Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

nu tror jag jag vet varför min inte går att uppgradera längre. Kollegorna på Telenor har inte godkänt radiodelarna på den nya mjukvaran ännu. Kommer nog att ske de närmaste veckorna så jag väntar med hacka produktkoden.

Kommer nog att se vilken produktkod den har idag tror jag..

Permalänk
Medlem

Helt otroligt vilken skillnad det blev med batteritiden och w-lanet.
Innan var jag tvungen att ladda minst 1-2 ggr per dag, nu har jag haft luren i gång i 12 timmar och inte tillstymelsen till halvering.
w-lanet laggade apa och gick inte att surfa på, nu är det konstant stream och jag ler.
Snyggt jobbat NOKIA och till dem eller den som gjorde krack programmet.

Visa signatur

-Antec Truepower 480W ATX -MSI 6570 Delta-ILSR -AMD 3200+ 400MHz -Tt VOLCANO 12 EXTREME -2x512Mb pc3200/DDR400 Apacer -SATA 160Gb Seagate -ATA/100 IBM Deskstar 40Gb -ATA/100 IBM Deskstar 120Gb -Samsung CD/DVD -Samsung CD-R,CD-RW -AGP: Terratec Mystify Geforce FX 5900 Ultra 256MB DDR ViVo DVI -Eizo T965-21" -BIOS 7.6 -Win XP Pro SP1 :rolleyes:

Permalänk
Medlem

vill bara säga för er som har problem med röda videolampan som bara skriker ut titta jag filmar så fungerar der ypperligt att koppla bort den enligt http://www.geekzone.co.nz/paradoxsm/3029
Känns som ett enormt handikapp att inte känna ro med att kunna använda videofunktionen när den nu är ganska praktisk och bra.

vet nån hur man ställer, in om det går, så att ens profil i kameran stannar kvar efter man stängt ned den och startat upp igen?
Stänger alltid av blixten när jag ska fota nåt men som sagt stänger jag av kameran och startar upp den igen så har den hoppat tillbaka till auto.
jobbigt att behöva hålla på och ändra varje gång.
??

Permalänk
Medlem

Det går inte att spara profiler i kameran just nu. Vet att det kanske kommer med firmware 13!!

Permalänk
Medlem

ijasådu, när må den firman släppas för nedladdning da?
eller bara en önskning från din sida att det ska komma en v.13?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunexxx
hej hej hej , underbart.....

funkade klockrent med min TRE låsta telefon.

tack tack tack

Mja.. Funkade bra ett tag, tills jag testade med ett teliakort, kom inte ihåg pin-koden och skulle sätta tillbaka mitt Tre-kort. Får upp medelande "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren" efter att jag slått in Pin-kod och telefonen startar inte länre... =(

Nån som vet någon lösning eller måste jag lämna in den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Mja.. Funkade bra ett tag, tills jag testade med ett teliakort, kom inte ihåg pin-koden och skulle sätta tillbaka mitt Tre-kort. Får upp medelande "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren" efter att jag slått in Pin-kod och telefonen startar inte länre... =(

Nån som vet någon lösning eller måste jag lämna in den?

kommer du inte ihåg pin-koden till teliakortet lr till mobilen?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Mja.. Funkade bra ett tag, tills jag testade med ett teliakort, kom inte ihåg pin-koden och skulle sätta tillbaka mitt Tre-kort. Får upp medelande "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren" efter att jag slått in Pin-kod och telefonen startar inte länre... =(

Nån som vet någon lösning eller måste jag lämna in den?

Hej
Du får nog lämna in den!
Om du sticker ned till TRE-butiken på Östra Larmgatan 15-21 så gör dom det på ett par timmar. Dom har en tekniker som sitter där och bara fixar sådana här små saker! Om han inte klarar det så måste dom skicka iväg telefonen och då tar det 14 dagar!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
kommer du inte ihåg pin-koden till teliakortet lr till mobilen?

Det var ett gammalt Teliakort som jag hade liggandes som jag inte kom ihåg koden till. Får ringa till kundtjänst så de får påminna mig...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Hej
Du får nog lämna in den!
Om du sticker ned till TRE-butiken på Östra Larmgatan 15-21 så gör dom det på ett par timmar. Dom har en tekniker som sitter där och bara fixar sådana här små saker! Om han inte klarar det så måste dom skicka iväg telefonen och då tar det 14 dagar!

Nu har det löst sig! Lite Googlande kan göra susen ibland och göra den mest ångerfulle pojke glad

Innan jag ändrade produktkoden på mobilen och installerade den nya programvaran så var jag duktig och gjorde back-up på hela telefonen. Efter uppdateringen lade jag tillbaka backupen på mobilen och det var det som den inte tyckte om. Det var tydligen lite Tre-inställningar som lades in på nytt och pajjade mobilen och därför den inte ville starta. Men efter en hard-reset så funkar den prima igen.

Så skall ni göra back-up innan så ta inte back-up på inställningarna

Permalänk
Medlem

Hur är byggkvaliteten på N95'orna nu för tiden?

Vet att många glappar, men jag har hört att nyare lurar glappar mindre och känns mer solida. Någon som köpt sin N95'a nyligen som kan kommentera hur den känns?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Hur är byggkvaliteten på N95'orna nu för tiden?

Vet att många glappar, men jag har hört att nyare lurar glappar mindre och känns mer solida. Någon som köpt sin N95'a nyligen som kan kommentera hur den känns?

/hulle.

jag fick min n95 i torsdags och den glappar på den högra sidan å sen kommer det ett jobbigt ljud ifrån skärmen men jag ska få en ny, hoppas den är bättre! och fy fan va n95 känns snabbare å mindre än min p990!!!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man uppdaterar till v.12 på 3 lur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralle417
Någon som kan förklara hur man uppdaterar till v.12 på 3 lur?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralle417
Någon som kan förklara hur man uppdaterar till v.12 på 3 lur?

Finns ingen nyare än 11.0.026 hos 3

Dom anser att i den nya versionen v12 inte finns något vettigt i ?????!!!!!!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Finns ingen nyare än 11.0.026 hos 3

Dom anser att i den nya versionen v12 inte finns något vettigt i ?????!!!!!!

okej men jag läste att någon annan här hade bytt poduct code, så en guide till de hade vart gött, skulle behöva uppdatera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralle417
okej men jag läste att någon annan här hade bytt poduct code, så en guide till de hade vart gött, skulle behöva uppdatera.

Här kommer en liten guide:

Det du behöver är följande :
Använd Nokia PC Suite för att ta en backup på telefonen! (Skippa inställningar, iallfall när du lägger tillbaka backupen senare!)
En vanlig DKU-2 kabel (den som följde med telefonen!)
NSS (för att byta produktkoden) (http://bphreaks.brinkster.net/files/NSS/NSS103812.zip)
Nokia conectivity cable driver
Ny produkt kod: Någon av följande kanske! (Glöm inte skriva upp din gamla produktkod)
0534847 SCANDINAVIA
0536068 SCANDINAVIA

Installera Nokia connectivity driver först sedan så installerar du NSS. Välj virtual USB device vid installation. Kör det och kopplar in telefonen. Klicka på "förstoringsglaset" välj "Phone info" Klicka i enable på "Product code" och skriv sedan i den nya produkt koden i rutan, klicka sedan på "Write" Voila så har din telefon ett nytt produkt ID. Sedan är det bara stänga programmet.

Starta Nokia software update som nu kommer att installera den senaste tillgängliga versionen av programvaran i din telefon som är helt utan några som helst operatörs begränsningar eller operatörs genvägar. Dvs Nokias egna och senaste version.

OBS! Telefonen blir inte upplåst!!!!

EGEN RISK GÄLLER!!!!!!

http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/firmware.htm

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Här kommer en liten guide:

Det du behöver är följande :
En vanlig DKU-2 kabel
NSS (för att byta produktkoden) (program)
Nokia conectivity cable driver
Ny produkt kod: Någon av följande kanske! (Glöm inte skriva upp din gamla produktkod)
0534847 SCANDINAVIA
0536068 SCANDINAVIA

Installera Nokia connectivity driver först sedan så installerar du NSS. Välj virtual USB device vid installation. Kör det och kopplar in telefonen. Klickar på "förstoringsglaset" väljer "Phone info" Klickar i enable på "Product code" och skriver sedan i den nya produkt koden i rutan, klickar sedan på "Write" Voila så har din telefon ett nytt produkt ID. Sedan är det bara stänga programmet.

Starta Nokia software update som nu kommer att installera den nyaste tillgängliga versionen av programvara i din telefon som är helt utan några som helst operatörs begränsningar eller operatörs genvägar. Dvs Nokias egna och senaste version.

EGEN RISK GÄLLER!!!!!!

Tackar håller på att uppdatera nu, får hoppas den funkar lite bättre sen. kom på en sak.. om jag vill byta tillbaka, hur gör man då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralle417
Tackar håller på att uppdatera nu, får hoppas den funkar lite bättre sen. kom på en sak.. om jag vill byta tillbaka, hur gör man då ?

Om du vill nedgradera telefonen igen till 3(TRE) firmwaren?
Det går inte att göra via Nokias programvara!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Om du vill nedgradera telefonen igen till 3(TRE) firmwaren?
Det går inte att göra via Nokias programvara!

Hehe okej, aja den är ju så jävla mycke goare nu Är så nöjd så, och va lätt de va. Rekomenderar er andra 3 användare att göra det samma.

Permalänk
Medlem

den kod jag använde var:

0536068 SCANDINAVIA

Vad dessa koder gör, om jag inte har fel, är tillåter installationer av olika språk.

Permalänk
Medlem

Hur är webbläsaren efter Fw uppgradering, får idag ofta meddelandet att minnet är slut, någon skillnad?

Sedan så undrar jag hur tre:s applikationer i x-series (speciellt ORB) fungerar om man debrandar. Man öppnar ju en webbaddress så det bör väll inte vara några problem, eller är det någon sorts telefonidentifikation som kan tänkas skickas ut som blir annourlunda?

Permalänk
Medlem

byt till Telenor så har du inga problem

Permalänk
Medlem

Om någon funderar på ett alternativ GPS program till Nokia N95:an var god och läs det jag skrev i min blog om Navigon MoibleNavigator6.
http://geraner.vox.com/library/post/navigon-mobilenavigator6-...

/Geraner

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk
Medlem

mycket intressant. Återkom gärna med en review på hur det fungerar!!

Permalänk
Medlem

Tyckte det verkar vara mer eller mindre en kopia av det som följer med telefonen gratis :S

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Tyckte det verkar vara mer eller mindre en kopia av det som följer med telefonen gratis :S

Det stämmer inte. "Real" navigering från A till B med röst kostar pengar. Du måste köpa en licens för en vecka, en månad eller ett år. Som jag skrev på sista raderna i min blog-post.

@pf3016
Återkommer med mer information. Men det kan ta några dagar, då jag nu åkter på semester i två veckor.

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geraner
Det stämmer inte. "Real" navigering från A till B med röst kostar pengar. Du måste köpa en licens för en vecka, en månad eller ett år. Som jag skrev på sista raderna i min blog-post.

@pf3016
Återkommer med mer information. Men det kan ta några dagar, då jag nu åkter på semester i två veckor.

Sant, förstår dock inte varför någon av dom tar betalt för rösten. Enda gången man belastar deras servrar är ju när man tankar ner kartorna, och det gör man någon gång per år (för att få den aktuell), och den biten är är ändå gratis. Rösten laddar man ner högst en gång (om man inte formaterar då), efter det belastar man inget mer :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiped
Hur är webbläsaren efter Fw uppgradering, får idag ofta meddelandet att minnet är slut, någon skillnad?

Sedan så undrar jag hur tre:s applikationer i x-series (speciellt ORB) fungerar om man debrandar. Man öppnar ju en webbaddress så det bör väll inte vara några problem, eller är det någon sorts telefonidentifikation som kan tänkas skickas ut som blir annourlunda?

Du kan tanka hem orb från deras hemsida ifrån alla symbian telefoner, vet dock inte hur det blir med datatrafiken.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Sant, förstår dock inte varför någon av dom tar betalt för rösten. Enda gången man belastar deras servrar är ju när man tankar ner kartorna, och det gör man någon gång per år (för att få den aktuell), och den biten är är ändå gratis. Rösten laddar man ner högst en gång (om man inte formaterar då), efter det belastar man inget mer :/

Nej, men eftersom det är en ganska ny tjänst från Nokia måste de ju försöka få ut så mycket som möjligt från kunden. Många andra GPS-program har väl också en årlig/månatlig avgift också så jag känner inte att detta är något problem faktiskt..

Här är något för er som vill veta lite mer om hårdvaran i n95. Nokia n95 servicemanual direkt från Nokia, Confidential också

http://www.allaboutsymbian.com/archive/t-62212.html

Permalänk
Medlem

Fick min n95 från telia idag. Läste att de som hade 3g vill helst debranda sin till "Nokia original", gäller detta även telia?

Sen en fråga till, nånstans läste jag att n95 skulle få stöd för 4gbs minneskort? Är det så nu? Ska nämligen beställa minneskort och stödjer den 4gb köper jag det såklart.

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...