Permalänk

SE K550 - minirecension

Har precis varit och hämtat min k550i, och första intrycket är rätt bra. Den har lite nya motivlägen i kameran, ungefär som k800, samt track ID. Det är väl det nya.

Tycker fan att skärmen är lite mer grovkornig än min gamla k750i, men jag vet inte. Har ni frågor så svarar jag gärna på dem.

Permalänk

Det där med skärmen kanske beror på att det är TFD istället för TFT? Vet bara att TFD skall dra mindre ström men inte vad som skiljer i övrigt.

Går den bra att använda som MP3 spelare om man köper mer minne eller skall man satsa på en Walkman isf?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Kan du lägga upp lite bilder på telefonen och lite kort du har tagit med mobilen:) ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Blir bilderna du tar med mobilen i samma klass som K750?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FraXioN
Blir bilderna du tar med mobilen i samma klass som K750?

Har än så länge bara tagit bilder med dålig belysning, ska testa att ta en i bra ljus, och lägga upp.

Angående ljudet i mp3spelaren så brusar det lite i bakgrunden, men annars låter den bra. I klass med k800i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Det där med skärmen kanske beror på att det är TFD istället för TFT? Vet bara att TFD skall dra mindre ström men inte vad som skiljer i övrigt.

Går den bra att använda som MP3 spelare om man köper mer minne eller skall man satsa på en Walkman isf?

Kan också vara att den ska vara en liten aning större än den på k750.

Hur är knapparna att använda? Framförallt jämfört med din förra k750. Har en sån liggande nu som kommer ryka när som helst pga joysticken som aldrig gör som man vill.

Permalänk
Medlem

Har beställt en K550i precis också, kan också skicka upp bilder och skriva lite när jag fått den.

Hoppas den är bättre än min bugg-samsung.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Kan också vara att den ska vara en liten aning större än den på k750.

Hur är knapparna att använda? Framförallt jämfört med din förra k750. Har en sån liggande nu som kommer ryka när som helst pga joysticken som aldrig gör som man vill.

Knapparna är fan små, men man vänjer sig rätt fort. Hade en k800i i en 6-7 månader och de är inte mycket mindre här.

Att inte ha joystick är främsta anledningen till att jag köpte den, hoppas den håller bara.

Permalänk

Langa upp lite bilder på din telefon nu vettja!

Permalänk
Medlem

Det verkar gå trögt med att få upp några bilder, är också lite intresserad av den där modellen!

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |
Övrigt: Nokia N82 | Nikon D40 | Samsung Syncmaster 930BF |

Permalänk
Medlem

Och hur är denna modellen i sin mp3 funktion , Går de smidigt att använda som mp3 spelare eller stor skillnad mot "walkman" modellerna ?

Permalänk
Medlem

Bilderna blir ju sådär, kameran kräver en hel del ljus för att det ska bli bra. Blir ganska lätt suddigt av rörelser och skak annars. Syns på sista bilden där han vrider på huvudet.

http://paramnesia.se/k550/1.JPG
http://paramnesia.se/k550/2.JPG
http://paramnesia.se/k550/3.JPG
http://paramnesia.se/k550/4.JPG
http://paramnesia.se/k550/5.JPG
http://paramnesia.se/k550/6.JPG

Har inte testat någon av walkman-mobilerna, men den är väl lite bättre med listor och så jämfört med min förra k750. Går att sortera efter artister och sånt så. Megabass saknas ju dock, men det var inget jag använde ändå

Permalänk
Medlem

är bilderna bättre eller sämre än k750i? Tycker dock bilderna är helt okej, med tanke på att man ORKAR ta med sig kameran. Ligger ju hemma och skräpar annars hela tiden

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Något sämre, framförallt eftersom det mycket lättare blir suddigt av skak och rörelser. Linsen håller sig nog lättare ren i längden dock, luckan åker inte upp lika lätt som den på k750.

Permalänk
Medlem

Här är kvaliteen jämnför med 750i, samma eller känns den stabilare?

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Den känns bra. Som sagt, luckan för linsen sitter mycket bättre än den på k750. Knapparna är små men de sitter ändå bra, rasslar inte om dem eller så.

Ska det vara något så är det väl luckan för batteriet som känns lite billigt gjord, men sitter fast gör den. Telefonen känns rätt tung för storleken, vilket imo bara är bra, känns stabilare så.

Permalänk
Medlem

Fick min k550i idag,har inte hunnit prova kameran än att ta ett i macroläge och kollat på i datorn,den bilden var mkt bra.Återstår att testa den utomhus sen.
Displayen känns större än den i k750 fast det är samma storleke skärpan i displayen kan jag inte precis klaga på,men återstår att kolla på den i solsken för att kolla hur bra den är i det läget det var första gången jag behövde kolla i manualen för att få reda på hur man ska sätta på batteriluckan också..
plasten känns inte lika "hal" änsålänge som på k750.

Macroläget

Permalänk

Tjo..
Tjyvar in mig lite. Jag köpte mig en k550i för ca 2veckor sedan. Är redan inne på min 3dje telefon.. Smått missnöjd kan man säga..
Telefon 1: Knappar slutade fungera titt som tätt. Fick den utbytt efter några dagar.

Telefon 2: Packade upp den nya telefonen och provade knapparna. #knappen stum och fungerade inte.. Bara lämna tillbaka och få en ny.

Telefon 3: Samma fel som med telefon nr1. Knappar som inte fungerar ibland.. Misstänker att det är någon bugg i mjukvaran som inte vill vara med. Det hjälper nämligen att gå ur menyn och gå in igen så fungerar det som det ska ett tag.

Kameran kan man väl klaga lite grann på också. Går inte att zooma i kameraläget. Korniga och oskarpa bilder vid normal användning. Enormt skakkänslig.

Annars är det väl en ok lur. Väldigt smidig och stilren. Bra ljud i hörlurarna som följer med.

// Micke

Visa signatur

Så är det, så blir det, först kliar det, sen svider det. Och sist dör man.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickePanzar
Tjo..
Tjyvar in mig lite. Jag köpte mig en k550i för ca 2veckor sedan. Är redan inne på min 3dje telefon.. Smått missnöjd kan man säga..
Telefon 1: Knappar slutade fungera titt som tätt. Fick den utbytt efter några dagar.

Telefon 2: Packade upp den nya telefonen och provade knapparna. #knappen stum och fungerade inte.. Bara lämna tillbaka och få en ny.

Telefon 3: Samma fel som med telefon nr1. Knappar som inte fungerar ibland.. Misstänker att det är någon bugg i mjukvaran som inte vill vara med. Det hjälper nämligen att gå ur menyn och gå in igen så fungerar det som det ska ett tag.

Kameran kan man väl klaga lite grann på också. Går inte att zooma i kameraläget. Korniga och oskarpa bilder vid normal användning. Enormt skakkänslig.

Annars är det väl en ok lur. Väldigt smidig och stilren. Bra ljud i hörlurarna som följer med.

// Micke

min telefon är likadan att knapparna slutar fungera ibland, men hjälper att gå ur menyn och gå in igen. fattar inte varför det är så..hoppas det kommer någon fix!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Jag sabbade min k750i för ett tag sen och ska nu köpa en ny mobil. Jag efterfrågar ungefär samma sak som K750i och är lite skeptisk till att köpa k550i. Jag vill inte ha en sämre kamera och jag älskar joysticken på k750i. Att skärmen också verkar sämre på k550i gör inte saken bättre. Någon som kan ge mig råd och tips. Ska jag köpa en k750i igen eller ska jag köpa en k550i? Eller finns det något annat bättre alternativ, måste vara SonyEricsson?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

då ska du ju köpa en K800/810 känns det som... eller vänta lite tills K770 kommer...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Hur ser era K550i ut efter lite användning? Min är sjukt sliten, färgen har börjat lossna överallt osv...

Permalänk

Körde över min k750i (Bästa mobilen någonsin) med trucken i Fredags och lämnade in den samma dag. På lördagen kunde jag hämta ut (försäkring) mobilen som skulle vara "efterträdaren" till k750, alltså k550. Efter att jag laddat upp mobilen i 15 timmar så började jag använda den. Redan efter 1 timme kände jag att mobilen var ett riktigt skämt. Kändes som att hålla i en leksakstelefon, plastig och ranglig.
Så efter 1 dygns användande gick jag tillbaka med telefonen och fick en k810 istället. (Y)

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.