Frågor till Blizzard

Permalänk
Medlem

Frågor till Blizzard

På torsdag morgon åker jag till BlizzCon i USA. Om ni har några frågor som ni önskar få besvarade av Blizzards team så är det bara att skriva dem! Jag kommer att ha möjlighet att ställa ev. frågor i intervjuer och annat.

Permalänk

1. Fråga hur det går med Diablo 3, om det nu är under utveckling eller inte. Blir det ett MMO eller vanligt SP/MP?

2. Fråga om dom har några planer på att släppa en valfri uppgraderingspatch till grafikmotorn, eller om det är Wow 2 vi får vänta på tills vi får se motionblur, self shadowing med mera.

3. Fråga varför Nightelves mount(tigern) fortfarande inte har något ljud då man trycker på Space då man står stilla.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Avstängd

Blizzard brukar ju inte svara på när spel släppts o.s.v, men om det är nåt jag vill veta så är det 1. Om Diablo III blir enbart onlinespel eller även offline singelspel 2. När släpps spelet, om det gör så lär det hamna överst på min inköpslista för spel

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Inte en fråga utan mer en tjänst: Kan du hämta en murloc suit (wow) åt mig ?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Blizzard brukar ju inte svara på när spel släppts o.s.v, men om det är nåt jag vill veta så är det 1. Om Diablo III blir enbart onlinespel eller även offline singelspel 2. När släpps spelet, om det gör så lär det hamna överst på min inköpslista för spel

Oehört smart fråga när ingen änns vet om ett D3 utvecklas...
Själv förslår jag frågan: Hur länge förväntar de sig att wow ska hålla kvar sig på marknaden som största mmo.

Permalänk

1. När kommer de fixa Orc shoulders till normala storleken igen?
2. Kan de tänkas ändra utseendet på tauren katt-form? (druid, så ful)
3. Varför har de så dålig support och är så svåra att få tag på vid strul?
4. Kan de ta bort 10-days free demo-trialsarna, så man slipper dessa guld-säljar spammers?
5. När ska rogues och mage få en liten boost? (bli starkare)
----------------------------

Det är de spontana frågorna jag har.

Permalänk
Medlem

En sak, som jag tänkt på länge är:

Varför i hela friden har de gjort det så tråkigt att spela Druid, utseendet ändras aldrig när man är i catform, bearform osv? DET skulle jag vilja veta om de tänker göra något åt - tänk Battlecat i He-Man

En annan sak:
Varför är det inte möjligt att byta in sin gear mot ett annat "set", när jag som Holy Paladin spelat i 1.5 säsonger och köpt Healing-gear gärna skulle vilja testa att specca Retribution (dps) då och då men skulle då få slänga all min gear... Lite trist att man (iaf som Paladin) blir låst på det sättet.

Visa signatur
Permalänk

Fråga om det finns någon "hemlig" npc eller hemligt item som hittils aldrig droppat för någon. Typ någon lvl?? ekorre under ett träd i någon avlägsen del av världen med en egen questline eller något.

Eller fråga vilket "easter-egg" (t ex npc-namn som Haris Philton, kyckling-questen, osv) som de lagt in i spelet och är mest nöjda med själva.

Permalänk
Medlem

Fråga varför priests inte kan försvara sig. Vår survivability är = 0

Paladin har fetsköld, Mages kan iceblocka men priests som bara ska handla om survivability är körda om en rouge är över oss.

Efterlyser även mer info ang healing-Priests. En fet Druid eller Pala kan överheala en grym Priest + tanka, dps,a osv.

Och det gör mig ond som Sverker : /

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Fråga hur många av wow's developers som spelar warlock

Permalänk
Testpilot

Har man chans att fråga Blizzard själva vad som helst så känns det ju lagom ovärt att fråga massa strunt om småbuggar och annat skit inom WoW, fråga istället om nästa expansion till WoW eller hur mycket Star Craft 2 skiljer sig från 1:an.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield

2. Fråga varför Nightelves mount(tigern) fortfarande inte har något ljud då man trycker på Space då man står stilla.

Vet inte varför(kanske ett lyxproblem) men den frågan fick mig att börja asgarva!

Ok min fråga:
Varför i hel-ete är de så fruktansvärt slöa på att kolla upp 3rd party program users (bots) ser en massa hunter luffare springa runt flera veckor efter att de blivit rapporterade, nåja jag kan roa mig med att tagga deras mobs med moonfire och fixa exp medans dom göra skitjobbet så helt usla är dom ändå inte.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på de nya enheterna i Starcraft 2, är de balanserade? Passar de in? Var de svåra att göra? Varför blev det precis dessa enheter?

Du får välja fråga själv.^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Fråga varför priests inte kan försvara sig. Vår survivability är = 0

Paladin har fetsköld, Mages kan iceblocka men priests som bara ska handla om survivability är körda om en rouge är över oss.

Efterlyser även mer info ang healing-Priests. En fet Druid eller Pala kan överheala en grym Priest + tanka, dps,a osv.

Håller med om att Blizzard borde titta på priests. Spelar inte en själv, men de är i behov av en del buffs imo.

Det är ironiskt när dps-klasser har mer survivability än en healer.

Permalänk
Medlem

Om du har mage att framföra allt gnäll som finns i den här tråden så lär du ju bli utkastad från blizzcon. Men man ska ju inte vara för snäll heller, så om jag fick chansen skulle jag nog fråga vad de har för planer att förhindra fusk och hacks i kommande spel.

Permalänk
Medlem

Tvinga dem att göra diablo 3 (om dem inte har planer på det), om dem inte vill det ta bara och hota dem.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
1. När kommer de fixa Orc shoulders till normala storleken igen?
2. Kan de tänkas ändra utseendet på tauren katt-form? (druid, så ful)
3. Varför har de så dålig support och är så svåra att få tag på vid strul?
4. Kan de ta bort 10-days free demo-trialsarna, så man slipper dessa guld-säljar spammers?
5. När ska rogues och mage få en liten boost? (bli starkare)
----------------------------

Det är de spontana frågorna jag har.

1. Det är redan fixat i den kommande patchen.
4. Och mista chansen att få nya kunder?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
4. Kan de ta bort 10-days free demo-trialsarna, så man slipper dessa guld-säljar spammers?

Bra fråga. Utan free trial skulle vi slippa alla j---a spammers som säljer guld.

Permalänk
Medlem

Fråga vad de tycker om att så pass många slösar bort sina liv på WoW medan den trevliga kapitalismen gör så att folk som de själva (ledningen på Blizzard) kan glida runt på en 200-fots yacht medan de som spelar WoW måste fly bort från den trista verkligheten genom att spela denna dynga, Wow

Var väl den första tanken som dök upp spontant

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Varför inte det bästa av två världar; spela wow på en yacht i karibien? Det vore maxat.

Permalänk
Medlem

Finns bara en fråga. När kommer Starcraft 2 till Linux?????
Eller om de har några planer på det alls. Finns ju en namninsamling på nätet från folk som ville ha SC2 till linux med över 11000 namn sist jag kollade. Du kan ju nämna det

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Bra fråga. Utan free trial skulle vi slippa alla j---a spammers som säljer guld.

Heh, nä. Guldbottarna fanns långt innan trialsen kom till.

Om man tänker sig att dom får sålt 1000G till en person så har dom redan betalat för ett par bannade account redan så det gör ingen direkt skillnad. Något lite högre guldpriser kanske är möjligt inget annat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Har man chans att fråga Blizzard själva vad som helst så känns det ju lagom ovärt att fråga massa strunt om småbuggar och annat skit inom WoW, fråga istället om nästa expansion till WoW eller hur mycket Star Craft 2 skiljer sig från 1:an.

Som ovan säger. Fråga inte massa skit om balans och utseende i WoW. Fråga större saker om framtiden!

1. Funderade de nån gång på att lägga till en 4:e ras i SC2, isf vilken och varför inte?
2. Vilken typ av matchmakingsystem kommer de använda i SC2?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Heh, nä. Guldbottarna fanns långt innan trialsen kom till.

Om man tänker sig att dom får sålt 1000G till en person så har dom redan betalat för ett par bannade account redan så det gör ingen direkt skillnad. Något lite högre guldpriser kanske är möjligt inget annat...

Utan Free trials skulle det bli väldigt mkt mindre lönsamt. De flesta skulle troligtvis försvinna. Det fanns säkert en och annan guldförsäljare för ett par år sen också, men jag såg då aldrig någon. Idag står det i princip alltid någon och spammar guldpriser. Dygnet runt. Så jag tror Free trials är en stor del av förklaringen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Oehört smart fråga när ingen änns vet om ett D3 utvecklas...
Själv förslår jag frågan: Hur länge förväntar de sig att wow ska hålla kvar sig på marknaden som största mmo.

Det är väl därför han ska fråga om det släppts, och varför tror du inte att spelet kommer att släppas? Det finns väldigt många som gillar Diablo II + LOD och spelet säljs fortfarande nästan 10 år efter första halvan av spelet släpptes

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det är väl därför han ska fråga om det släppts, och varför tror du inte att spelet kommer att släppas? Det finns väldigt många som gillar Diablo II + LOD och spelet säljs fortfarande nästan 10 år efter första halvan av spelet släpptes

Läs igen vad jag citerade. Jag sa då inte att det inte kommer släppas.... sluta hitta på saker.

Permalänk
Avstängd

Vad har blizzard planerat för att kontra WAR,AOC,Darkfall inom PvP (WoW)?
Förhoppningsvis får vi reda riktig info om dom ang nästa expansion, och där kanske några av dom svaren ligger, ex siege weapons osv som läkta infon visar.

Men hade varit kul att höra vad dom tycker och om dom har något speciellt planerat just inom PvP, vidarutveckling utav arena?, World PvP som faktiskt är något att ha?, RvR? osv.

När kommer SC2 Tyvär vet man redan svaret "When its done"

Gwingis: Murloc suit = gift bag som du får en utav när du köper din ticket

/Aiya

Permalänk
Medlem

1. När släpps Zul'aman och i vilken klass kommer looten vara på?
2. När kommer paladins få sina retribution gear fixade? (med tanke på att alla classer har ett decent dps träd)
3. Om ni släpper en till expansion, kommer ni göra samma misstag att på lvl 62-63 så har man bättre gear av drops + quests än vad folk har raidat, mc,zg,aq har? Vad planerar ni att göra för PvE folket som har kämpat för sitt gear i flera år?

Om du får en MURLOC SUIT, Så kan jag tänka mig att betala för koden, skicka ett PM eller adda mig på msn så kan vi diskutera, karim (at) gmail.com

Mvh
Karim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield

2. Fråga om dom har några planer på att släppa en valfri uppgraderingspatch till grafikmotorn, eller om det är Wow 2 vi får vänta på tills vi får se motionblur, self shadowing med mera.

undrar detta också. Har hört att dom gjorde grafikmotorn så att den ska vara mycket lätt att uppgradera

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
3. Om ni släpper en till expansion, kommer ni göra samma misstag att på lvl 62-63 så har man bättre gear av drops + quests än vad folk har raidat, mc,zg,aq har? Vad planerar ni att göra för PvE folket som har kämpat för sitt gear i flera år?

Tror la knappast att nya blå drops kommer va bättre än de epics som finns idag. Det vore bara sjukt.