Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logitech presenterar högtalare med usb-hubb

Permalänk
Melding Plague

Logitech presenterar högtalare med usb-hubb

Tillverkaren Logitech har idag lanserat Audio Hub Notebook Speaker System vilket är ett par högtalare med en bashögtalare som har en usb-hubb och är tänkt för de som enkelt vill ha bättre ljud från exempelvis en bärbar dator.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

har en laptop men jag kör med lurar istället.

Permalänk
Medlem

Högtalarelementen i denna enhet ser ut att vara jämförbar med de som finns i hörlurar (30-40 mm) så det lär inte bli något avsevärt bastryck. Förmodligen låter hörlurar för ett par tior bättre, för inte tala om hörlurar i samma prisklass som Audio Hub Notebook Speaker System.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
har en laptop men jag kör med lurar istället.

jaha du....

Permalänk
Medlem

En polare köpte ett par bärbara högtalare som jag skrattade åt, men vart föbluffad över det ljud som dom kunde leverera så låt inte storleken lura er.
Sen har Logitech alltid gjort bra grejor så det kan vara något för den som vill ha något praktiskt men endå inte är för kräsen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
jaha du....

hehe tycker bara om att spamma trådar med meningslösa inlägg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
hehe tycker bara om att spamma trådar med meningslösa inlägg

Det var precis det jag menade med mitt inlägg, varför skulle vi bry oss om du använder lurar?

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som ett schysst alternativ om man inte vill släpa med sig sina Sony MDR-V700DJ

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Visst finns den på logitechs web, åtminstone nu.

Specifikationer
Prestanda: Total uteffekt: 15 W rms.
Enheter:
Diskantelement – Två 2-tums membran
Baselement – Ett 3-tums membran
Anslutningar: Nätdriven 3-portars USB 2.0-hubb

Värt att nämna är att enda anslutningen till datorn är USB, vilket innebär att det måste finnas ett USB-ljudkort i enheten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Högtalarelementen i denna enhet ser ut att vara jämförbar med de som finns i hörlurar (30-40 mm) så det lär inte bli något avsevärt bastryck. Förmodligen låter hörlurar för ett par tior bättre, för inte tala om hörlurar i samma prisklass som Audio Hub Notebook Speaker System.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
En polare köpte ett par bärbara högtalare som jag skrattade åt, men vart föbluffad över det ljud som dom kunde leverera så låt inte storleken lura er.
Sen har Logitech alltid gjort bra grejor så det kan vara något för den som vill ha något praktiskt men endå inte är för kräsen.

Tror inte att Logitech skulle sälja en liknande produkt med lika bra ljud som ett par hörlurar. Du kan ju inte jämföra dessa två produkter ens! Högtalare != Hörlurar.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist

Okej, nu när du lärt dig hur man citerar, har du nått att tillägga?

Det kan mycket väl vara okej ljud i dessa men självklart går det inte jämföra med system som är stationära, de har ju fördelen att vikt och dyl inte spelar någon större roll.
Logitech har väl ett hyffsat sortiment inom ljud om jag inte minns fel.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Okej, nu när du lärt dig hur man citerar, har du nått att tillägga?

Det kan mycket väl vara okej ljud i dessa men självklart går det inte jämföra med system som är stationära, de har ju fördelen att vikt och dyl inte spelar någon större roll.
Logitech har väl ett hyffsat sortiment inom ljud om jag inte minns fel.

Lägger den till text när man trycker i citat-rutan, tänkte jag att den tog bort den om man tröck ur. Men så var icke fallet, därav felciteringen, men det är ändrat nu.

Ber om ursäkt för att jag inte kan citera...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Visst finns den på logitechs web, åtminstone nu.

Specifikationer
Prestanda: Total uteffekt: 15 W rms.
Enheter:
Diskantelement – Två 2-tums membran
Baselement – Ett 3-tums membran
Anslutningar: Nätdriven 3-portars USB 2.0-hubb

Värt att nämna är att enda anslutningen till datorn är USB, vilket innebär att det måste finnas ett USB-ljudkort i enheten.

Skulle betyda att de är bättre ljudtryck i dessa än de är i min 80tals bergssprängare jag kör till datorn eftersom dom högtalarna ligger på 5W styck.
Trots deså spelar den bra mycket bättre än ett logitech 5.1 som en kompis har.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Det kan mycket väl vara okej ljud i dessa men självklart går det inte jämföra med system som är stationära, de har ju fördelen att vikt och dyl inte spelar någon större roll.
Logitech har väl ett hyffsat sortiment inom ljud om jag inte minns fel.

Audio Hub Notebook Speaker System är också ett stationärt högtalarsystem (med en USB-hub). Det är något man har på bordet hemma, men inte något man släpar med sig utanför hemmet.

Permalänk
Medlem

Ahh okej, då missuppfattade jag det.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ti 4400
Skulle betyda att de är bättre ljudtryck i dessa än de är i min 80tals bergssprängare jag kör till datorn eftersom dom högtalarna ligger på 5W styck.
Trots deså spelar den bra mycket bättre än ett logitech 5.1 som en kompis har.

Nej det betyder inte att det är mera ljudtryck, det betyder att de klarar mer effekt.

Det finns så många faktorer att ta hänsyn till: storlek på membran, konstruktion, verkningsgrad för att nämna några.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

är priset rätt, Så ja varför inte dom ser ju coola ut ^^

Permalänk
Medlem

950kr mätte dom det till