Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Någon som beställt från Discshop.se och fått sitt spel iväg skickat? Seg rövarna har inte skickat mitt än och eftersom man bor ute i skogen så lär man väl missa release dagen och vänta en hel helg på spelet, helvete också!

Har för mig att de flesta butiker skickar varor efter 16:00. Borde vara ivägskickat på eftermiddag.

Beställt också därifrån, en limited edition. Har en känsla av att posten kommer inte med mitt avi på fredag dock... brukat vara så med lite större paket på sistone för mig.

Edit: Vad i h-vete? De har ändrat datumet för LE till 31:a augusti! Webhallen.com också... uhm, tror jag avbokar och knallar ner till närmaste elkedja imorrn' och köper vanliga istället.

Visa signatur

.

Permalänk

Varför ska dom släppa spel i Europa på fredagar? Måste vara enbart för att jävlar med folk som bor i norra Sverige :\

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Varför ska dom släppa spel i Europa på fredagar? Måste vara enbart för att jävlar med folk som bor i norra Sverige :\

Ja, borde vara som i nordamerika - spel släpps på tisdagar där.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Man kan ju alltid köpa via steam, synd att det är så dyrt. 500 spänn hamnar det på. Lite surt tycker jag, borde vara billigare än att köpa i butik.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Någon som beställt från Discshop.se och fått sitt spel iväg skickat? Seg rövarna har inte skickat mitt än och eftersom man bor ute i skogen så lär man väl missa release dagen och vänta en hel helg på spelet, helvete också!

Dom skickade mitt spel igår enligt orderstatus i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Man kan ju alltid köpa via steam, synd att det är så dyrt. 500 spänn hamnar det på. Lite surt tycker jag, borde vara billigare än att köpa i butik.

Ja det e surt att de tar 482kr för ett spel via STEAM (Så mycket kostade mitt ex via STEAM betalt o klart)

De borde kunna sälja det bra mycket billigare utan fordral/skiva/butikens marginaler osv.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Inaktiv

det är riktigt bra ljud i detta spelet.

Permalänk

Drog iväg ett surt email till Discshop nu, jag vägrar leva med Bioshock abstinens under en hel helg.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Testade demot igår och har ny beställt Collectors Edition från Ginza. Hoppas de skickar idag

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

hmm den däringa autoupdaten funkar ju inte. cannot connect to server hela tiden. ni andra får sluta tanka patchar så jag får tanka den

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Blä blir bara värre och värre, tydligen kommer spelet nu oxo med Rootkits, En hel del som uppmärksammat detta och tja spamat totalt ner 2k forum om det, men de deletar topicar hej vilt om just det nu. Desutom så är deras server helt nere med desutom ^^.

Oxo steam ver har tydligen 2 installations problemet med.

Så nej, jag kommer inte köpa detta spel alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Blä blir bara värre och värre, tydligen kommer spelet nu oxo med Rootkits, En hel del som uppmärksammat detta och tja spamat totalt ner 2k forum om det, men de deletar topicar hej vilt om just det nu. Desutom så är deras server helt nere med desutom ^^.

Oxo steam ver har tydligen 2 installations problemet med.

Så nej, jag kommer inte köpa detta spel alls.

Dom flesta trådarna om det verkar vara borttagna nu. Enda jag såg var några som påstod att till och med demot innehöll rootkit. Men efter att ha kört en rootkit finder så hittades inget. Återstår väl att se ifall fullversionen innehåller det bara.
Men detta är en riktig soppa alltså, från att ha fått jättemånga bra recensioner och personer som sagt att detta kanske blir game of the year har allt fokus hamnat på kopieringsskyddet och uppmaningar till bojkott.

Permalänk

Har fått min Collector's Edition nu

Big Daddy!
Här finns lite bilder som jag tagit på grejerna.

Surt bara att jag inte kan spela spelet än eftersom aktiveringsservern ligger nere...

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Har fått min Collector's Edition nu

Big Daddy!
Här finns lite bilder som jag tagit på grejerna.

Surt bara att jag inte kan spela spelet än eftersom aktiveringsservern ligger nere...

Shysst med lite bilder. Får min i morgon förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

Vi som köpt det över steam har ju fått ladda ner delar av spelet i förväg, men hur mycket är det kvar att ladda ner?

Skulle vara rätt drygt om man inte kunde börja spela precis efter relese bara för att servrarna är sega

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Vi som köpt det över steam har ju fått ladda ner delar av spelet i förväg, men hur mycket är det kvar att ladda ner?

Skulle vara rätt drygt om man inte kunde börja spela precis efter relese bara för att servrarna är sega

Läste att det skulle saknas filer på ca 500 meg på steamforumet. Vet inte om det stämmer dock.

Permalänk

Mitt demo från steam funkar bra iallefall ;D

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Har för mig att de flesta butiker skickar varor efter 16:00. Borde vara ivägskickat på eftermiddag.

Beställt också därifrån, en limited edition. Har en känsla av att posten kommer inte med mitt avi på fredag dock... brukat vara så med lite större paket på sistone för mig.

Edit: Vad i h-vete? De har ändrat datumet för LE till 31:a augusti! Webhallen.com också... uhm, tror jag avbokar och knallar ner till närmaste elkedja imorrn' och köper vanliga istället.

Du kan trots allt hämta ut paketet utan avi. Räcker med kollinummer och leg (pengar om det är postförskott).

Bara en upplysning, även fast du har avbeställt

Permalänk

3 låtar på soundtracket? nu blev jag besviken..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Blä blir bara värre och värre, tydligen kommer spelet nu oxo med Rootkits, En hel del som uppmärksammat detta och tja spamat totalt ner 2k forum om det, men de deletar topicar hej vilt om just det nu. Desutom så är deras server helt nere med desutom ^^.

Oxo steam ver har tydligen 2 installations problemet med.

Så nej, jag kommer inte köpa detta spel alls.

hmm ja det verkar ju inget vidare detta. Verkar som dom låser alla trådar och inte bryr sig om ett vettigt uttalande. Nya securom verkar vara nån slags starforce. Lär dom sig aldrig nåt? Hur länge ska pc användare bli behandlade så här.

Måste posta en bild från 2k forumet:

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
hmm ja det verkar ju inget vidare detta. Verkar som dom låser alla trådar och inte bryr sig om ett vettigt uttalande. Nya securom verkar vara nån slags starforce. Lär dom sig aldrig nåt? Hur länge ska pc användare bli behandlade så här.

Redan securom 7 var det starforcevarning på. Vilken ver. använder bioshock?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Ja det e surt att de tar 482kr för ett spel via STEAM (Så mycket kostade mitt ex via STEAM betalt o klart)

De borde kunna sälja det bra mycket billigare utan fordral/skiva/butikens marginaler osv.

Återförsäljarna. Alltså de som säljer spelen i butiker, blir sura då. De vägrar gå med på det typ.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Ja det e surt att de tar 482kr för ett spel via STEAM (Så mycket kostade mitt ex via STEAM betalt o klart)

De borde kunna sälja det bra mycket billigare utan fordral/skiva/butikens marginaler osv.

Var tog 13$ taxes vägen då?

428 var OK, men med 13$ tax + så tyckte jag det var för dyrt :/

Permalänk
Medlem

Fick mitt Bioshock idag (Xbox 360), vilket spel alltså, något som jag dock redan börjat tröttna på är att hacka saker då det är för simpelt och känns för utkjatat efter ett tag (stavning).

Ni som spelar som vänsterhänt och funderar på att köpa detta spel så kan jag medela att det tyvär inte går att ändra kontrollerna i fullversionen heller men annars är kontrollerna perfekta.

9/10 ger jag detta i betyg, annledningen till en 9a är att det är drygt att hacka och spelet är lite för mörkt, jag saknar en ficklampa helt enkelt. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

är det bara jag som får ganska kass framerate när man kommer till stället med dom flygande robotarna. Ganska öppet rum, kommer en jävla massa gubbar..

typ 20fps+ - droppar som ett rent helvete:(

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
är det bara jag som får ganska kass framerate när man kommer till stället med dom flygande robotarna. Ganska öppet rum, kommer en jävla massa gubbar..

typ 20fps+ - droppar som ett rent helvete:(

På xbox360?

Visa signatur

http://www.bioshock.se
Nystartat bioshock-forum, kom in och hjälp till med snöbollseffekten!

Permalänk

körde demot på högsta upplösning och alla inställningar max, lagga inte till en enda gång, flöt kanon, hoppas fullversionen gör det med.

Rigg jag körde på:
Intel E6600 3,1ghz
Gainward bliss 7950GT 256mb pcie (oklockat)
2*1024mb pc2 6400 = 2GB twinmos twister i dual
Gigabyte P35 DQ6

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Alltså det är nåt som inte stämmer. För många flytter spelet perfekt även på äldre hårdvara och alla inställningar på max medan folk med nyare kort får sämre prestanda med allt på max?

Det måste betyda att motorn skalar sig själv och anpassar till hårdvaran eller att det är nåt konstig problem för nyare korten.

Själv kör jag 8800GTS 640MB, 2GB ram och C2D i 3.1GHz och allt på max i 1680*1050 och enligt fraps så sjunker mitt fps till 35 som minst i demot. Fast det känns som fraps visar fel. Tex i ubåten när man åker ner så "hackar" det utanför trotts hög fps. Där man får se djupet alltså och man åker bara neråt. Det flytter alltså inte mjukt.

Har de senaste beta-drivsarna. V-sync off. Sedan en sak till. Ibland blir det massa flimmer tex när man ska ur ubåten och man ser "svetsljuset". Då blir det helt flimmrigt..ushh...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Alltså det är nåt som inte stämmer. För många flytter spelet perfekt även på äldre hårdvara och alla inställningar på max medan folk med nyare kort får sämre prestanda med allt på max?

Det måste betyda att motorn skalar sig själv och anpassar till hårdvaran eller att det är nåt konstig problem för nyare korten.

Själv kör jag 8800GTS 640MB, 2GB ram och C2D i 3.1GHz och allt på max i 1680*1050 och enligt fraps så sjunker mitt fps till 35 som minst i demot. Fast det känns som fraps visar fel. Tex i ubåten när man åker ner så "hackar" det utanför trotts hög fps. Där man får se djupet alltså och man åker bara neråt. Det flytter alltså inte mjukt.

Har de senaste beta-drivsarna. V-sync off. Sedan en sak till. Ibland blir det massa flimmer tex när man ska ur ubåten och man ser "svetsljuset". Då blir det helt flimmrigt..ushh...

Varför sätter du inte på v-sync? Flimret får jag också.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Någon som beställt spelet genom nätet och fått den Idag??

Visa signatur

The Walking Dead