Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0nandy
Kom en uppdatering för en herrans massa månader sen som aktiverade 1080p.

Dock inte många spel som stödjer 1080p, men det verkar det ju inte vara på PS3n heller...

Alltså, du behöver inte ha elite-versionen för att få 1080p.

Måste man inte använda typ HDMI för att får äkta Full HD ?:)

Permalänk
Medlem

Tydligen inte, då elite inte ens fans ute då uppdateringen kom

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

1080p med xbox kräver vga kabel.

Permalänk
Medlem

nope. men det funkar dock inte via vanlig komponent på alla TVar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Tackar alla. Märkte hur lätt allt blev till lite halvkaos i tråden nästan direkt.
Har iaf stannat på att välja PS3 då jag kollade upp vilka spel osv. som fanns och kommer komma. Tack ännu en gång!

Är det någon som över huvut taget insett att personen i fråga som skapade tråden i sitt eget syfte redan bestämt sig för ett PS3?
Efter att han klargjorde sitt val började ni ta upp utseende? Är inte det ganska korkat? Konst och design i dag är så äckligt fult om man går på musseum eller kollar nya designade prylar. ENLIGT MIG!!!
Kolla vad alla skriver och lägg till ett "ENLIGT MIG!!!!" efteråt.

Ingen har rätt i denna fråga, snarare så at ALLA har fel, eftersom det är upp till betraktaren att avgöra, sen att vissa har dålig smak är en annan femma.

En annan grej att ta i beaktning är att de som äger ett XBOX360 kommer hurra som fan för XBOX360 och klanka ner som fan på PS3, medans de som är ägare till PS3 kommer klanka ner som fan på XBOX360...

Du kunde enkelt ha fixat detta genom att döpa tråden till något du tänkte på i ditt val, som inte direkt va relaterat till frågan PS3 vs. XBOX360.
Hade det varit för spelens skull eller för grafikens skull. Tror knappast ditt problem är designen för konsolen.

Nu då till mitt personliga resonemang när jag ändå ska uttrycka mig i tråden:
Jag valde att itne köpa någon konsoll. Sambon där emot kommer antagligen skaffa ett nintendo wii snart eftersom hon tycker om idén med att interagera med rörelser.
Jag valde i stället att köpa en sju helsikes dator i stället (eller kanske inte sju helsikes, men duglig runt 7000kr med e6750, DS3, X1950XT och 2gb 800MHz minnen) Kommer kunna spela de flesta spel med bra inställningar med detta och som nämnts tidigare så ägs XBOX360 av Microsoft, eller snarare, Microsoft tillverkare av xbox... Därav kommer alla spel som kommer till XBOX360 finnas till handa för PC. Kanske finns undantag, men de spel som jag intresserar mig i finns dock eller kommer komma till PC.
Men jag kommer köpa ett PS3 så småningom när de får årdning på sin mjukvara så den blir bakåtkompatibel med de gamla fina liren jag har.
Inte bara bakåtkompatibeliteten jag är ute efter, utan den BluRay-spelaren är jäkligt vass - den slår ta mig tusan flera av marknadens BluRay-spelare och då snackar vi ENDAST spelaren som kostar runt 7000kr.
Personligen finner jag designen av PS3 högst tillfredställande.
Alla datalådor jag haft under min tid som hemmabyggare väljer jag alltid piano-svart.
Sen vet vi alla att Lair inte kommer finnas till något annat än PS3, och bara det är en anledning att skaffa PS3.

En annan grej jag tänkte på, har man råd med ett PS3, har man för tusan inga problem att skrapa ihop till ett XBOX360 heller... Så frågan är irrelevant nästan.

Hoppas nu någon läser detta, annars har jag ju slösat bort 5 minuter av dagen för ingenting skulle man ju kunna se det som

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Är det någon som över huvut taget insett ....yadayadayda....

Jo så resonerade jag också för ett par år sen och köpte mig då den vassaste PCn som fanns på marknaden. Sen efter det kom det nyare spel som krävde en shader model högre på grafikkortet, och sen kunde jag knappt lira nyare spel på medium, trots att jag då köpte ett top of the line kort för över 3k.

Nej, konsoll is the way to go, för då slipper man uppgradera på ett BRA tag, vare sig man väljer en 360 eller PS3.

Sen tycker jag det är lite roligt att de gossar som förespråkar PS3 alltid drar upp en exklusiv titel som, som inte ens är släppt, som de hyllar till skyarna, medans de som förespråkar 360n aldrig nämner framtida spel utan listar de som redan finns att välja på. Nu är detta bara ett generellt iaktagande så no need to flame.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Jag skulle valt 360 för att xbox360 har just nu ett sjukt mkt bättre utbud, lika så dem kommande spelen nu i höst... *...ETC*

Ursäkta OT, men du skrev "360" 13ggr, och "PS3" 14ggr i det inlägget ^^

Hursomhelst, ontopic. Du köpte ett PS3, grattis till det.

Jag själv är väldigt delad i frågan, jag vill heldre ha en PS3 rent maskinmässigt, och är dessutom ett jättefan till MGS-serien, men problemet ligger lite i blueray faktiskt... Jag är en sådan som alltid chippar konsollen, men till PS3 så kommer det inte ha någon större effekt, då spelen ligger på 20gb+ iaf...

Hursomhelst så äger jag en Wii, och är nöjd med den.
Lycka till med ditt PS3!

(OBS! Jag känner väl till §7 så börja inte gnälla)

Visa signatur

---

Permalänk

Ps3 lätt xbox 360 brukar gå sönder efter ett halv år eller så och för att laga den kostar 1000-2000 kr så ja säger att man köper ps3 även om den inte är så himla billig så tycker ja den är värd de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE FiGGe
Ps3 lätt xbox 360 brukar gå sönder efter ett halv år eller så och för att laga den kostar 1000-2000 kr så ja säger att man köper ps3 även om den inte är så himla billig så tycker ja den är värd de

Det är gratis att skicka in den på service till Tyskland med garantin.

PS3 kan ju också gå sönder.

Som alla vet, så har alla konsoller sina för och nackdelar. Ingenting man kan komma undan med, förr eller senare får man problem.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE FiGGe
Ps3 lätt xbox 360 brukar gå sönder efter ett halv år eller så och för att laga den kostar 1000-2000 kr så ja säger att man köper ps3 även om den inte är så himla billig så tycker ja den är värd de

Lönt att dra upp en månad gammal tråd? Och nej, 360 är gratis att skicka in med garanti, vilket är 2 år.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

jag valde ps3 känndes mer kvalite och jag tycker att spelen är roligare!

Permalänk
Medlem

Har köpt xbox 360 och fått PS3an av jobbet. Har haft PS3an i några månader och har fortfarande inte hittat något spel som är värt att köpa till den, har testat massor av demos men inte fastnat för något. Xboxen går varm med forza motorsport 2 bland annat. Sen gillar jag kontrollen mycket bättre på xboxen

EDIT: Hade Wii ett tag också men det var kul i en vecka ungefär. Går och väntar på ett exklusivt spel till PS3an som är "bra". De flesta spel som kommer till bägge platformarna har bättre fps på xboxen tycker jag det känns som, då det tydligen ska vara lättare att programera till den?

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

ursäkta nu daniz men vars fan jobbar du eg ?!

Undrar om man kan tjata på kommunalrådet här att ge mig en ps3 haha

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Lönt att dra upp en månad gammal tråd? Och nej, 360 är gratis att skicka in med garanti, vilket är 2 år.

Det är 3år nu nooob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Det är 3år nu nooob

Säker? Jag såg en tidningasannons för kanske en vecka sen med både PS3, 360 och Wii. Jag reagerade liksom på att 360 hade 2 år och PS3 bara ett år. Men, får gärna vara 3 år för min del

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Säker? Jag såg en tidningasannons för kanske en vecka sen med både PS3, 360 och Wii. Jag reagerade liksom på att 360 hade 2 år och PS3 bara ett år. Men, får gärna vara 3 år för min del

det är 2 år för allt som säljs i Sverige av den arten oavsett vad butikerna eller återförsäljarna säger. om Microsofts 3-årsgaranti* gäller här eller i resten av Europa vetthundan, men 2 år är det som sagt redan.

*(vilket inte gäller i USA vanligtvis. därav deras extraåtgärd då maxgarantin bara är ett år där, eller tom i vissa fall 3 månader endast.)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
ursäkta nu daniz men vars fan jobbar du eg ?!

Undrar om man kan tjata på kommunalrådet här att ge mig en ps3 haha

Konsultföretag inriktat på IT. Chiefen fick 2 stycken ps3or på något sony-event när de släpptes o han lottade ut dem inom företaget o jag fick en. Vi var iof bara 5 anställda då så de var ju rätt stor chans men ändå.

EDIT: För att svara trådskaparen med min egen åsikt då jag har bägge maskinerna skulle jag i dagsläget välja 360 då jag är mest nöjd med den.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Avstängd

Vadå fortfarande värt pengarna? Du menar ännu värd pengarna? ;D
PS3 blir ju mer o mer värd ju mer priset sjunker, änsålänge tycker jag fortfarande att den är för dyr ;D

PS3 är ju bara ett år gammal? PS2 fanns väl i typ 7? Eller? Skall du vänta på nästa generations konsoll får du nog vänta, speciellt om det är nästa ifrån Sony.

Spelutbudet på 360 är väl större, om du menar om det kommer att bli större så kommer det ju det såklart, men större än 360 vet jag inte. Vet inte om det spelar så stor roll förutsatt att spelen du vill lira finns, vad skall man med en massa skittitlar ändå? Vilken av dem har flest av de spel du vill köra?

Jag har inte lirat på någon av dem, men rent specmässigt antog jag ju alltid att PS3 hade bättre grafikprestanda, och eventuellt har den ju det, den har ju iaf mer potiential i form av outnyttjad kapacitet för att utvecklarna inte har vant sig ännu.

Men om man ser till spelscreenshots så tycker jag att grafiken på PS3 ligger efter den på 360 för tillfället.

Permalänk
Medlem

Man får väl ta detta för vad det är då källan får antas vara partisk (minst sagt), xbox360 mjukvara har tydligen sålt mer än vad som sammanlagt gjorts till Wii samt PS3 . Tydligen skall det sålts i genomsnitt 6.3 spel/ xbox360 innehavare. Ransakar man siffrorna så ser detta dock lite konstigt ut.
http://www.dailytech.com/Microsoft+Releases+Xbox+Statistics+B...

Visa signatur

/havoc