Ny designserie från Lacie

Permalänk
Melding Plague

Ny designserie från Lacie

Tillverkaren Lacie är mycket kända för sin hårddiskserie som är designad av designern F.A. Porsche som har funnits nu ett par år. De har dock utökat sin portfölj med designade hårddiskar och har nu tagit hjälp av designern Sam Hecht och lanaserat hårddiskserien Little Disk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att den var så ful när man tagit av locket till portarna - som man säkerligen kommer tappa bort sen.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Synd att den var så ful när man tagit av locket till portarna - som man säkerligen kommer tappa bort sen.

Håller med, man kommer garanterat slarva bort det där locket, det hade vart bättre med någon form av gångjärn eller annat för att hålla fast det i enheten. Men utöver det så verkar det ju lovande

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ser ut att passa utmärkt till Antecs P180/182 et al.

Permalänk
Medlem

snygg och stilren men det kan väl knappast behövas någon speciell designer för att designa den där... Lacie Brick hårddiskarna som ser ut som en legobit, men påstås vara designade av nån fransk snubbe. Jag tycker det är lite löjligt

Visa signatur

(ASUS Striker Extreme) (core 2 duo E6750) (4x1024mb 800mhz) (Raptor 74Gb, WD 500Gb) (MSI 8800 Ultra OC) (CM stacker 832)

Permalänk

tycker inte den var snygg... stilren ja men den ser ju ut som en vanlig svart låda... inget attraktivt alls med den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mauricio_69
tycker inte den var snygg... stilren ja men den ser ju ut som en vanlig svart låda... inget attraktivt alls med den...

Det är ju just det som ÄR det attraktiva. Ingen blingbling, inget mjäkande med onödigt krafs utan en enkel, slät, stilren liten låda.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Har en gammal Laice Porsche 250 Gb som jag är helnöjd med. Tyst, sval och ljudlös. Verkar vettigt att kunna driva dessa nya direkt via USB ifall man sitter med laptop utan tillgång till väggutag. Men det där locket till kontakterna kan man ju slänga med en gång så är det avklarat...

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"