer än så.

Permalänk
Inaktiv

konstigt är det ja. Vad händer med alla som har sin uppskjuten till september? kommer de slö med dessa eller kommer de får den betydligt mycket tidigare ... blir spännande att se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampos
Jag chattade med en kille på Dell igår, och enligt honom är det "bara" 3-4 veckors leveranstid om man beställer nu...

Och på Dell chatten sa de 5-6 veckor till mig nu...

Visa signatur

PC - CPU: C2D E6600@3.2Ghz | MB: MSI P965 Platinum | RAM: 4x OCZ GOLD 1GB DDR26400-CL5 | Video: Asus Extreme GeForce 8800GTS 640mb PCI-E | HDD: Samsung SP F1 1TB +750GB + SP250GB SATA2 + Iomega SL500GB (EXT) | Optical: Samsung SH-S183A DVD | Chassis: Antec Sonata II | PSU: Hiper 580w | LCD: 22" LGW2252TQ + 19" LG194w | OS: Microsoft Windows Vista Business
Laptop: HP DV3610

Permalänk
Medlem

När jag talade med säljaren på Dell idag så sa han att SSD-hårddisk är standard? Sedan kan man välja att ha skiv-hårddisken inaktiverad... Ser dock inget om det i webbshoppen, stämmer det säljaren sa?

Sedan så undrar jag också om internt 3G-modem ingår. Samma sak där, säljaren sa att det var standard men ser inget om det webbshoppen.

Permalänk
Medlem

F**n! Idag fick jag också den tråkiga förseningen... Blir inget köp för min del. Ska avbeställas! :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | Intel 12700k | Noctua NH-D15s | Corsair Vengeance LPX 32GB 2400MHz | Corsair RM1000x | Nvidia 4090 FE | ASUS Z690 | Samsung 990 Pro M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelB
När jag talade med säljaren på Dell idag så sa han att SSD-hårddisk är standard? Sedan kan man välja att ha skiv-hårddisken inaktiverad... Ser dock inget om det i webbshoppen, stämmer det säljaren sa?

Sedan så undrar jag också om internt 3G-modem ingår. Samma sak där, säljaren sa att det var standard men ser inget om det webbshoppen.

Säljaren du pratade med verkar inte ha någon koll alls.

Han kanske menade något internt minne, typ turobcache, har för mig att intel har det som tillval.
Datorn har ju bara plats för en 2.5" enhet, antingen har man en SSD eller en vanlig disk, finns inte plats för bådeock (och SSD alternativet kostar så det är inget man väljer av misstag ).

Ang. 3G så vet jag inte hur det är.

Permalänk
Medlem

För den som vill veta har priset gått ner på led skärmen till ca 800 och priserna har gått ner på konfigurationerna förutom standard. Tycker ni det är värt att avbeställa och beställa igen och då få 2,0 ghz istället för 1.8 till samma pris? Hur stor skillna är det på 1,8 och 2.0?

Permalänk
Inaktiv

Ungefär så stor skillnad som du ser 10% typ :p. Men pruta du inte på ditt pris då? det var lite illa :). synd... och du vettifan om jag hade avbeställt... då får du den mot mitten-slutet av september?

Permalänk
Medlem

Fick ingen rabatt förutom de 5% man får som studentrabatt.. Och då ringde jag ändå tre stycken.

Permalänk
Medlem

De kanske har slutat vara snälla

Permalänk
Medlem

Jag har leveransdatum 24/8.. om det blir försenat avbeställer jag men annars vet jag inte.. Hur stor skillnad är det i praktiken mellan 1,8 och 2? Blir det mycket snabbare?

Permalänk
Inaktiv

ungefär 10% svarade ju på det har för mig det speglar sig rätt bra i testerna ungefär så mycket ökning det är. Men jag kan minnas fel

Permalänk
Medlem

Ok.. men asså blir det segt med 1,8?

Permalänk
Medlem

Då fick man sin leverans framskjuten till 3 september. Funderar på att avbeställa, men vad har man för val om man vill ha en högpresterande 13.3"? Som jag ser det bara Vaio SZ, men SZ6 har inte ens lanserats i Sverige och frågan är när den kommer att göra det.

Visa signatur

Intel P4 3.0C, Intel D875PBZ, Zalman CNPS7000B-AlCu, 2x512MB Kingston ValueRAM DDR400, Matrox Millennium G550, M-Audio Revolution 7.1, Seagate 7200.7 SATA 200GB, BenQ DW1640 DVD±RW, Antec Sonata, Samsung SyncMaster 193P

Permalänk
Inaktiv

Försökte hitta vilket datum du egentligen skulle fått din levererad, men hitta inte. När var det tiasen?. hmmm andra datorer... Asus ska komma med någon vet jag... men som sagt... de lär väl inte komma tidigare... eller billigare... eller ha bättre service... så det är surt :/. Sen är det trist att byta bort en dator när man redan har längtat efter den... känns som man går till "andra alternativet" som inte är lika bra... och sen ska man sitta i datorn i flera år och tänka "varför bytte jag..."

Permalänk
Medlem

Ringde idag, vad den söta tjejen i telefonen sa var att den enda anledningen till en möjlig försening på mitt system var "bristen på glas i världen" som gjorde att skärmen blev sen. Jo tjena :/

Dock sköt hon inte upp mitt lev.datum 13/8

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Inaktiv

Skönt att höra då hoppas vi på att du får den om 10 dagar då

Permalänk
Medlem

Tyvärr, kollade orderstatus igen och hade fått 5 sept:/ Ringde upp och fick reda på att:

-Bristen på glas i världen försenar (woot)
-Brist på min CPU (7300)
-Förra tjejen var ny

Hon kunde inte garantera att den ens skulle komma 5 sept och hon visste inte om det hade levererats en enda till Sverige än.ÄNTLIGEN ETT ÄRLIGT SVAR!

Överväger allvarligt att avbeställa

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
Ringde idag, vad den söta tjejen i telefonen sa var att den enda anledningen till en möjlig försening på mitt system var "bristen på glas i världen" som gjorde att skärmen blev sen. Jo tjena :/

Dock sköt hon inte upp mitt lev.datum 13/8

"Bristen på glas i världen" - hahaha, den var bra den

Hom måste tro att alla plattskärmar är gjorda av glas (som de självklart inte är) eller har du beställt en fetskärm (CRT-skärm)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
-Bristen på glas i världen försenar (woot)

...wtf....?! Självklart är det inte brist på glas i världen. Dessutom är "glas" väldigt ospecificerat. Syftar hon på LCD/TFT skärmen med LED belysning kanske...?

Permalänk
Medlem
Citat:

...wtf....?! Självklart är det inte brist på glas i världen. Dessutom är "glas" väldigt ospecificerat. Syftar hon på LCD/TFT skärmen med LED belysning kanske...?

tja, jag vet inte, den jag har beställt iaf :/

Jaha, så vilka alternativ finns det nu då i samma prisklass 15k?

Visa signatur

badzmeg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalldog
tja, jag vet inte, den jag har beställt iaf :/

Jaha, så vilka alternativ finns det nu då i samma prisklass 15k?

LG R200-AB11V är den enda kandidat jag ser, eller om jag haft onödigt mycket pengar hade jag köpt en Sony Vaio SZ.

LG datorn kan du finna här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=196107.

Jag skulle egentligen köpt LG datorn i början av juni, men leveranstiden på den tog lång tid. När jag såg att Dell lanserade denna XPS M1330 datorn och såg att specifikationerna var något bättre och leveranstiden "endast" var 3 veckor, beställde jag Dell datorn.

Permalänk

Hur är det med TV out på denna dator?

Permalänk
Inaktiv

Äppel Juice, HDMI