Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Grafikkort till nybygge

Tjenare, funderar på å beställa "ny dator", med de menar jag, moderkort, minne (eftersom ja har ddr1 nu) cpu (athlon 64 x2 6000+) och grafikkort.

allt utom grafikkortet vet jag vad ja ska köra, men har väldigt svårt å välja grafikkort, priset ska ligga någonstans mellan 1000 och 1700kr med 512mb ddr3 minne, vad skulle ni valt? kollat på:

Gainward BLISS GeForce8600GTS 512MB
(vet den går liet över budjet så får snåla på något annat, typ minnet just för tillfället)
Asus GeForce Extreme N8600GT 512MB

och ATI alternativen jag tänkt på:

Palit Radeon X1950Pro Super 512MB........................
Hightech Radeon HD 2600XT IceQ Turbo 512MB

har ni några andra förslag så släng gärna upp dom, bäst prestanda för pengarna är de viktigaste, klockningsmöjlighet är inte så intressant på just denna burken.

tack på förhand

Visa signatur
Permalänk

I den prisklassen så tycker jag att du ska köra med X1950Pro, definitivt!

Permalänk
Medlem

Re: Grafikkort till nybygge

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoelZX
Tjenare, funderar på å beställa "ny dator", med de menar jag, moderkort, minne (eftersom ja har ddr1 nu) cpu (athlon 64 x2 6000+) och grafikkort.

allt utom grafikkortet vet jag vad ja ska köra, men har väldigt svårt å välja grafikkort, priset ska ligga någonstans mellan 1000 och 1700kr med 512mb ddr3 minne, vad skulle ni valt? kollat på:

Gainward BLISS GeForce8600GTS 512MB
(vet den går liet över budjet så får snåla på något annat, typ minnet just för tillfället)
Asus GeForce Extreme N8600GT 512MB

och ATI alternativen jag tänkt på:

Palit Radeon X1950Pro Super 512MB........................
Hightech Radeon HD 2600XT IceQ Turbo 512MB

har ni några andra förslag så släng gärna upp dom, bäst prestanda för pengarna är de viktigaste, klockningsmöjlighet är inte så intressant på just denna burken.

tack på förhand

X1950Pro

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

aldrig haft ati kort men om va ja set här så verkar de va bäst för priset, när ni sejer de oxå så får de blir de, men är X1950pro bättre än HD 2600XT för samma pengar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1950pro... 256bit bus köttar 128bit bus...

512mb gfx minne på 128bit minnesbuss är rätt meningslöst >.<

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite eftersom det är relaterat. Jag ska nog skaffa mig en liknande dator som trådskaparen och tänkte mig ett X1950Pro 512 eftersom det verkar vara vettigt för tillfället.

Det jag undrar är om kortet är tyst generellt, om inte om det finns någon tillverkare som gör en tyst variant och om det inte finns om någon kan rekommendera någon typ av tredje parts kylning till kortet som är bra och tyst.

Permalänk
Medlem

å en viktigt fråga till angående ATI kortet, har dom lika bra linux störd som geforce korten, för de har spelat in mycke i mitt val tidigare när jag köpt Nvidia,

Visa signatur