Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Fick tag på lite fler klipp... orkar inte översätta utan copy pastar bara;

- Introduction w/Q&A http://games.internode.on.net/filelist.php?filedetails=10489
- RvR Discussion w/Q&A http://games.internode.on.net/filelist.php?filedetails=10490
- Classes/Careers Discussion w/ Q&A http://games.internode.on.net/filelist.php?filedetails=10493
- Quest Discussion w/ Q&A http://games.internode.on.net/filelist.php?filedetails=10506%...
- Art/Animation Discussion w/ Q&A http://games.internode.on.net/filelist.php?filedetails=10492
- Tome of Knowledge w/ Q&A http://games.internode.on.net/filelist.php?filedetails=10505%...
- General Q&A http://games.internode.on.net/filelist.php?filedetails=10495

Bright Wizard RVR action (filmed off screen): http://files.filefront.com//;8231949;;/
Shaman, filmed off screen as well: http://files.filefront.com//;8263626;;/

Warrior priest PVE vid too http://files.filefront.com//;8262120;;/

Jävligt fina filmer exhale, man tackar!!
Har kommit igenom de 3 första, en del intressanta grejer faktiskt.. trevligt att de verkar ta ganska mycket från daoc

Permalänk
Medlem

Yay, jag fick beta invite igår kväll, försöker ladda ner klienten nu

Mer får jag dock inte säga eftersom dom bannar mig då

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Hjälpsam

Har sneglat lite över axel, och pillar lite men har inget account.

Kan säga, om spelet hade släpts i dag, i det stadie den är i just nu i detta tidiga betastadie så hade jag köpt det och lagt ner wow.

Det är en myljiard saker som inte är klara, en hel del saker som är avstängda (för att det är testfokus på andra saker). Det är tok-obalans mellan klasser, grafiken är inte ens nästan halvklart (det är snyggt men INGET mot vad vad som är planerat för release), så döm inte slutgiltiga av dagens screenies.

Mycket skall implementeras, optimeras, justeras samt fixas.

Och mycket mer. Men overall så är det redan nu ett värdigt spel. SÅ sugen på att se resultatet när det är slutbakat.

Hoppas jag inte sagt för mycket, även om jag inte har en NDA själv så vill jag inte spoila för andra eller Mythic.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag har sneglat ganska mycket på Warhammer sista månaden för jag har inte riktigt hittat spelet jag ska offra ett par år på. Spelar för närvarande lotro men tror inte att det är det ultimata MMMORPG. En fråga är det inte risk att Warhammer blir ett väldigt snyggt WOW? Man blir ju ännu mera osäker när man ser en av trailerna för spelet, nästan en kopia av WOW trailern det enda som skiljer dom åt är att WOWs är snyggare :-(. Jag ställer den här otroligt umanande frågan för jag fundera på att investera i ett lir som hittils har ansetts som en stor flopp men frågan är om det inte har lite mera substans trotts allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag har sneglat ganska mycket på Warhammer sista månaden för jag har inte riktigt hittat spelet jag ska offra ett par år på. Spelar för närvarande lotro men tror inte att det är det ultimata MMMORPG. En fråga är det inte risk att Warhammer blir ett väldigt snyggt WOW? Man blir ju ännu mera osäker när man ser en av trailerna för spelet, nästan en kopia av WOW trailern det enda som skiljer dom åt är att WOWs är snyggare :-(. Jag ställer den här otroligt umanande frågan för jag fundera på att investera i ett lir som hittils har ansetts som en stor flopp men frågan är om det inte har lite mera substans trotts allt.

Grafiken/stilen liknar WoW ja, men det är i stort sett den enda likheten. Spelet släpps dessutom inte förrän 2008 så mycket kan hinna ändras.

http://www.warhammeronline.com/english/gameInfo/gameOverview/ <fokus på RvR/PvP medans WoW är ett PVE-spel.

Permalänk

Kan man hitta vad man skall ha för datorspec. för att det ska flyta på bra?

Tänkte köpa en ny laptop snart och vill helst inte köpa nått som inte kommer funka nått vidare!

8600gt, kan det tänkas räcka?

Permalänk
Medlem

svårt att veta, tror ingen förutom utvecklarna vet det än så länge :] och sen är ju graifkkortet inte allt, beror ju på processor och antal ram minne också.

Permalänk
Medlem

Ni som spelar betan (fick själv inget konto =/) vad kör ni det på för hårdvara, i vilken upplösning/detaljer och hur flyter det? Måste man ju kunna säga utan att åka dit för NDA-brytande?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Körde på laptopen i sign, fungerade utmärkt. Väldigt låga grafikkrav. Från vad jag såg iaf, kanske har grafiken blivit bättre nu...

Jag är ju redan bannad så jag kan bryta mot NDA'n igen haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Ni som spelar betan (fick själv inget konto =/) vad kör ni det på för hårdvara, i vilken upplösning/detaljer och hur flyter det? Måste man ju kunna säga utan att åka dit för NDA-brytande?

Nope, i princip bryter vi mot NDA'n genom att bara säga att det finns en NDA. (Vilket det självklart inte finns...)

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Har nån joinat/skapat en guild än? Skulle kanske vara kul med en Swec-guild

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

yay, fick precis reda på att jag kommit med i betan

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
yay, fick precis reda på att jag kommit med i betan

...vill också :<

Permalänk
Medlem

Jag med =( beta to the people!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Om ni lyckas få någon bannad får ni hans/hennes konto Så det är bara att leta efter folk som bryter NDA'n. (Sånna som mig haha)

Visa signatur
Permalänk

Hur är det, kan man som svensk i sverige spela på US closed beta?

eller är det blockat med någon ISP / IP tjosan? (är inte hightech på nätverk)

Permalänk
Medlem

Vad för slags stealthkaraktärer finns det? Är den enda sortens karaktär jag är intresserad av. Lirade SB i DAoC o försökte med rouge i WoW, men WoW hade inte rätta känslan..

fred

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem

Det finns inga stealthkaraktärer. Mythic upplevde det som för obalanserat... och enligt erfarenhet håller jag med ^^

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Som shadowblade kan jag inte hålla med..;) Men jag förstår dom.. Synd bara att det är så förbannat roligt att gå solo me stealthers..

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0ni
Som shadowblade kan jag inte hålla med..;) Men jag förstår dom.. Synd bara att det är så förbannat roligt att gå solo me stealthers..

Helt klart stelkul att spela SB =D Dock så var dom fortfarande väldigt bra, kunde ju sänka en caster på din opening attack. Sen var ju Infiltrators galna i min mening =P
Över till topic. Tycker det faktist bra att dom inte har med stealth-klasser, på nått sätt känns det fel när det handlar om warhammer.. Visst det finns enheter i tabletop spelet som får gömma sig i t.ex. en skog där man igentligen inte skulle få ställa gubbarna, men det är dock inte riktigt samma grej.
Tror dessutom att dom kan ha skippa dom för att dom kanske tycker att det ska vara hederligt, brutalt krig? Inge sneak sneak warfare.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Hmm, jag måste säga att så gott som alla klasser ser härliga ut Det känns som om rasen begränsar mig mer i mitt val än klasserna... Fast det blir nog Greenskin eller Dwarf tror jag (beror på vad mina vänner spelar). Alltid gillat de två i så gott som alla spel, men Warhammer gör dom ännu bättre

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning om det kommer finns guild i detta spelet precis som wow så tycker jag att vi på sweclockers ska starta en egen guild i börja.

Permalänk
Medlem

Registrerade mig nu, inte fått något mail om att jag får spela beta än, gngh, jag vill!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spatman
Är det någon som har en aning om det kommer finns guild i detta spelet precis som wow så tycker jag att vi på sweclockers ska starta en egen guild i börja.

Såklart det finns guilds ^^

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Att tillägga även att guilds i WAR kommer vara mer än en extra chatkanal (deras egna ord), guilden kommer kunna få XP när man gör vissa saker, tror inte dom bestämt detta riktigt ännu, för att sen stiga i levels och kunna låsa upp nya saker som guilden kan få ta del av. Verkar bli riktigt nice system tbh.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Att tillägga även att guilds i WAR kommer vara mer än en extra chatkanal (deras egna ord), guilden kommer kunna få XP när man gör vissa saker, tror inte dom bestämt detta riktigt ännu, för att sen stiga i levels och kunna låsa upp nya saker som guilden kan få ta del av. Verkar bli riktigt nice system tbh.

Det systemet är riktigt bra, EQ2 har detta och funkar ypperligt, Mycket roligare att göra quests för hela guilden än för mans egen XP

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Låter jävligt roligt

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Att tillägga även att guilds i WAR kommer vara mer än en extra chatkanal (deras egna ord), guilden kommer kunna få XP när man gör vissa saker, tror inte dom bestämt detta riktigt ännu, för att sen stiga i levels och kunna låsa upp nya saker som guilden kan få ta del av. Verkar bli riktigt nice system tbh.

Mythic/EB har även sagt att det skall finnas möjlighet till guildbeskattning, så att en (av GM satt) procent av alla cash som alla guildies tjänar på quests, sälja, loot etc går till guildbanken. Kanon tycker jag. Det känns som de har satsat hård på att få till en bra guilmekanik.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Sando: Och du uppmärksammar detta :\

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonteyayo
Sando: Och du uppmärksammar detta :\

Det där räcker inte ändå Men hmm, kanske borde ta bort det i alla fall. Skickar ett PM istället.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum