Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Summering av AMD Analyst Day

Permalänk
Melding Plague

Summering av AMD Analyst Day

AMD har släppt en summering om vad som sades på AMD Analyst Day som hölls den 26 juli. Vi får bland annat reda på att AMD tänker skeppa sin Phenom-serie processorer i fjärde kvartalet detta år, och att de planerar att lansera en åttakärnig processor i 2009.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

åtta kärnor redan 2009. dom har då inte legat på latsidan. roligt att höra från AMD nu när intel varit så prominenta i nyheterna med sina nya tekniker. inget om AM3 ???

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Saftig rigg. Onekligen.

Coolcore låter som en riktig höjdare. Lägre energiförbrukning är alltid välkommet.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Coller master 832 på nedersta bilden.. Antar att den är "Crossfire Ready".

Permalänk

VIll ha mer ifrån AMD

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Avstängd

8 cores och Coolcore. Fett!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Gött, hoppas att amd drar om intel j*vligt lång i 7 år till nu då^^. "leksakerna" som AMD tillverkar ärju mycket roligare att leka med än Intel.

Varför är det bara en crossfirekabel mellan två av korten? Ett kort står ju utanför då!

Permalänk
Medlem

Äntligen Bara att börja spara.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Härligt! Go AMD!

Coolcore låter som en jävligt bra lösning. AMD har verkligen saker på G. Bara att hoppas att C2D blir rena skiten efter Phenom så intel får skärpa sig med hehe.

Permalänk
Medlem

sista bilden som finns i presentationen med chassit. Undrar om det är ett qtec nätagg på de?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Gött, hoppas att amd drar om intel j*vligt lång i 7 år till nu då^^. "leksakerna" som AMD tillverkar ärju mycket roligare att leka med än Intel.

Varför är det bara en crossfirekabel mellan två av korten? Ett kort står ju utanför då!

Man ser inte den andra crossfire saken för att fläktarna är i vägen, men om man tittar riktigt noga så ser man lite av den.

När tror ni man får se lite tester pris och sånt?

Det är dags att börja spara pengar nu då, så man kan köpa en ny dator efter jul:)

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Alltid kul med nya processorer, hoppas verkligen på att alla CPUer visar sig vara riktigt grymma. Ser dock mest fram mot de med integrerad GPU, blivit mer och mer för kompakta designer på sistone.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Gött, hoppas att amd drar om intel j*vligt lång i 7 år till nu då^^. "leksakerna" som AMD tillverkar ärju mycket roligare att leka med än Intel.

Varför är det bara en crossfirekabel mellan två av korten? Ett kort står ju utanför då!

Håller med AMD är mycket roligare hihi nä men har fastnat för dom mer en intel iaf..

Och det är crossfirekabel mellan det 2:a o 3:e kortet också.. bara de att den kabeln sitter längre in.. ta en närmare titt på bilden så fattar du.

AM2+ socket? När ska Moderkort från AMD börja stödja ddr3?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk

Kao Bang AMD

Permalänk
Medlem

"Direct Connect 2" woohoo eller vänta här nu...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Många fina grejer på gång. Fast om AMD kommer med 8 kärnor 2009 så gissar jag att Intel tänkt sig lansering av 8 kärnor mot slutet av 2008. Men jag tar sikte på en Sandtiger. Vid det laget har min redan nu gamla 3500+ gjort sitt.

Permalänk

Tekniken går för fort fram!!!

8 core CPU och 3 Radeon i crossfire. Damn!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZarToK
AM2+ socket? När ska Moderkort från AMD börja stödja ddr3?

AM3 kommer att stödja både DDR2 och DDR3, dock endast en typ åt gången. AM3 skall komma någon gång mellan 2007 och tidigt 2008.
Källa på det tack: http://en.wikipedia.org/wiki/AM3

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det har pratats mycket om AMD:s Fusion-processor. Denna går under arbetsnamnet "Falcon" och skall ingå i en plattform som kallas "Eagle" för bärbara datorer.

Fusion-Falcon-Eagle-vafaan!

hahahha börjar låta lite som golf:P jag undrar bara när "får" kommer!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

"I kombination med två stycken strömmoduler på kommande bärbara processorer kan AMD säkerligen sänka energikostnaderna och batteritiderna rejält."

Sänks batteritiden också? ^^,

Nä men, låter najs som fan Hoppas bara det gör någon nytta

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ingen kvar som kan köpa AMD's nya grejord då alla redan bytt till Intel...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det finns ingen kvar som kan köpa AMD's nya grejord då alla redan bytt till Intel...

Det där var ju en liten överdrift
Jag kör ju fortfarande ett AMD-system.

(Sen så verkar ju alla sk. "gamers" villiga att byta mellan AMD och Intel huxflux beroende på vilket företag som lyckats skapa den bättre processorn.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla utom fanboys antar jag köper cpu'n som ger mest bang for the buck. jag vet inte men jag gjorde det iaf (innan nuvarande denna ville jag bara testa o clocka ^^)

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Det där var ju en liten överdrift
Jag kör ju fortfarande ett AMD-system.

(Sen så verkar ju alla sk. "gamers" villiga att byta mellan AMD och Intel huxflux beroende på vilket företag som lyckats skapa den bättre processorn.)

Det känns som om det vore så dock men själv har jag hållt ut men ibland har Intels sköna musik förblindat mig och köpknappen varit så nära att bli tryckt. Man vill ha Phenom idag!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=157136

Bench Phenom

det där såg inte bra ut, hoppas dom inte stämmer, för det skulla vara dåliga nyheter för AMD

Permalänk
Medlem

Forumsnack tar jag med en nypa salt. Jag väntar tills de riktiga testen kommer ut. Men vad man sett av preview av penryn så verkar den inte vara så jäkla överlägsen trots allt. Men man får vänta och se.
Det är allt man kan göra. Men att AMD går ut och säger att de ska lansera 8 kärnors cpu 2009. Det är nog lite av marknadstrategi. Intel kommer förmodligen ha några ess i rockarmen. Det AMD ska göra är att ta sig upp på prestandatronen igen då det gäller prestanda för bäst peng. Det var de bra på förut och det är så många har kännetecknat AMD.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Gött, hoppas att amd drar om intel j*vligt lång i 7 år till nu då^^. "leksakerna" som AMD tillverkar ärju mycket roligare att leka med än Intel.

Varför är det bara en crossfirekabel mellan två av korten? Ett kort står ju utanför då!

kan tyvär inte hålla med intel har alltid varit roligare att pyssla med då dom alltid varit bättre på överclockning. speciellt med rätt kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Tekniken går för fort fram!!!

8 core CPU och 3 Radeon i crossfire. Damn!

intel släpper 80 kärnig cpu 2012 om allt går enligt planerna

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
intel släpper 80 kärnig cpu 2012 om allt går enligt planerna

För desktop? Vi snackar inte bara för servermarknaden nu? 80 kärnor.....jeez.

Permalänk
Medlem

Ska köpa den där riggen, dra på dreamhack och spela Diablo 2 konstant.