Permalänk
Medlem

Snörning på sneakers?

Tjena.
Jag va och köpte mig ett par sneakers idag.
Problemet är bara att dom redan var snörade på ett lite speciellt sätt...
Riktigt snyggt enligt mig, men vad ska jag nu göra av all överbliven tråd, och hur ska jag knyta?
Skorna är snörade ungefär enligt denna, fast med 2 st skosnören i olika färger.
Det känns ju lite mot'igt att börja klippa av skosnörena det första jag gör, för det kan väll inte vara tänkt? men vad är tänkt?
Jag inser att detta är en riktig nördfråga, men det är ju trotts allt ett nördforum
Kan ju bara för sakens skull lägga upp en bild på mina nya bebisar

Permalänk

riktigt snygga pjux!

Men om du nu är rädd för att det blir knöligt i dojorna om du stoppar skosnörena rakt ner i skorna kan du ju testa med att stoppa dom under sulan i stället, det är vad jag brukar göra om snörena är för långa

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
riktigt snygga pjux!

Men om du nu är rädd för att det blir knöligt i dojorna om du stoppar skosnörena rakt ner i skorna kan du ju testa med att stoppa dom under sulan i stället, det är vad jag brukar göra om snörena är för långa

Tack!

Hm... det blev ganska bra, gjorde en råbandsknop och stoppade sedan under sulan, knuten blev lite tjock då det är dubbla snören, så den känns lite, men det kommer nog försvinna.
Tack för tipset, får nog bli så om ingen annan kommer med något bättre.
Haha, känns lite bisarrt att behöva diskutera detta

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
STFW!

http://www.fieggen.com/shoelace/

Snygga pjuck, Lakai?

Tackar! Ja, det är ett par Lakai MJ-3

Jo, där har jag tittat in. Jag gjorde en råbandskop (vilket han kallar för "Reef Knot") bakom. Så det problemet är ev. löst, men vad ska jag nu göra med allt snöre som blev över...
Jag har som bowler hat tipsade om, lagt det under sulan tills vidare.

Permalänk

Beroende på vad det är för material på snörena så kan du klippa av dom i vettig längd och använda en tändare för att smälta ihop trådarna i varann i ändarna, så det inte fransar upp sig. Det funkar iaf med de mer plastiga/fibriga snörena.

Personligen knyter jag skorna under den där flärpen istället, så syns det inte, och man behöver inte få ont i fötterna av att trampa på snörena

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Beroende på vad det är för material på snörena så kan du klippa av dom i vettig längd och använda en tändare för att smälta ihop trådarna i varann i ändarna, så det inte fransar upp sig. Det funkar iaf med de mer plastiga/fibriga snörena.

Personligen knyter jag skorna under den där flärpen istället, så syns det inte, och man behöver inte få ont i fötterna av att trampa på snörena

Hm, jo får kanske bli så...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det här var nog det coolaste på länge!