Permalänk
Medlem

Fan den ser riktigt tuff, farlig å AGGRESSIV ut, futuristisk, typ Doom 3 stilen. Faktiskt lyckad spelmus, utseendemässigt. Egenskaperna imponerar åxå. Logitech e ett grymt bra märke (av egen erfarenhet) Så ja tvivlar inte på att musen gör sitt jobb som spelmus, men ja tycker iof att dom borde satsa på att få samma prestanda i trådlös form. De e så jävla skönt me trådlöst!!!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Avstängd

Satan va ful den va

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Intressant mus, mitt första intryck var att den såg fruktansvärt ful ut men när jag kikade på fler bilder på logitechs site så blev den mer intressant. Sitter fortfarande med en mx510 så det kanske blir en sånn här till jul. Nya G-15 versionen var ball, tror inte att det är fake för det har samma stil på windows tangenterna som på senaste versionen av Logitech Ultra X media. Köpte nyss mitt andra tangentbord av den modellen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Inga vikter? Så man kan justera vikten eller?

EDIT: Nvm

Glide

o Dynamic coefficient of friction (k): .09**
o Static coefficient of friction (s): .14**
o Tuning weight: Up to 28 grams

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Hmm, nya G15 var fulsnyggt.. Jag gillar nog att de dragit ner på extratangenterna och gjort TGB:t lite mer kompakt, och designen överlag tycker jag är OK, men jag kan bara inte med sådär mycket orange
Lite nackdel att inte displayen är vinklingsbar den här gången som det ser ut dessutom.

Ang3r, G9 har möjlighet att justera vikten! Står ju till och med på svenska logitechsidan som Rackarungen länkade till.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Annorlunda design, vilket i mina ögon är positivt. Går man på större lan och tittar ser man G5:or och Copperhead's, kanske någon MX518 och 510, men inte mycket annat. Jag behöver ändå ha en ny mus, så jag får väl ta och köpa och se. Då får den superhypade G5:an förflyttas till "låna-ut-till-kompisar-som-fyller-den-med-virus-datorn"

/E

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

Tacka vet jag min trokänare MX500.
Logitech symbolen har nötts ned och man kan se att den har varit med om ett och annat (fem år som den är).

Men bättre mus har jag aldrig ägt. Såg för något år sedan att den fick bästa betyg i ett stort mustest.

Vad jag har hört är laser mössen inte lika presica i snabba rörelser.

Permalänk
Medlem

Va folk e ytliga.. nå, de inte precis nån nyhet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser snygg ut, lite new age design skadar inte, så länge den är skön i handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NXtrem
Jag har en mx518 och lever med den

Samma här. Jag skulle dessutom inte vilja köpa ner mig på antalet knappar. Mx518 har 5 knappar utöver de vanliga 3 (v/h/hjul). Som det ser ut har denna bara 2 extra knappar utöver standard. Använder 4 extra i princip hela tiden.

Dock så verkar den ha väldigt bra tekniska specar. Inte är den vacker, får väl prova om den känns bra i handen innan man klagar dock.

Permalänk
Medlem

Den där gillade jag! Speciellt den röda belysningen. Känns härligt B-film, på något sätt.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Divided, i am
/yoda-talk

Mystisk, minst sagt. Jag både gillar designen, och avskyr den. Måste testas helt enkelt. Tyvärr har jag dock aldrig riktigt gillat Logitechs möss... de är gjorda för att styras med inte bara handen utan resten av armen med, vilket är precis vad jag inte gör så för mig blir de mest stora, tunga och otympliga, för att inte tala om att jag aldrig når tumknapparna som man ska. Dock väldigt bra att de slängt ut puckot som kom på idén med bara en tumknapp.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Musen har dessutom ett par små led-lampor integrerade vilket markerar vilken profil som använd. Man kan också göra dessa led:s mer personliga genom att ställa in egna färger via programvaran.

Haha.
Shit, jag tror jag dör.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Avstängd

Pfffff... Om man är fem år och har en han stor som en enkrona så e den bra.

I tell you, Logitech MX1000 Laser med QPAD EC-R is the shit. Glider som en skridsko med glidmedel på is. ^^

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk

Mx518 for the win. Sitter perfekt i handen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Pfffff... Om man är fem år och har en han stor som en enkrona så e den bra.

borde passa mig perfekt då. sen skadar det ju inte att den är snygg. blir till att testa en.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
borde passa mig perfekt då. sen skadar det ju inte att den är snygg. blir till att testa en.

Bara du och jag som tycker den är snygg typ. =/

Aja, jag har en gammal IntelliMouse Explorer 1.0 nu, hoppas den här blir en bra ersättare.
Gillar scrollhjulet framförallt, det kommer jag sitta och scrolla på hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Vad är det för fel på lasermöss nu då?
Min MX1000 är helt underbar.

Du har en optisk mus*

Topic: Men snälla Logitech var har ni gjort?! sabbar rycktet att leverara bra möss :s tycker att den riktar bara in sig i målgruppen "UT-gamers", eftersom WOW/cs osv. så ska man ha en mus som är lite att hålla i inte nått som man kan kasta omkring som ett litet garnystan runt på musmattan.

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlie@home
Du har en optisk mus*

Nej, jag har inte en (vanlig) optisk, jag har en med laser.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mouse_(computing)#Laser_mice

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlie@home
Du har en optisk mus*

Du har fel*

EDIT: darn, Thomas hann före

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Logitech Mx518 ftw skööööön

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

sådär snygg, lite för kort, tycker att dpi knapparna sitter på fel plats.

Permalänk
Medlem

Deras scrollhjul man kan tilta i sidled finns det på denna modell? G5? mx518?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
Deras scrollhjul man kan tilta i sidled finns det på denna modell? G5? mx518?

G5 Rev2 har iaf tilt-scroll

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Hatar den funktionen... rev1 saknar den funktionen. Har kanske en rev2 som jag då gärna byter mot en rev1

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
Hatar den funktionen... rev1 saknar den funktionen. Har kanske en rev2 som jag då gärna byter mot en rev1

Varför hatar du den ??

Gillar du inte funktionen så använd inte den, ingen tvingar ju dig att trycka scrollen åt sidan

Eller lyckas du på något sätt få till sidtryck på scrollen av misstag och det är därför du hatar det ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem

Jag som nyss beställde G7 v2...
Nåväl den duger väl den också

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lhffan
Hatar den funktionen... rev1 saknar den funktionen. Har kanske en rev2 som jag då gärna byter mot en rev1

Va? G5 rev 1 har definitivt scrollhjul som går att tilta i sidled!
Jag använder det dock aldrig, och det har aldrig varit "ivägen" för mig iallafall.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/mice_keybo...

^^ Nya G15 som dock INTE har beteckningen Gaming Keyboard. Inte fake alltså

Blir nog köp både av G9 och nya G15 trots att jag redan har gamla G15 och en G5 "Star Wars"-edition. Man är ju prylbög.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Ständigt dessa högerhandsmöss, är det så svårt att tillverka mössen i två olika versioner för varje hand? Iof så är detta inget jag vill ha på mitt skrivbord även om det skulle funnits en vänsterversion, ful rackare..

Appropå nya G15.. Varför ska en produkt alltid uppdateras strax efter man själv lagt vantarna på den? Börjar bli en störande trend detta, orka byta t-bord igen efter en månad.. Damn you Logitech!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb