MSI släpper X38 Diamond

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Längre kort kan sättas i korta slots om de är öppna i gaveln.

Exempel
http://global.msi.com.tw/uploads/Image/news_img/K8N%20Neo4%20...

Intressant, visste inte om det. Skulle tro att den varianten är rätt ovanlig dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
varför alla dessa pci e portar. kan det inte komma ljud/nätverkskort som har PCIe innan man börjar göra alla 7 expansionsportar PCIe

I Oktober sägs ju X-Fi PCIE versionen komma. Raid och nätverkskort för PCIE har det funnits i över 1 år. TVkort har jag även sett i PCIE. Det är inte så många tillverkare som kommit med det än men det är väl bra att vara tidigt ute. SATA anslutning till brännare har ju knappt kommit igång, såna här grejer tar en jävla tid tyvärr.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Helt sjukt hett mobo!

Permalänk
Medlem

Tror ni behöver skaffa en flickvän, eller en Fru.Dockana när ni blir så överkåta på ett moderkort.

Vore kul och se hur stort mellanrum det blir mellan X-Fi kortet och ett 8800 ultra.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Sanrt nu när Creative inte är ensamma på marknaden för ljud så borde de göra ett PCI-e 1x eller 4x kort. Eller så kommer ASUS eller Razer ta första helt fristående PCI-e korts platsen

jag hörde att creative designar nya kort för PCIe så förhoppningsvis borde man få se XFI kort för PCIe X1/X4 om inte allt frö lång tid. Asus ljudkort som följer med moderkorten republic of gamers använder ju PCIe X1.

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är varför man både kör med internt och med externt ljud, vad skall det vara bra för? Man lär väl ändå bara använda ena.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

jag misstänker att det följer med inbyggt ljud på chipsetet just för att det antagligen är mycket billigare att tillverka 2M kretsar med ljudkort inbyggt än nåra tusen som är identiska fast dom saknar ljudkortet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Vad jag inte förstår är varför man både kör med internt och med externt ljud, vad skall det vara bra för? Man lär väl ändå bara använda ena.

För att MSI ska klara av standarden för "Stereo" som kom på 70talet... fortfarande tveksam.

MSI gör inget annat än skit, bara olika omslag och form

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
MSI gör inget annat än skit, bara olika omslag och form

Är det din professionella eller objektiva åsikt?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd

synd att xtreme audio suger

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

MSI gör inget annat än skit, bara olika omslag och form

Nu är det ju så att det där bara är BS. MSI kanske inte gör bra överklocknigsprylar, det kan jag hålla med om. Men att MSI bara skulle vara skit är helt fel.

Jag har själv tidigare kört på ett MSI-kort med AGP och sedan bytt till ett MSI-kort med PCI-E X16. Båda dessa kort har funkar utan några som helst problem för mig och båda har överklockat helt ok. De är dessutom väldig billiga, eller var i alla fall billiga.

Idag kanske de inte kan mäta sig med de bästa överklockningskorten men det betyder ju inte att dom suger.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Minns MSI på 440BX-tiden. Deras kort då var... speciella. Nu för tiden är nog inget fel alls på dessa. Tyckte också det var snyggt, och förstår inte riktigt uid313's kritik. Stor kylfläns.. ja? Tror du gnällt om det var en fläkt där istället ändå. Den är inte direkt i vägen. Och vadå tar bort valfrihet från konsumenten? Du får väl till att börja med FLER val då det faktiskt följer med ett inbyggt också. Och ingen tvingar dig att köpa. Finns säkerligen ett tiotal konkurerande moderkort som har andra options. Samt att jag gissar att det möjligen kommer en version av detta fast utan det separata ljudkortet.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Trist, dom verkar inte lärt sig nått från P35 Platinum. Fortfarande ingen kylning övanför CPU:n. (Kommer inte ihåg vad det heter det som sitter där. ) Sweclockers lyckades ju nästan grilla dom när dom överklocka med en Q6600.

Permalänk
Medlem

bra att det gör ljudkorten för PCI x1.

Vad är det för något som sitter framför de två nedersta gula x16 portarna ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Onödigt att det följer med att SoundBlaster X-Fi kort, det fanns redan ljud integrerat på moderkortet. Att de har X-Fi kort med gör att det bara blir dyrare, och tar bort valfrihet från konsumenter.

Deras tidigare Diamond kort med X-fi onboard hade inget annat inbyggt ljudkort än X-fi kretsen.
Så frågan är om kortet som sitter i 1x slotten i själva verket bara är ett extension board.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
synd att xtreme audio suger

Japp, och det är vilseledande marknadsföring av Creative enligt mig.

http://en.wikipedia.org/wiki/X-fi#X-Fi_Xtreme_Audio

Citat:

does not contain the EMU20K1 chipset used by the rest of the series. Is based on the same chipset as the Audigy 2 SE

Det är alltså en Audigy 2 SE man får trots namnet X-Fi Xtreme Audio.