Zyxel P-320W och Counter Strike på två datorer hittar inte server lista.

Permalänk
Medlem

Zyxel P-320W och Counter Strike på två datorer hittar inte server lista.

Skriver i nätverk istället för spel.

Jag och min tjej spelar CS:S.
Och fram till för ca 3veckorsen va det inga problem.
Så helt plötsligt får hon bara upp 2 servrar i server listan, vilka ligger på portar runt 30000.
Vi provar öppna portarna till hennes dator händer inget mer än att min dator inte kan ta sig in på någon server och hon ser endå inte server listan men det gör jag. Så portarna har vi provat och ändra på.
Men så nu har jag upptäckt att i Routern är default server skrivet till min dator och om det ändras till hennes dator får hon upp listan men inte jag.
Tar jag bort default server helt så får ingen av oss en listan.

Någon som har en lösning på problemet?

Routern är en Zyxel P-320W.

Permalänk
Medlem

jag har en likadan router och drabbas av samma problem i BF2 - inga servrar hittas

stängar man av brandväggen i routern så funkar det däremot...

vill man öppna alla portar kan som behövs kan man roa sig med det - men jag byter tillbaka till min gamla router istället

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag stängde av Brandväggen och nått som hette SPI mode då funkade det. Kunda sätta igång brandväggen men inte "SPI mode"
Nån som kan förklara vad SPI mode är?

Permalänk
Medlem

sök på "Stateful Packet Inspection"

http://en.wikipedia.org/wiki/Stateful_firewall

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Tackar för det då vet jag och ni har lödt mina problem

Permalänk
Medlem

jag kollade lite snabbt och insåg att jag inte fann SPI-alternativet i min router

en snabb uppgradering av firmware löste det

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Min brorsa klagade för någon dag sedan på att han inte fick upp servrar när han refreshade cs 1.6 men han lirar så casual så orkade inte lägga ner överdrivet mycket tid på att försöka lösa det, nu när jag reinstallade steam + cs så har jag precis samma problem med en Zyxel 320W. Har urklickat "Firewall Enabled" vilket löste problemet tidigare vet jag. Hittar ingenting som ni ovan nämner som kallas SPI. Några förslag?

Permalänk
Medlem

Googlade runt och uppdaterade firmware precis som UndCon och efter det fann jag SPI alternativet ligga över Enable Firewall. Båda urklickade och även då ser jag inga cs servrar då jag refreshar, några tips? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebble:

Googlade runt och uppdaterade firmware precis som UndCon och efter det fann jag SPI alternativet ligga över Enable Firewall. Båda urklickade och även då ser jag inga cs servrar då jag refreshar, några tips? :/

DMZ?

Skickades från m.sweclockers.com