Vad tycker du om Halo 3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idono
Förklara vilken sorts kännsla du vill ha i futuristiska vapen? Eftersom dem inte finns på riktigt så har bungie fria händer. Tycker själv de är realistiska och levererar ganska bra

Vad det gäller storyn så förstår och gillar den mycket bättre om man spelat igenom alla spel.

Det jag inte gillar med vapnen är att det känns platt och odynamiskt på något sätt när du skjuter. Vet inte hur jag ska beskriva det på något annat sätt.

Men det här med plattheten över världen är ju något som fanns i de båda tidigare spelen också. Och att spelet verkligen känns gammalt är något jag inte kan släppa. Med all den hype som har varit runt detta spel är det banne mig skandal att Bungie inte kommer med något bättre ur ett rent presentationsmässigt perspektiv. Kul för er som gillar spelet, tyvärr känner jag att jag inte köper det helt enkelt, kanske förändras när jag spelat lite mer.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Har också dragit igenom några banor på campagin mode och måste hålla med zulan om att detta måste vara en av de största besvikelserna som släpps på länge. Grafiken är inte dålig men att jämföra det med GoW eller BioShock är inte rättvist enligt mig, med andra ord inget speciellt. Spelkänsla då, gammla vanliga, lite nya vapen så det gick man ju igång på :). Jaja, hur som helst är det ett bra spel. Problemet för Halo 3 är att det inte räcker att ligga i bakvattnet av andra spel, det skall vara bäst om det ska komma annars hade dom kunnat skita i det enligt mig.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk kan klaga på halo 3, det är enligt mig ett av de bästa spelen jag har spelat, varje fight känns annorlunda A.In är grymt bra och välgjord, storyn var helt klockren och det är verkligen inget fel på grafiken. Visst jämför man det med gow så är det inget speciellt men det räcker gott och väl, dom stora banorna och välgjorda miljöerna höjer grafikdelen med många +. Jag ger spelet 10/10 utan att ens tveka

EDIT: Tydligen fler som håller med mig

gamereactor 10/10
gametrailers 9.8/10

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem

Halo 3 verkar inte ge något nytt, som till exempel Bioshock gjorde. Jag säger inte att Halo 3 är dåligt (har inte ens spelat det), men jag tror att många har gett högre poäng bara för att det är Halo.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tja jag gav det 4 av 5 iaf ^^ Förstår inte hur det kan få ett betyg som är full pott eller väldigt nära... det är i min mening ett riktigt bra spel, men knappast tillräckligt nära perfektion för att det ska få så jävla bra betyg... men men, det är ju Halo, då ska det hyllas...

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1790

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Halos framgång bygger nog på att det är väldigt lagom på något underligt vis. Det fångar den breda massan och hypemaskinen gör resten av arbetet.

Det är ju trots allt det framgångsrikaste spelet någonsing i väst efter Sims då förstås, sims krossar allt.

Själv har jag spelat de båda föregångarna och anser dom vara väldigt medelmåttiga. Många verkar spela igenom Halo 3 på 5-6 timmar, mer som en kort träning inför multiplayer. Va fan, dom har haft oändligt med pengar och tid... 5 timmar. Jag som inte gillar multi lär ju inte köpa det.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Halos framgång bygger nog på att det är väldigt lagom på något underligt vis. Det fångar den breda massan och hypemaskinen gör resten av arbetet.

Det är ju trots allt det framgångsrikaste spelet någonsing i väst efter Sims då förstås, sims krossar allt.

Själv har jag spelat de båda föregångarna och anser dom vara väldigt medelmåttiga. Många verkar spela igenom Halo 3 på 5-6 timmar, mer som en kort träning inför multiplayer. Va fan, dom har haft oändligt med pengar och tid... 5 timmar. Jag som inte gillar multi lär ju inte köpa det.

Dom som inte lirar multiplayer klarar knappast spelet på 5 timmar. Kan tänka mig att halo veteraner kan rusa genom normal på 5-6 timmar men då ska man höja svårighetsgraden tycker jag.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Tycker Halo 3 ser likadant ut som 1an och 2an grafikmässigt, allt ser typ platt ut och fult ut, har inte spelat 3an men sett bilder/filmer på det.

Själv tyckte jag 1an och 2an hade nada känsla me.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Överhypat sen första dag. Överskattat av personer som inte hade datorer och fick inte uppleva riktigt fps känsla på den tiden. Skaparna kan ju tacka de som var födda 96< som sedan fick en xbox under julgranen av farsan, aja det är ju nostalgisk klassiker för dem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Överhypat sen första dag. Överskattat av personer som inte hade datorer och fick inte uppleva riktigt fps känsla på den tiden. Skaparna kan ju tacka de som var födda 96< som sedan fick en xbox under julgranen av farsan, aja det är ju nostalgisk klassiker för dem...

Och när är du född då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Tycker Halo 3 ser likadant ut som 1an och 2an grafikmässigt, allt ser typ platt ut och fult ut, har inte spelat 3an men sett bilder/filmer på det.

Själv tyckte jag 1an och 2an hade nada känsla me.

Tycker själv det ser mycket bättre ut grafikmässigt än 2an. Men ja alla har olika smak.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Tycker Halo 3 ser likadant ut som 1an och 2an grafikmässigt, allt ser typ platt ut och fult ut, har inte spelat 3an men sett bilder/filmer på det.

Själv tyckte jag 1an och 2an hade nada känsla me.

http://www.gametrailers.com/player/25483.html

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Och när är du född då?

ja, jag har nog mer livserfarenhet än världsmästaren i Halo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
ja, jag har nog mer livserfarenhet än världsmästaren i Halo.

Bara för man är äldre betyder det inte automatiskt att man har rätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Bara för man är äldre betyder det inte automatiskt att man har rätt.

QFT.

I övrigt så tror jag att alla som säger att hypen är överdriven är lite överdrivna de med. Jag ska skaffa Halo 3 snart, får se vad jag tycker, men vad jag tycker är töntigt är när folk rackar ner på spelet. Då är man ingen bra person.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
QFT.

I övrigt så tror jag att alla som säger att hypen är överdriven är lite överdrivna de med. Jag ska skaffa Halo 3 snart, får se vad jag tycker, men vad jag tycker är töntigt är när folk rackar ner på spelet. Då är man ingen bra person.

Bra skrivet.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tänk så här då.. Om ett spel som hypats så mycket som HALO3 levererar så måste det vara ett jäkligt bra spel. För recenscenter vill ju gärna ta ner hypade spel på jorden.

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/926632.asp

GameSpy 9/23/2007 5 out of 5 100.0%
IGN 9/23/2007 9.5 out of 10 95.0%
GameSpot 9/23/2007 9.5 out of 10 95.0%
Game Informer 10/1/2007 9.75 out of 10 97.5%
Pro-G 9/23/2007 10 out of 10 100.0%
TeamXbox 9/23/2007 9.7 out of 10 97.0%
Eurogamer 9/23/2007 10 out of 10 100.0%
Worth Playing 9/23/2007 9.6 out of 10 96.0%
ActionTrip 9/24/2007 92 out of 100 92.0%
PALGN AU 9/24/2007 9.2 out of 10 92.0%

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Spelet har klart sina stunder och i Multiplayer/COOP är det hur jävla kul som helst, men det finns en del irriterande saker som man helt klart stör sig för mycket på.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Såg att Elgiganten kommer sälja de för 399:- nån som vet om det gäller alla butiker? tror ni dom har många ex eller tar dom slut direkt?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Nu kom man hem ifrån Webhallens nattöppet med inköpt Halo 3 - Legendary Edition och en Spartan Halo 3 kontroll ;D, Riktigt trevligt måste jag säga även fast man redan klarat spelet! :]

Permalänk
Medlem

Ja vill ha mitt halo 3, väntar otåligt.

Och ni som tycker de ser likadant ut som halo 2, skaffa glasögon. Ser ni inte skillnad från halo 2 och halo 3 så lär ni inte kunna se skillnaden på nåt.

Visst att det inte är lika detaljrikt som bioshock eller gears of war har ju sååå stora miljöer och är ju förbannat snyggt för det.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

kom precis hem från elgiganten sitter me mitt halo 3 i handen! äntligen ska de spelas

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad stort Legendary Edition kartongen är, ligger på samma skala om 360 kartongen. Känns som det skulle vara med mer skivor dock, man får ju plats med ett par till i hjälmen. Tanken kanske är att ettan samt tvåan skall in också? Lite purket vart ju även det att det inte vart någon Limited Edition tjofräs på själva spelfodralet, utan är ett vanligt fodral i annan färg. En t-Shirt hade inte vart fel heller. De borde fläskat på lite mer, skiten kostade trots allt en hel del.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Räcker inte den asfeta hjälmen? Fan vore så mycke coolare om dom gjort så man kunde haft på sig den också. Har spelat de nåra min o tycker fan de är ju inte så yberdetaljerat men satan va skönt snyggt de är i alla fall, när solen glänser genom trädtopparna osv.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Det är ett vanligt FPS, inget mer. MP är dock bra, annars verkligen inget speciellt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

helt såld i spelet, fyfan va roligt det är

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Bättre att spelet är 7h långt än att man gör samma sak 12 ggr som i ettan.

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med Zulan. Har aldrig gillat Halo speciellt mycket. I multiplayer är det dock bra mycket roligare.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Jag tyckte Halo 3 var riktigt bra. Grym grafik stundvis och spännande uppdrag. Tyvärr har jag aldrig fallit för FPS på konsoll men det här tillsammans med bioshock har ändrat mig en aning.
Att det kostar 399:- på elgiganten gör ju inte saken värre direkt

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk

Vilket svårighetsgrad bör man köra på om man aldrig lirat Halo innan?
Började nyss på Heroic, kommit en bit men fastnat nu -.^
Kanske inte gjorde de bästa valet hehe

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW