Permalänk
Medlem

Comhem > WLAN = Kasst?

Hej!

Enda sedan jag fick mitt comhem internet så har mitt trådlösa internet blivit jätte ostabilt funkar kanske tio timmar sedan säger datorn att den inte kan ansluta till routern. Den har liksom ingen signal.

Då brukar jag ta ut sladdarna och låta det vila i 10-15 min kanske och sedan brukar det funka igen.

Är det routern som inte är kompitabel med modemet eller vad kan det va? Jag hade aldrig nått problem med telia...

Tack på förhand
William

Permalänk

Har du D-Link så kan det vara problemet kanske. Jag pratade nämligen med ComHem om just den saken. Jag frågade om det fanns några WLAN-Routers man ska akta sig för. Då sa dom att D-Link strular med deras internet-tjänst.

Permalänk
Medlem

Belkin Pre-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bladman
Belkin Pre-N

Uppdaterad firmware? Jag har själva provat belkin nästan-N-standard utrustning och upplevde att firmware samt drivrutiner för nätverkskorten var lite väl "Pre" men efter uppdatering utav bägge så fungerade det åtminstone hjälpligt.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Ja har då inga prob me mitt wlan och comhem, kör d-link dir-655, från 3/5 så har inte wlanet kopplat ner en gång förutom då ja stäckde av laptopen och bytte till ett draft-n mini-pcie kort.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Har D-Link 4300 och Comhem och inga probs med WLAN.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Uppdaterad firmware? Jag har själva provat belkin nästan-N-standard utrustning och upplevde att firmware samt drivrutiner för nätverkskorten var lite väl "Pre" men efter uppdatering utav bägge så fungerade det åtminstone hjälpligt.

Hade ju som sagt inga problem när jag hade telia...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bladman
Hade ju som sagt inga problem när jag hade telia...

Men du har alltså installerat den nyaste firmware:en i routern och verifierat att detta inte hjälper?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Nu är den uppdaterad, får väl se om det hjälper....

Har också satt Duplexen på 1000Mbps/Full Duplex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bladman
Hur intallerat man den i routern då?

Du går in på support-sektionen på belkins hemsida och väljer vad du har för en belkin-router, sen går du in på nedladdningssektionen där och laddar ner nyaste firmware. Med denna brukar nästan alltid följa med en liten instruktion som visar hur du surfar in i din router och uppdaterar via uppdateringssidan i denna....

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Uppdaterat nu! Återstår att om det kommer fungera...