Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Jag håller ner grön lur + 3 + stjärna och sedan trycker jag på starta telefonen.
Men jag får inte upp någon ruta som säger att den formaterar. Är ni säkra på att det är rätt knappkombination?

[EDIT] Det funkade nu.. Måste ha tryckt ner någon annan knapp också. Har ju kanske lite för stora fingrar egentligen ^^,
Tack för all hjälp

Kan jag "branda" om den till 3 igen? Ifall den skulle gå sönder så får ju inte jag ut något på garantin kan jag tänka mig ifall jag har pillat med produktkoderna?

Nej du kan inte nedgradera telefonen själv genom NSU.
Du får lämna in den till någon som kan göra detta för dig.
Men om telefonen är trasig så kanske det inte går att göra ändå.
Men du behöver nog inte oroa dig för det, dom bryr sig nog inte så mycket om att du har ändrat produktkoden.

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan

Nej du kan inte nedgradera telefonen själv genom NSU.
Du får lämna in den till någon som kan göra detta för dig.
Men om telefonen är trasig så kanske det inte går att göra ändå.
Men du behöver nog inte oroa dig för det, dom bryr sig nog inte så mycket om att du har ändrat produktkoden.

Okey.. Är du säker på att dom inte bryr sig eller var du ironisk?

Permalänk
Medlem

Jag vet en som lämnade in sin N73 till 3 för just det felet som du hade och dom gav honom en ny telefon. Sa inget om att produktkoden var ändrad!
Tror inte dom bryr sig så mycket, för tillfället iallfall.
Allt beror väl på hur många dom får in som det är fel på!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk

Okey. Men nu när jag har bytt till fabriksinställningar så känns det som att telefonen är "tom". Menyerna är strippade och alla positioner på alla menyer är inte detsamma som det var innan. Är det bara att uppdatera till nyaste versionen med nokia software updater eller?

Permalänk
Medlem

Vad är adressen för att gå in på Planet 3 via mobilen? Alltså den som är standard på Tre-låsta lurar.

Edit: Hittade den... http://mobil.tre.se/portal/

Permalänk
Medlem

Jag funderar rätt starkt på N95, och har läst igenom runt halva tråden. Dock så undrar jag om telefonen kommer ihåg vilken/var i mp3an man lyssnar när man kopplar ihop den med datorn? Min iPod glömmer bort det vilket är djävulskt irriterande när man är någonstans i mitten av ett kapitel i en audiobook.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Jag funderar rätt starkt på N95, och har läst igenom runt halva tråden. Dock så undrar jag om telefonen kommer ihåg vilken/var i mp3an man lyssnar när man kopplar ihop den med datorn? Min iPod glömmer bort det vilket är djävulskt irriterande när man är någonstans i mitten av ett kapitel i en audiobook.

Låter som ett klokt val. Jag kan prova sen när jag kommer hem vid 14.30 och så berättar jag hur det gick, om inte någon annan hinner före.

[EDIT] För mig fungerade det inte det du skrev. :/

Permalänk
Medlem

Det var synd, men det gör den inte sämre än det jag använder nu, så hade det funkat hade det bara varit en bonus.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Efter Uppdatering av Firmware

Efter Uppdatering av Firmware så får jag ingen täckning i 3G nätet...
Någon annan som har detta problem...

Edit: Ringde 3 och fick komma o byta sim-kort, det var tydligen det som hade gett upp...

Visa signatur

KaBoom

Permalänk
Medlem

Inom två veckor skall uppdateringen med aGPS finnas tillgänglig till telia-låsta N95;or

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

En fråga angående gps: Hörde att det fanns trippmätare hastighet och höjd m.m, kan jag se hur fort jag cyklar t.ex eller kör bil? Hur känslig är den?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Kolla på bilderna här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=758...

Fan va grymt, reagerar den på låga hastigheter också alltså runt 10-20 km/h och hur precis är den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntonSah
En fråga angående gps: Hörde att det fanns trippmätare hastighet och höjd m.m, kan jag se hur fort jag cyklar t.ex eller kör bil? Hur känslig är den?

Ja det finns det. Du kan ladda ner ett program som heter sportstracker som är rätt bra om du tänkte cykla med den.

Någon som vet vilken upplösning man bör ha på bilderna för att det ska se bra ut som bakgrundsbild på telefonen när man har 3?

Permalänk
Medlem

Vet någon exakt vilken felmarginal den har på hastighetsmätaren?

Permalänk
Medlem

Normalt visar GPSers mätare 5 km/h mindre än vad bilen gör. Dvs om du enl bilen åker i 100km/h så åker du enl GPSen bara i 95km/h. Förmodligen medvetet av biltillverkarna. Jag har upptäckt detta med tre olika GPSer i tre olika bilar. Eller så har GPSen alltid en felmarginal på exakt 5 km/h.

Permalänk
Medlem

svenska tecken å ä ö i "kartor" på N95

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Hmm.. nån mer som har problem med ÅÄÖ i senaste firmwaren i "maps" programmet ?

Efter mycket möda har jag fått tillbaka normala å ä ö i mina kartor på n95:an
Jag gjorde så här enligt en tråd på Nokias forum:
(http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message...)

1. Do a backup of the N95 with PC Suite (don't do it on the memory card).
2. Reinstall the firmware update.
3. Format the memory card.
3a. Starta om telefonen.
3b. Använd "Kartor" en gång för att skapa ett filsystem på minneskortet (annars funkar inte maploader).
3c. Starta om.
4. Install the Swedish map again through map loader on the PC.
5. Disconnect the N95 from the computer and check the names on the map in the phone.
6. If the characters seems ok, reconnect the phone.
7. Put the backup back on the N95.
8. Check to see if the characters is ok.

Dessutom jobbar Nokia på att lösa problemet. Det är ett känt problem som ska lösas med kommande firmware-uppdatering.
Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Normalt visar GPSers mätare 5 km/h mindre än vad bilen gör. Dvs om du enl bilen åker i 100km/h så åker du enl GPSen bara i 95km/h. Förmodligen medvetet av biltillverkarna. Jag har upptäckt detta med tre olika GPSer i tre olika bilar. Eller så har GPSen alltid en felmarginal på exakt 5 km/h.

vad jag har hört så är mätaren på bilar inte precis...det är en felmarginal på ca 5-7 km/h plus eller minus

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Så då är mätaren mer precis än t.ex en bils?

Permalänk
Medlem

Ja.
Hastighetsmätarna på bilar visar i princip alltid för låg hastighet, brukar kunna diffa 5-10%... Det är inte något fel, utan det är väll helt enkelt ett val som tillverkarna gör. På min bil är 140 på mätaren ca 132 tex..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiped
Ja.
Hastighetsmätarna på bilar visar i princip alltid för låg hastighet, brukar kunna diffa 5-10%... Det är inte något fel, utan det är väll helt enkelt ett val som tillverkarna gör. På min bil är 140 på mätaren ca 132 tex..

Vet du det för att polisen stod med lasern och gav dig böter i den hastigheten eller?

Permalänk
Medlem

Snackade just med 3:s kundtjänst & dom sa att ny mjukvaran kommer imorgon fredag 17 augusti. Får väl se imorrn om det stämmer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Vet du det för att polisen stod med lasern och gav dig böter i den hastigheten eller?

det är så att bilens hastighetsmätare har marginaler åt "rätt" håll dvs dom visar en för hög hastighet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Imsolame
det är så att bilens hastighetsmätare har marginaler åt "rätt" håll dvs dom visar en för hög hastighet.

Jo men jag försökte vara rolig. Dock ett misslyckat försök

Permalänk
Medlem

Än så länge har det inte kommit någon ny uppdatering till 3:s lurar, men dagen är ju inte slut än. Men jag börjar tvivla på att det kommer idag även om dom påstod att det skulle komma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antegbg
Än så länge har det inte kommit någon ny uppdatering till 3:s lurar, men dagen är ju inte slut än. Men jag börjar tvivla på att det kommer idag även om dom påstod att det skulle komma.

Den jag fick kontakt med verkade inte veta om det var något på gång, hon hade hört rykten om att dom kanske arbetade med en ny mjukvara, så vi får väl se :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
vad jag har hört så är mätaren på bilar inte precis...det är en felmarginal på ca 5-7 km/h plus eller minus

Exakt va jag menade, jag kanske skrev otydligt

Permalänk

Hallå ja. Har ägt min n95 nu i några veckor och är mycket nöjd. Dock kom det idag "vibrerande" ljud ifrån högtalaren när man pratar som tex när man ringer och hör tutet så varje gång det tutar brusar det till eller hur man ska säga. Någon annan som haft detta?

Mvh Martin

Visa signatur

Tre överhuvudtaget? Och isåfall LG u8138 eller motorola E1000?

Permalänk
Medlem

Fick reda på att det bara var 3:s servicecenter som fick dom nya uppdateringarna idag(fredag). Dom ska komma ut på nätet nästa vecka så man kan uppdatera själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinsturbo
Hallå ja. Har ägt min n95 nu i några veckor och är mycket nöjd. Dock kom det idag "vibrerande" ljud ifrån högtalaren när man pratar som tex när man ringer och hör tutet så varje gång det tutar brusar det till eller hur man ska säga. Någon annan som haft detta?

Mvh Martin

Har samma problem på min.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li