Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Räcker inte den asfeta hjälmen? Fan vore så mycke coolare om dom gjort så man kunde haft på sig den också.

Right...

Hur som helst, om man aldrig lirat de tidigare Halospelen, är det värt att investera i Halo 3 då? Någon gång måste man ju få använding för Xboxen som annars bara står och samlar damm

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Tyckte Halo 3 var roligare än Gears of War och alla andra shooters som kommit på ett par år. Fet grafik, stora banor med fordon, enorma "bossar" och lagfri coopläge. Fan hittills (spelat 5-6 timmar) så är det 9.5/10.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Tänk så här då.. Om ett spel som hypats så mycket som HALO3 levererar så måste det vara ett jäkligt bra spel. För recenscenter vill ju gärna ta ner hypade spel på jorden.

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/926632.asp

GameSpy 9/23/2007 5 out of 5 100.0%
IGN 9/23/2007 9.5 out of 10 95.0%
GameSpot 9/23/2007 9.5 out of 10 95.0%
Game Informer 10/1/2007 9.75 out of 10 97.5%
Pro-G 9/23/2007 10 out of 10 100.0%
TeamXbox 9/23/2007 9.7 out of 10 97.0%
Eurogamer 9/23/2007 10 out of 10 100.0%
Worth Playing 9/23/2007 9.6 out of 10 96.0%
ActionTrip 9/24/2007 92 out of 100 92.0%
PALGN AU 9/24/2007 9.2 out of 10 92.0%

Halo 3 är jävligt överhypat och med tanke på alla pengar MS har skulle jag inte vara förvånad om recensionerna har blivit köpta.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Halo 3 är jävligt överhypat och med tanke på alla pengar MS har skulle jag inte vara förvånad om recensionerna har blivit köpta.

Det måste isåf betyda att alla speltidningars budget samt värde har stigit?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Halo 3 är jävligt överhypat och med tanke på alla pengar MS har skulle jag inte vara förvånad om recensionerna har blivit köpta.

Eller så var det ett sjukt bra spel, därav recensionerna?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel.
Svin skoj i CO-OP, klarade ut det med polaren igår på legendary.
Dock så var dom där equipment grejorna lite udda, fåtal av dom som var till nån stor nytta.
Blir till testa det med 3-4 spelare i CO-OP nu snart hoppas jag.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Eller så var det ett sjukt bra spel, därav recensionerna?

Du tror på allvar att företag inte köper recensioner? Klart folk kan tycka att spelet är bra men 9.8/10, 10/10 är det definitivt inte värt. Spelet är långt ifrån perfekt.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du tror på allvar att företag inte köper recensioner? Klart folk kan tycka att spelet är bra men 9.8/10, 10/10 är det definitivt inte värt. Spelet är långt ifrån perfekt.

tjaa är ju din åsikt. inte fakta precis ;b

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du tror på allvar att företag inte köper recensioner? Klart folk kan tycka att spelet är bra men 9.8/10, 10/10 är det definitivt inte värt. Spelet är långt ifrån perfekt.

Ja? Riktiga recensenter låter sig inte köpas...

Skulle microsoft betalt dem så skulle de komma ut och bli rama skrin.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Halo 3 är jävligt överhypat och med tanke på alla pengar MS har skulle jag inte vara förvånad om recensionerna har blivit köpta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du tror på allvar att företag inte köper recensioner? Klart folk kan tycka att spelet är bra men 9.8/10, 10/10 är det definitivt inte värt. Spelet är långt ifrån perfekt.

Du tror förstås också att det var Bush och hans regering som sprängde World Trade Center.

Nu har jag lirat co-op med en polare i några timmar och jag måste bara säga att halo 3 är det bästa jag lirat på länge. Eftersom att jag blev ganska besviken på halo 2 så var det en mycket glad överraskning!

Permalänk
Medlem

Jag har lirat igenom det på Heroic nu. Jag använde inte en enda equipment. Tycker inte de var särskilt användbara. Cloak var la ifos hyfsad. Kanske är anpassat för multiplayer. Vilken equimpent tycker ni är bra och man har nytta utav??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelo
Jag har lirat igenom det på Heroic nu. Jag använde inte en enda equipment. Tycker inte de var särskilt användbara. Cloak var la ifos hyfsad. Kanske är anpassat för multiplayer. Vilken equimpent tycker ni är bra och man har nytta utav??

Den uppfällbara skölden var den enda skölden som var bra.
Blockerade gångarna för flood med den för en bana rusade man typ igenom bara.
Cloaking på en eller två ställen, tycker dock att covenanten man får spela som i CO-OP borde ha en sådan inbyggd.
Flaren bländade jag mig själv bara med för man kastade den ju typ 1m bara :S

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Känner igen mig där med flaren... Testade all equipement på normal först. Covenanten (arbiter) hade väl det i tvån på "vit" om jag inte minns rätt. Grymt spel iallfal. Enda jag saknar att få flyg an Pelican. det hade varit grymt!
Ska testa det på live senare. Hoppas det är lika roligt som CO-OP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Ja? Riktiga recensenter låter sig inte köpas...

Skulle microsoft betalt dem så skulle de komma ut och bli rama skrin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Du tror förstås också att det var Bush och hans regering som sprängde World Trade Center.

Nu har jag lirat co-op med en polare i några timmar och jag måste bara säga att halo 3 är det bästa jag lirat på länge. Eftersom att jag blev ganska besviken på halo 2 så var det en mycket glad överraskning!

Det är inte direkt en nyhet att stora recensionssidor/tidningar blir köpta. Jag påstår inte att spelet är dåligt men det är definitivt inte perfekt och förtjänar inte 10/10.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Givetvis har Microsoft köpt alla recensioner precis som dom mutade Factor 5 att lägga in en rackig styrning i Lair och ekonomiavdelningen/styrelsen på Sony för den höga prissättningen av PS3'an. Jag är förövrigt 100% säker på att Microsoft ligger bakom Nordiska Films taskiga hantering av den svenska PS3 supporten.

Eller kan det helt enkelt vara så att om de allra flesta recensioner säger att något är bra så är det faktiskt det? I detta fallet så kan man tom utläsa av poster i bland annat denna tråd att folk faktiskt verkar gilla spelet.
Snabb fråga rezuth, har du provat spelet? Om det är så att du gjort det försök isåfall framföra lite konstruktiv kritik och lägg fram vilka delar som är dåliga och kunde ha gjorts bättre.

Jag kan tyvärr inte göra detta då jag varken äger en xbox360 eller för den delen en Playstation 3, men jag tycker det är rätt underhållande att titta in i dessa trådar därför det är här man kan hitta bland de mest hängivna (fanatiker) av hårdvara som överhuvudtaget går att hitta (men ingenting slår givetvis mactalibanerna;).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Givetvis har Microsoft köpt alla recensioner precis som dom mutade Factor 5 att lägga in en rackig styrning i Lair och ekonomiavdelningen/styrelsen på Sony för den höga prissättningen av PS3'an. Jag är förövrigt 100% säker på att Microsoft ligger bakom Nordiska Films taskiga hantering av den svenska PS3 supporten.

Du behöver inte vara en idiot och förneka saker som faktist har skett förut för diverse spel. MS skulle göra allt i sin makt för att Halo 3 skulle sälja bra oavsett om det är bra eller dåligt.
Om ni vill ha lite mer kött på benen kan jag gärna framföra några av problemen jag upplevde. Det intressanta är att jag upplever bara dessa under Single Player såklart. Multiplayer delen är helt fantastik men spelet blir inte direkt ett av årets bästa på bara ett stabilt multiplayer.

- Storyn kändes som att den stressades fram för spelaren.
- Det kändes som att dom inte klarade av att leverera den AI som dom pushat för att dom hade.
- Spelet var för kort.
- Fiende designen börjar bli ganska gammal.
- Det känns som att man redan spelat dom flesta av banorna i spelet redan i ettan och tvåan.
- Kändes inte riktigt som att serien var slut.
- Spelet kändes som Halo 2 på speed.

Kan återkomma med lite djupare saker senare men måste ska se House nu

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Börja digga spelet mer och mer nu, speciellt Replay funktionen. Kul att se på matcherna som gick åt helvete och kolla vad man kukade upp. Fina bilder blir det också.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Troligen världens mest överhypade spel, men visst är det skojj. tråkigt nog så känns det som om Level 7 är dom enda recensenterna som gett spelet ett rimligt omdöme (där man bla. kritiserade det grafiska och varaktigheten).
Måste även säga att det första kapitlet gav mig starka vibbar från klassikern Unreal... som har... ptja snart 10 år på nacken nu va?

Men som sagt, spelet är genomarbetat så man ska inte klaga, men jag kan göra en låååång lista på fps spel som jag anser är mycket bättre.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Testat replay grejjen nu riktigt kul funktion

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Här får dom som tror på köpta recensioner mer vatten på sin kvarn.
http://blogs.mercurynews.com/aei/2007/09/video_dean_and_nooch...

Men jag tror nog inte det spelar så stor roll. Såvida inte dom första 2 spelens recensioner var köpta också så har jag svårt att se varför halo 3 skulle få sämre betyg. Det verkar bara vara mer av samma sak och lite snyggare. Precis som dom flesta vill ha.

Permalänk
Medlem

Tjena tänkte fråga er , har nyss börjart typ kör på normal i storyn. är typ på bana 4 nu och har tagit en skull. Sedan kom jag på att det skall finns en skull på första banan. Jag kollade på en sida vart den skulle vara o den checkpoint som var närmast. Grejen är att den inte fanns där då

frågan är: Beror det på att jag redan klarat uppdraget på normal så då går det inte att få skull
eller är det så att de vill att man skall börja banan från början på en ny nivå???????

för övrigt vill bara säga att jag anser att halo3 är roligare än gow. orsaken beror mycket på multiplyer över live o funktioner som gör att man kan vissa upp sina snygg/dåliga åtgärder för andra.......

anser att level inte var korrekt med sin recentation betyg mässigt var det en 9 men enligt mig borde det vara 9.5
the darkness fick en 9 vilket förvånade mig. Halo3 är mycket bättre en the darkness.

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Vissa skulls finns bara på heroic..

Permalänk
Medlem

Överhypat som fan.

Permalänk

ångrar djuuuuuuupt att jag köpte det för 399 på elgiganten.. gears of war var mkt bättre, de verkligen inget speciellt med halo..

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitkul hittils. Har kommit till banan

The Ark

Dold text

, vet inte hur mycket jag har kvar. Dem där Flood som byter skepnad on-the-fly var riktigt imponerande att se för första gången.

Inte hunnit lira nåt i MP än, men vet inte om man ens pallar - suger så hårt i det.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

klara ut de igår, riktigt coolt. visst att de inte håller samma grafik som gears of war men är nog inte lätt med dom stooooora miljöerna somändå är fett detaljerade.

sen den bästa equipmenten var den som gjorde en odödlig, iofs bara hittat den 1 gång men satan va kul den bar. bara mosa allt o alla.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Medlem

tycker inte om att styra med konte4ollen, blir ryckigt och inte mjukt som med en mus..
nä fps på konsole.. nja.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

varvat spelet 2 gånger nu (1 heroic, 1 legendary) och ja älskar allt utom slutet, känns som dom hade alldeles för lite tid och bara slängde ihop nått för att släppa det. Grymt roligt spel iaf! MPn lär hålla ett tag

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

är det bara jag som upplever att det inte är mjukt svänga sikta.. ryker fram

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Har alltid haft åsikten/fördomen att halo blev populärt för att det var den första hyggliga FPSen till konsoll. Dock köpte ajg en 360 tidigare i år vilket var min första konsoll. Alla fps jag har spelat på den var bättre än Halo3. Dessa är gears of war, ghost reacon andvanced warfighter2 och fear. Så jag kan verkligen inte se storheten i Halo. Nu har jag bara spelat lite i början dvs några banor. Jag hoppas att det blir bättre i co op.

Som någon sa så påminner det om unreal vilket verkligen var ett mediokert fps. Jag tycker inte de kommer med något nytt eller någon ny vinkling till genran. Hittils ä rmitt intryck

-Ok grafik.
-Mediokra vapen (vill ha mer punsh)
-Medioker bandesign (tacka vet jag HL1)
-Ok ljud.

Sammanlagt ett helt ok spel men inte spektakulärt.