Permalänk

Kommer ej åt Microsoft

Har ett ovanligt problem.

Jag kör Comhem 24mbit, firefox, avast. Microsft XP (äkta vara ingen piratkopia).
Microsofts brandvägg.

Sedan i morse kommer jag inte åt något från Microsoft och kan inte logga in på MSN.

Jag kör alltid antivirusprogram (och har naturligtvis kört nu med), har kört adaware, allt utan att hitta något.
Jag har gått in i min router/hårdvarubrandvägg för att kolla om sidorna på något sätt var låsta där och de är de inte.

Om jag försöker gå in på en websida som microsoft äger (microsoft.com, windows update till och med windows office sida) så är det som att den inte finns. Försöker timar ut.
Samma sak om jag försöker komma in på MSN.

I övrigt så fungerar internet totalt utan fel.

Alla idéer på hur sjutton jag kan ordna detta tas emot med glädje.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Kan vara en störning hos Telia IC:

Beskrivning : För närvarande stora störningar i USA med ett antal peeringpartners

Datum/Tid Händelselogg
2007-09-06 08:44 : Tekniker arbetar fortfarande med problemet.
2007-09-06 10:02 : Felet är lokaliserat. Trafiken är på väg att gå upp nu.

Kanske?

Permalänk

2007-09-06 09:12 : Our peering routers does not have any traffic due to many of the BGP sessions are down. We are working on to get them up as soon as possible.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

En fråga bara, var hittar man sån här info?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phoz
En fråga bara, var hittar man sån här info?

http://kundinfo.telia.net/

Permalänk

Nu är störningen hos Telia klarrapporterad:

2007-09-06 13:31 : All peering sessions for all peers affected are now restored.

(dock kommer jag inte åt MSN än, men det beror kanske på annat)..

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hammarbynisse
Nu är störningen hos Telia klarrapporterad:

2007-09-06 13:31 : All peering sessions for all peers affected are now restored.

(dock kommer jag inte åt MSN än, men det beror kanske på annat)..

Samma här; inget Microsoft.com, inget MSN, inget hotmail. Tur att man inte är så pyttemjukberoende...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Jaha, det var ju roligt att man installerade Vista för första gången idag. Perfekt timing.

Edit: Det verkar som att vissa kommer åt Microsoft nu. Kanske tar en stund innan alla routrar förstår att anslutningen fungerar igen.

Permalänk
Medlem

2007-09-06 13:57 : Flera kunder som anmält att man inte når www.microsoft.com felsökning fortskrider där nu.

Segt, tur att man inte är beroende iaf

Permalänk
Medlem

detta suger. måste verkligen komma åt min mail. so frustrating!!

Permalänk
Medlem

Jobbigt som fan!
Fungerar MSN för någon??? Jag måste också komma åt min mail.

Permalänk
Medlem

Problem med mitt comhem också

Visa signatur

ride the big one

Permalänk
Medlem

Samma sak här med ComHem. Ligger dem på samma backbone kanske?

Permalänk
Medlem

Fortfarande problem för mig också.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att även jag har ComHem. Någon som redan varit i kontakt med deras support? Man sätter sig inte frivilligt i den telefonkön, direkt...

Permalänk
Medlem

Nä och mailkontakten tar minst 24 timmar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

same here, kommer heller inte int på msn,
bor i salem, har en 8/4 lina, alltså gammalt upchus
EDIT: microsoft.se hm verkar inte funka heller /:

jaja, väntar väl ut det då som vanligt:p

Permalänk
Medlem

har me comhem.... gah, min syster har d å hennes funkar, hon bor typ 15min härifrån..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Pontén kanske har ett finger med i spelet och skyller allt på fildelning så vi tappat kontakten med USA

Permalänk

Tack för länken, XLT. Den där länken går till kommentarerna. Länkar artikeln direkt här:

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.119567

/Linus Larsson, Computer Sweden

Permalänk
Medlem

Nu hoppade Microsofts sida igång hos mig. Härligt

Permalänk
Medlem

Det går inte lösa på nåt sätt så man kommer åt sin hotmail?
Vet någon när det beräknas fungerara igen?

Permalänk
Medlem

nu kom ja in

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Sweet, funkar för mig med nu

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Woho! I'm back in buisness!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte hur något sånt här kan hända egentligen? Finns det ingen redundans i systemen? Stora delar av Sverige drabbades och det har pågått sedan natt/tidig morgon. Jämför med ett strömavbrott som drabbar större delen av Sverige, inklusive storstadsregionerna i 12 timmar...

Varför reroutas inte trafiken automatiskt om, och går vägen, säg, Sverige-Tyskland-Frankrike-USA? Det kan väl inte bara finnas en koppling, över England, till USA? För hela Europa? Och eftersom Sverige uppenbarligen hade kontakt med övriga Europa under avbrottet borde det väl finnas något sabla land som har kontakt med något sabla land som har kontakt med USA? Med reducerad bandbredd, givetvis.

Det verkar som myndigheter inte tar internets status som infrastruktur på allvar riktigt.

Edit: Märk väl att jag talar rent allmänt. Förlorad kontakt med MSN är inget riktigt problem, ej heller med Microsoft.com eller liknande. Men vad händer nästa gång? Förlorad kontakt mellan bankväsen eller sjukvård?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

rock 'n' roll! finally funkar d! gottgott!

linz.

Permalänk
Medlem

wtf har comhem bara ip transit via felia? e ju inte speciellt smart drag, riktiga isper har minst 2 transit partners.