Permalänk

köpa från USA, va tror ni

Hej

Det e så att ja har bott i USA snart ett år o åker hem i oktober, e lite sugen på att köpa hem nya datorkomponenter, så tänkte höra med er vad ni tror om denna uppsättning samt pris

PNY 8800GTS 640MB PCI-E Graphics Card $399.99

Intel® Core™ 2 Quad Processor Q6600 $289.00

Asus CROSSHAIR NVIDIA® nForce™ 590 SLI™
Socket AM2 ATX Motherboard $270.00

OCZ DDR2 2GB (2x1GB) PC2-8000 / 1000MHz Gold Gamer eXtreme XTC Edition Dual Channel 5-6-6-15 OCZ2G10002GK $299.99

subtotal: $1,258.98

är det något att satsa på? i runda slänger så är detta 8700 SEK
ska använda burken för spel (flightsim), om det är något annat som rekommenderas istället så hojjta till

skulle behöva en bra hårddisk runt 100-200 gb nån som kan rekommendera något

Tack på förhand

MVH
micke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
HAHAAH vilka minnen:D

ja jävlar va blåst man är om man köper 2 gig för 300€ du kommer inte märka skillnad...

Gold Gamer eXtreme XTC Edition HAHA

faller du för namnet eller:)

Socialt missanpassad? Kanske ska tipsa om vilka alternativ som finns istället...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElFeo
Socialt missanpassad? Kanske ska tipsa om vilka alternativ som finns istället...

okej tackar :S

jaja köp vanliga corsair 675/800mhz minnen istället..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Du har valt en Intel processor och ett moderkort för AMD. Välj ett moderkort med P35 styrkretsen (för Intel givetvis). Angående minnena tycker jag också att du ska satsa på ett par Corsair Twinx istället. 2GB eller varför inte 4GB om du kör Windows Vista.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agober
Du har valt en Intel processor och ett moderkort för AMD. Välj ett moderkort med P35 styrkretsen (för Intel givetvis). Angående minnena tycker jag också att du ska satsa på ett par Corsair Twinx istället. 2GB eller varför inte 4GB om du kör Windows Vista.

ah du verkar vara den enda som har huvudet på stolen.. det där såg jag inte ens.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Grafikkort: NVIDIA GeForce 8800 GTX 768MB
Processor: Intel Core 2 Duo E6850
Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS3
Minnen: Corsair Value Select DDR2 PC5300 2x1024MB

Pris: 9185:- exkl. 129:- frakt på datorbutiken.com

Och priset borde väl gå ner en aning när du köper från nått ställe i USA...

Permalänk
Medlem

Om du vill köra flight sim kan jag rekomendera att du kollar de intressanta resultaten från den här sidan: http://www.geocities.com/CapeCanaveral/3072/

haha seriöst, nej
Detta var intressant http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&mo...
håll dig borta från ATi mao
Du kan räkna med att flight sim kräver exceptionellt mkt minne och cpu, snarare än en saftig GPU
edit: jag antog du menade microsoft flight simulator när du skrev flightsim men det kanske var fel...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Hedersmedlem

kör fsx(microsoft flygsim) med min amd athlon 64 3700+ 1gb DDR och 1650PRO fast såklart inga superinställningar så det borde väl flyga på rätt bra med det där som kuzin skrev.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agober
Du har valt en Intel processor och ett moderkort för AMD. Välj ett moderkort med P35 styrkretsen (för Intel givetvis). Angående minnena tycker jag också att du ska satsa på ett par Corsair Twinx istället. 2GB eller varför inte 4GB om du kör Windows Vista.

Hahah ah det var ju pinsamt, va ett tag sen man höll på med sånt här.
Har ändrat lite nu o ser om detta blir bättre

Intel® Core™ 2 Quad Processor Q6600 $289.00

EVGA nForce 680i SLI Socket 775 Motherboard $249.99

DDR2 2GB PC2-6400 (800MHz) Dual Channel (2x1gb) 5-5-5-12-T1 Corsair TWIN2X2048-6400 $99.99

PNY 8800 GTX 768MB PCI-E Graphics card $549.99

subtotal: $1,188.97

Tänkte mest på tillverkaren på moderkortet samt grafikkortet är något att ha?

Kommer man vinna mkt på att ha en quadcore i spel, eller är det bättre att satsa på en vass dual istället?

MVH
micke

Permalänk
Medlem

Ja tycker du borde satsa på en Raptor hårddisk om du nu ska ha spel dator.
Sen ang. processor valet... tänker du clocka mycket ska du nog välja en quad före duo.. iallafall den uppfattningen ja fått

Permalänk
Avstängd

sa inte någon ett moderskepp med p35chipset ?
ta msi neo2fr. funkar bra.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker nästan att det sulle kunna vara värt att försöka få in 4 gig ram i paketet då du satsar på både bra grafikkort och en hyfsad processor. Tänk i så fall också på att skaffa ett 64bits vista då du inte kan använda all ram annars.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled