Att uppgradera drivrutin för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Att uppgradera drivrutin för grafikkort?

Hur bör man göra på bästa sätt?

Har hört lite olika sätt, men det bästa verkar att vara att först avinstallera den nuvarande drivrutinen och sedan installera den nya.

Men fungerar grafikkortet om man avinstallerar drivrutinen? Måste ju kunna "se" skärmen för att installera nya...

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk

Är ingen expert men även om du avinstallerar drivrutinen så får du ju bild på skärmen, fast ingen rolig sådan. Och jag tror inte att det spelar så stor roll om du installerar den nya utan att avinstallera den gamla...

/R

Permalänk
Avstängd

Jag brukar bara köra den nya, så länge det är samma tillverkare (ATi eller Nvidia) så skriver den över den äldre. Byter man tillverkare bör man ta bort den gamla, finns program som gör det - bara att googla.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

ja du ska uninstalla och reboota först sen installera den nya drivern när datorn har kommit igång igen.

Visa signatur

KTHXBYE

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis inte nån som kan hjälpa mig med detta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Har själv inte en aning om vad som är fel...

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...