HjÄlp Mig Med En Liten FrÅga!!!plzplz [Komponenter i/till en APLUS Case Twin Engine]

Permalänk
Medlem

HjÄlp Mig Med En Liten FrÅga!!!plzplz [Komponenter i/till en APLUS Case Twin Engine]

Jag har köpt en låda som heter APLUS Case Twin Engine

& jag undrar vilka moderkort som passar in i den jag vill jue ha PCI-xpress X16

Jag e bara 14 år så jag vet nt så mycket........

Permalänk
Medlem

De av typen ATX och Extended ATX så du har gott om att välja mellan.
ATX är den "vanligaste" standarden för dagens moderkort.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem

tackar:D så vlken e dn bästa???

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för övriga komponenter? AMD eller Intel?
Har du "bara" köpt en låda och skall köpa allt annat nu?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem

ja jag har redan köpt AMD athlon 64 x2 6000

och jag vill ha ett moderkort me SLI

Permalänk
Medlem

HjÄlp Mig!!!!plzplz

jAG HAR KÖPT ACASE APLUS TWINENGINE & JAG UNDRAR OM MAN

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 PASSAR IN I DEN?

HJÄLP MIG JAG E BARA 14 ÅR SÅ JAG KAN NT SÅ MYCKET ÄNNU

Permalänk

Det är ju ett vanligt ATX-moderkort och chassit stöder ATX, så svaret är JA.

Edit: Såg just i en annan tråd att du redan köpt en AMD A64 6000+ x2, i så fall skall du inte ha ett moderkort med sockel 775 utan ett moderkort med AM2-sockel. (moderkortet du frågar om här är ett s775-moderkort)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Nu skriver du inte vad du har för budget, så jag tar ett hyfsat billigt, men ändå bra kort:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321031

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

ok men då får jag jue la ta & byta processor...:(

Vlken processor rekemonderar du??

Permalänk

Antingen kollar du din andra tråd och ser på rekommendationen av moderkort för din 6000+ x2, eller så tar du en Intel E6750 eller E6550 och ett socket 775-moderkort som stöder 1333MHz busshastighet, t.ex Gigabyte p35 - DS3 (borde funka med moderkortet du valde också, om du uppdaterar BIOS).

Om du inte har så mycket pengar och vill klocka upp prestandan, kan du titta på E4400 (eller om du vill komma ännu billigare undan, så titta på E2160) och ett Gigabyte P35-DS3. Men det kanske inte är något alternativ för dig?

Tänk bara på att både för AMD Athlon 64 för socket AM2 och Intel Core2Duo processorerna för socket 775 så måste du ha DDR2-minne, om du inte har det redan.

Datorbutiken har billigt Corsair XMS2 PC5400-minne (2GB för 690kr: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=2GBTWXD...)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar ihopslagna*
§ 3.4 - Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning). Till reglerna >>

*Topic redigerad*
[size="1"]§ 3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om. Till reglerna >>
[/size]

@ danne14
Tryck gärna en gång på knappen "Caps Lock" innan du skriver fler inlägg.

Permalänk
Medlem

Ett tips kan ju vara att be någon som vet hur man ska göra sätta ihop ditt system. Blir nog lättast och billigast i längden på det viset.