Medal of HOnor: Airborne demo ute nu

Permalänk
Medlem

skumt jag tyckte demot flöt på rätt bra ändå hade jag allt på high 1280x1024 dock var båda min cpu cores på 100% i princip.

Permalänk
Medlem

okej, det skumma med problemet är, att om jag startar spelet o låter det lagga fram till dom stadiga 0-1 fps i flyg introt, och då tabbar ur, direkt till skrivbordet, så hoppar cpu usage upp på 100% minnet till 70% och man hör hur spelet rullar på i bakgrunden, och fraps registrerar 200 nånting fps, men när jag tabbar in i spelet igen, så sjunker minne och cpu usage igen, ocgh spelet laggar vidare, fraps registrerar 0-1 fps,

och jag kunde spela det tidigare idag, utan problem, utan lagg på 1280x1024...

Visa signatur

kaka

Permalänk
Medlem

1680x1050, allt maxat. fps på ca 70-100 konstant.

inte imponerad alls. ganska snyggt, men ganska många texturer är lite risiga. dessutom kan man inte förstöra någonting, inget blod och fiender som re-spawnar... jag menar wtf?! känns som gamla MOH.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cipher-
okej, det skumma med problemet är, att om jag startar spelet o låter det lagga fram till dom stadiga 0-1 fps i flyg introt, och då tabbar ur, direkt till skrivbordet, så hoppar cpu usage upp på 100% minnet till 70% och man hör hur spelet rullar på i bakgrunden, och fraps registrerar 200 nånting fps, men när jag tabbar in i spelet igen, så sjunker minne och cpu usage igen, ocgh spelet laggar vidare, fraps registrerar 0-1 fps,

och jag kunde spela det tidigare idag, utan problem, utan lagg på 1280x1024...

Har du provat utan Fraps? Fraps är ökänt för att kunna sunka ner nästan vilket spel som helst.

Permalänk
Medlem

Testade demot på mitt 360, blev bara besviken, inget nytt alls, kasst ljud.
Det enda som var lite fränt var fallskärmshoppningen i början, men vid närmare eftertanke så sög det med...
Men grafiken var fin!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Har testat det nu och måste säga att det verkligen var skit tråkigt. Ingen känsla alls. Det ända bra var att spelet flöt som en dröm.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte det var bra, jag.

Permalänk
Medlem

Problemet som jag kände är ju att det i princip är samma gamla MOH som vanligt... Bara snyggare, men inga nyheter direkt... Man har liksom spelat detta förr, om man säger så...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Att jämföra det här med gamla mohaa är hädelse

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilduke
Funkar det med ett X850XT grafikkort?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Att jämföra det här med gamla mohaa är hädelse

Knappast, MoHAA var ett revolutionerande spel, det var det första spel som lyckades fånga WWIIs anda ordentligt, vilket banade väg för Call of Duty 1&2 som sedan satte ribban enormt mycket högre.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Tyckte det var ett ganska bra spel faktist . helt ok för att komma från Ea games.

Är det någon som lyckats få fram consolen?
jag har pillat i launch options, ini filer bytt från tilde till P för console knapp, men icke.

hittade en rolig grejj dock.

om man ändrar GameSpeed=1 till 0.2 i basegame.ini som finns i
Electronic Arts\Medal of Honor Airborne Demo\UnrealEngine3\Engine\Config
så får man permanent slowmotion. kan vara rätt kul att testa , blir dock lite jobbigt då man måste gå igenom briefingen och scenen i planet i slowmotion.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Knappast, MoHAA var ett revolutionerande spel, det var det första spel som lyckades fånga WWIIs anda ordentligt, vilket banade väg för Call of Duty 1&2 som sedan satte ribban enormt mycket högre.

Just precis. Därför är det hädelse att jämföra Airborne med MoHAA. MoHAA var ju hästlängder bättre än Airborne, i alla fall om man om dömer efter demot.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Finns det ingen möjlighet att spara i demon. Finns ju nån flik där det står typ spara/ladda...... men inget händer när man klickar där.Är ju iovs en demo men iallfall........................

Permalänk
Medlem

Jag gillade det i alla fall, själv kan jag inte få nog av pangare under denna tidsperiod. Blir nog ett köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Funkar med x850?

Är det x8xx serien som inte har shadermodel 3 så funkar det nog inte, vet dock inte säkert

Permalänk
Medlem

Hahaa, Airborne var precis samma skit vi sett tidigare i MoH och A L L A andra WW2-skjutare. Way to go EA! Tackar för den fantastiska AI:n också...
Usch, Medal of Honor borde dött för flera år sedan, gammal skit. Både Call of Duty och framförallt Brothers in Arms gör saker på ett mycket bättre sett. Unreal-tekniken är inte för cool heller, börjar bli gammalt och tjatigt, gillar dock blur-effekterna men det börjar bli standard.

Permalänk
Medlem

Fan kan inte installera, det krashar efter att den packa upp alla grejer till temp. Blue screen. Nån som hade löst detta?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Just precis. Därför är det hädelse att jämföra Airborne med MoHAA. MoHAA var ju hästlängder bättre än Airborne, i alla fall om man om dömer efter demot.

Ja, de verkar onekligen inte ha lärt sig någonting alls av åren sedan MoHAA kom ut, men demot är inte nödvändigtvis jämvärdigt med själv spelet.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Fan kan inte installera, det krashar efter att den packa upp alla grejer till temp. Blue screen. Nån som hade löst detta?

Tyvärr har detta hänt på de två maskinerna jag installerat på med. Skiten packas upp, fyller hela C: med massa skräp. Sedan blir det omstart med följden att C: är smockfyllt men skiten finns ingenstans att finna. Filerna packas upp i Delade dokument/Temp (Typ), men syns alltså ej mer än att utrymmet på enheten drastiskt minskas.

Sökt mig blå efter filerna som packas upp men finner nada mer än en smockfylld C:. Ruskigt irriterande av de superinkompetenta EA.

Permalänk

Demo är och förblir demo.
Det går inte att Jämföra Demo med det riktiga spelet.
Det har jag läst förut, så demon är bara en förhandvisning på hur spelen fungerar och ser ut, en liten teaser kan man säga.

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem

Spelade igenom spelet igår, om nån undrar så om installationen crashar när den packat up är det bara att gå dit det packats upp och installera därifrån. Fick söka på temp och hitta typ 15 temp mappar.

Spelet: Var snyggt, menyerna var apfula. Att sikta var svårt men det gjorde inget eftersom att man typ aldrig ens kom i närheten av att dö. Thompson k-pisten kunde jag knappt träffa med alls. Om jag körde med M1grand eller det tyska geväret gick det 100% bättre. Skött man utan att sikta fick jag en massa grejer så att jag kunde träffa bättre när jag inte siktade. Det kändes som om dom lagt ned mycket krut på realism men att det inte gått hela vägen. Att granaterna var klenare än klenast tex, att fienden var dumma som stryk. Det coolaste är väll att man kan hoppa ned var man vill, på så sätt blir det lite nytt var gång.

Föredrar ändå Call of duty 2

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Fan kan inte installera, det krashar efter att den packa upp alla grejer till temp. Blue screen. Nån som hade löst detta?

Jösse mig så det var fan fel på installationsfilen, tänkte väl d en burk som aldrig fått en bluescreen fick jag när jag installerade... way to go EA säger jag.. fyfan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jösse mig så det var fan fel på installationsfilen, tänkte väl d en burk som aldrig fått en bluescreen fick jag när jag installerade... way to go EA säger jag.. fyfan.

det var fel på den om du laddade från fz en fil på bara 1,1GB riktiga filen var 1,3GB och blev snabbt uppdaterad.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag tankade ifrån FZ men det löste sig som sagt. Den var rätt storlek btw

EA är ett microsoft waiting to happen, jag spelade MOHPA i höstas och det var så buggigt att det knappt gjick att spela, och dom hade typ bara släppt en patch. Deras policy är typ: "du köpte det i befintligt skick, synd för dig, ooh ja just det vi släpper ett nytt spel här vi nyss köpt upp..."

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/102278.html

Flöt bra på min burk iaf ganska, förutom att den får äta lite artifakter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Är det x8xx serien som inte har shadermodel 3 så funkar det nog inte, vet dock inte säkert

Nä vårt kort stödjs inte

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk

fan va nice att spelet kommer snart, har nästan tänkt installera ett gammalt ww2 spel och stilla hungern men nu kommer ju denna med bättre grafik, spelar roll om de e samma spel som tidigare de e ju roligt spel.

Permalänk
Avstängd

hoppas det flyter på med mitt system

Edit :jodå det flyter på fin fint på max inst och 1280Xnått kommer inte ihåg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
hoppas det flyter på med mitt system

Edit :jodå det flyter på fin fint på max inst och 1280Xnått kommer inte ihåg.

Kom ihåg att byta namnet på .exe filen till typ utgame.exe pang så flög min prestanda upp! Annars kommer inte sli igång.