Permalänk

sänka hastighet på armorLCS pump

hej jag har köpt men ett thermaltake armor LCS chassie me vattenkylning läste om den innan o då stog de silent pump men min pump låter rigtigt mycke.. mer än originalfläkten skulle ja tro.. pumpen har en vanlig molexkontakt och en gul kabel som väl bara visar hur snabbt den snurrar min fråga :: kan jag köpa en fläktkontroller o koppla in pumpen för o sänka hastigheten o antadligen därmed de störande ljudet eller e de nån risk att förstöra pumpen om man styper strömmen?

e ny på de här tacksam för svar.. valde ju vattenkylning också för o få en tyst bra dator..

Visa signatur

Asus P5K Deluxe | Core2Duo E8400 | A-Data PC-6400 4GB | GF 9800GTX | 750W Thermaltake | 2x500gb | Samsung 226BW | Thermaltake Armor LCS

Permalänk
Medlem

Har också ett kandalf LCS där pumpen lät riktigt mycket men nu hör jag den inte över fläktarna vilka jag tyckte lät väl mycket. Jag antar att du monterat pumpen direkt i chassit? Detta gör iallafall att vibrationerna sprider sig och ljudet blir olidligt. Jag satte en tjock bit mjuk isolering under pumpen så nu blev den mycket tystare. Skulle inte rekommendera att sänka hastigheten på pumpen även om det antagligen skulle gå.

Permalänk

okej.. japp pumpen sitter direkt i chassiet ska testa me nåt som dämpar vibrationerna under.. man får ju sitta o hålla koll på temperaturen om man sänker den men e nog inget bra alternativ ändå då..

hur varm är era processorer som har nåt av dom lite billigare systemen min pendlar mellan 30-35 (p4 550 3.4) när jag bara e i windows har inte kommit så mycke längre än men det är väl helt okej antar jag?

Visa signatur

Asus P5K Deluxe | Core2Duo E8400 | A-Data PC-6400 4GB | GF 9800GTX | 750W Thermaltake | 2x500gb | Samsung 226BW | Thermaltake Armor LCS

Permalänk

en vanlig disksvamp kan du prova ställa pumpen på (o lite dubbelhäffande tejp).... de dämpar riktigt bra

Permalänk

inte en disksvamp men en disktrasa tog jag o la under blev mycke tystare tack

Visa signatur

Asus P5K Deluxe | Core2Duo E8400 | A-Data PC-6400 4GB | GF 9800GTX | 750W Thermaltake | 2x500gb | Samsung 226BW | Thermaltake Armor LCS