Permalänk
Medlem

Sträcka ut logga?

Hej!

Sitter och pular med en hemisda i Dreamweaver.
Har en logga som knappt täcker upp en topframe.

Jag vill att denna loggan som jag för övrigt har lagt till som bakgrund ska kunna anpassas för olika upplösningar.

Borde man inte kunna ange bilden eller positionen i "%" så att den blir större eller krymper beroeende på upplösningen ?

Tacksam för tips!

/ZEELO

Visa signatur

//zeelo

Permalänk
Medlem

height: 50%; width: 10%;

Något åt det hållet?

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar! Funkar dock inte, får inget att hände alls.

Visa signatur

//zeelo

Permalänk
Medlem

Att förstora/förminska en vanlig bitmap bild blir ju sällan snyggt. Se om du kan lösa det på nått annat sätt.
Lite svårt att veta hur du har det nu utan bild exempel eller kod exempel.

Permalänk
Medlem

Om man inte vill skala om bilden (tycker inte heller att det är bra), så kan man kanske te.x göra 3 st olika bilder och sedan med hjälp av ett script bestämma vilken som skall visas beroende på fönstrets bredd?

Rammsteins sida ändrar sig beroende på hur stort fönster man har, mycket trevligt imho. http://www.rammstein.com/_Voelkerball/

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Jo det har ni rätt i. Blir ju inte bra alls då bilden skalas upp. Men det låter lite jobbigt med script eller ?

En fråga till, vi kan ta Rammsteins sida som exempel.
Deras meny, bakgrunden borde vara en hel bild ?
Hur gör man lättast för att få en bild att fungera som bakgrund och samtidigt få den att vara linjär med framsen osv. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Kan slänga upp lite bilder senare ikväll om det skulle vara så.

Visa signatur

//zeelo

Permalänk
Medlem

Om du menar att bilderna inte flyttar sig på Rammsteins sida så gör man det genom att fixera positionen för elementen, position: fixed.
Gillade inte alls att sidan ändrades så där mycket, man blir mest förvirrad när det händer så stora ändringar.