problem med logitech z-680

Permalänk
Medlem

problem med logitech z-680

Jag har haft mina Z-680 högtalare i ca. 3.5 år nu utan att ha haft några problem med dom, men idag när jag la mig i soffan för att titta på tv (har högtalarna kopplade till min DVD-spelare) så har jag problem med att få igång högtalarna med fjärrkontrollen, har testat både med orginal kontrollen och min harmony men får samma resultat från båda, den känner väldigt sporadiskt av dom knapptryckningar jag gör på fjärrkontrollerna. så jag antara tt det är kontroll enheten som det är problemet.

jag har sprillans nya batterier i båda fjärrkontrollerna och har även testat att flytta runt fjärrkontrollerna om det skulle vara så att jag har testat i en dålig vinkel, men samma resultat händer varje gång.

om jag går fram till kontrollenheten och använder knapparna direkt så funkar det hur bra som helst. jag har även testat att bryta strömen till högtalarna om det skulle vara så att den har fått något konstigt för sig men det hjälpte inte heller.

finns det någon annan som har haft samma problem med högtalarna och kan komma med något tips om vad som går att göra för att lösa problemet. eller är det bara att kontakta logitech för att kanske få en ny kontrollenhet.

jag är väldigt nöjd med högtalarna och vill helst inte byta ut dom.

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460