PC City har öppnat internet butik

Permalänk
Medlem

PC City har öppnat internet butik

PC City har öppnat en internet butik. Vad tycks? Själv tycker jag om den.

http://www.pccity.se

Permalänk
Medlem

www.pccity.se

länk för de som inte orkar skriva

Permalänk
Medlem

Och elgiganten har gjort om som nu är mycket lik pccitys endast lite färg här å där som skiljer

(Har pccity elgiganten något samarbete ? )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FJ81
Och elgiganten har gjort om som nu är mycket lik pccitys endast lite färg här å där som skiljer

(Har pccity elgiganten något samarbete ? )

Dom har väl samma ägare uppe i toppen, vill minnas att jag läst det ivarjefall.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Dixon group är det, alltså samma ägare.

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara att det är samma commerce program också?

Permalänk
Medlem

Elgiganten + Pc City
Siba + Computer City
On Off + ?

Har man inte närheten till deras butik ser jag ingen anledning
att handla av dem på webben istället för Dustin och komplett.
Sämre utbud, dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Dixon group är det, alltså samma ägare.

El-giganten och PC-City ägs av DSG international plc. f.d Dixons som även äger PC-world, Currys, Electroworld och Elkjop som i sin tur står över El-giganten och Lefdal.

DSGi äger även 77% i pixmania.com ... och en hel del mindre kedjor...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Elgiganten + Pc City
Siba + Computer City
On Off + ?

Har man inte närheten till deras butik ser jag ingen anledning
att handla av dem på webben istället för Dustin och komplett.
Sämre utbud, dyrare.

Rätt gött att kunna lämna sin prylar i sitt lokala varuhus om något händer dock, till skillnad från alla andra webshoppar !

Kanske inte betyder mycket för en sweclocker kund men ack för andra!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lerutis
Rätt gött att kunna lämna sin prylar i sitt lokala varuhus om något händer dock, till skillnad från alla andra webshoppar !

Kanske inte betyder mycket för en sweclocker kund men ack för andra!

Fast har man inte närheten till PC-City så är det ju inte ens lokala varuhus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hejo75
Fast har man inte närheten till PC-City så är det ju inte ens lokala varuhus

!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Jag beställde för första gången från PC Citys internetbutik och tänkte berätta hur det har fungerat. Jag har nämligen inte sett någon recension på Sweclockers av hur deras internetbutik fungerar.

Mitt inbyggda ljudkort på moderkortet är och var dåligt, så jag började leta runt efter ett nytt, billigt ljudkort, som fungerar bra i XP-x64. Via prisjakt.nu såg jag att PC City hade det mest förmånliga priset när frakten var inräknad (noll kr i frakt på www.pccity.se). Således 298 kr för kortet levererat till min lokala ICA-butik. Kortet jag köpte var ett Creative Sound Blaster Audigy SE.

Jag beställde kortet en kväll förra veckan. Allting gick bra vid beställningen och det var inga som helst problem att betala med plastkort. På eftermiddagen dagen efter skickades kortet från PC City, länk till postens kolli-id skickades till mig och jag kunde följa paketet på Postens hemsida. Dagen efter hade paketet landat hos min lokala ICA-butik och det var bara att hämta ut det.

Paketeringen av paketet var mycket bra. En ganska stor låda, som var fylld med lite hårdare papper (ganska mycket papper). I mitten låg kartongen från Creative, tryggt skyddad från smällar från alla håll och kanter.

Som ni förstår är jag väldigt nöjd med hur allting har fungerat. Att handla via PC Citys internetsida rekommenderas. (Vissa varor är faktiskt billiga och när det är fri frakt blir det än mer lönande när man bara ska ha en enstaka billig sak.)

Edit: Jag gjorde några prisfighter på www.prisjakt.nu och det visade sig att PC City har rejält bra priser. Jäkligt intressant.

PC City vs. db.com, 57 % vs. 42 %.

PC City vs. Komplett, 58 % vs. 36 %.

PC City vs. Dustin Home, 66 % vs. 30 %.

Permalänk

ajdå, där fick komplett pisk av db...
67%-29%

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=2641&ftgnamn1=PC%20CI...

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt Wii från PC City i januari-februari.
Det gick väldigt smidigt det med. Snabb leverans.

Permalänk
Medlem

Prisfighten är kul men det är en väsentlig faktor som inte nämns och det är antalet indexerade produkter:

PC City: 906
Komplett: 4355
Dustinhome: 7374

Permalänk
Medlem

Beställde ett chassi igår 16.00...hittils fått ett kvitto på mailen direkt efter beställning.

Kan inte se min order under "ordrar" och har heller inte fått någon vidare information om chassit skickats eller inte.

Pratat med kundtjänst 2ggr och chassit finns i lager.

Jag är en nojjig j*vel och när jag beställer så ska det inte ta 24tim eller t.om 2 dagar innan företagen skickar grejorna.

Inte skickad imorn, vilket blir 48 timmar utan information så annulerar jag beställningen och väljer en annan butik.

Fördelen var ju gratis frakt, betalar således bara 39:- i PF-avgift.

Får hem delarna på torsdag, vill ju inte sitta till nästa vecka o vänta på ett chassi..

EDIT: Annulerade ordern...fick ett mail att det skulle ta 5 dagar.. LOL

Nej, Dustin får in imorgon, tar därifrån istället..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok.....?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

DSGi äger även 77% i pixmania.com ... och en hel del mindre kedjor...

Och Pixmania köpte Webhallen för 2 år sedan
http://internetworld.idg.se/2.1006/1.54131

Vilken soppa

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Elgiganten + Pc City
Siba + Computer City
On Off + ?

Har man inte närheten till deras butik ser jag ingen anledning
att handla av dem på webben istället för Dustin och komplett.
Sämre utbud, dyrare.

ankdammen växer...

Siba äger även distributören Order hemelektronik.

Onoff och Siba äger även tillsammans Resursbank som de kör sina finansieringar genom.

Siba äger även 20% i NetonNet

Permalänk
Medlem

Verkar vara allmänt strul med denna butik!

Jag annulerade min beställning igår och fick svar från en viss Henrik som skulle "meddela internetavdelningen".

Idag får jag ett mail att "varan är skickad" och Nu när jag ringer kundtjänst för att fråga vad de sysslar med så kommer chassit att skickas och Jag får stå för kostnaden för att skicka tillbaka.

Enligt "Linus" som jag pratade med så får man inte annulera och att det står i avtalen, jag kan för det första inte hitta någon punkt i avtalet som visar att man Inte får annulera en beställning.

Samtidigt står det under deras egna köpvillkor:
"Det automatiska e-mailet är INTE är en juridiskt bindande orderbekräftelse eller accept, innebärande att man ingått ett avtal."

Vilket betyder att det enda jag har fått är just detta automatsvar, och jag kan heller inte se en order under min användare:

http://img69.imageshack.us/img69/6773/pccityta3.png

Det står även såhär under köpvillkoren:

"Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen.
Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning."

Vilket ger mig rätten att avbeställa/annulera Eller ändra min order såvida grejorna inte har skickats.

Jag beställde i måndags och fick ett kvitto på mailen, jag annulerade igår på dagen och fick ett mail Idag att varan skickats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skuttade runt på pccitys sida och kan konstatera att det var ett mycket klent utbut, samt inge vidare priser på pc delar. Nja bättre än så borde dom kunna få till det.. Men men får se i framtiden

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem

Beställde lite prylar därifrån i förrgår, har hittills bara fått orderbekräftelse via mail utan kollinr. så jag kan inte se om det är skickat eller ej.

Beställningen jag gjorde på db.com samtidigt kom till tempo (posten) idag och väntar på mig. Ingen avi än dock...

Kan jag anta att paketet från pc-city också är framme eller ska jag ringa kundtjänst och be om kollinr?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Beställde lite prylar därifrån i förrgår, har hittills bara fått orderbekräftelse via mail utan kollinr. så jag kan inte se om det är skickat eller ej.

Beställningen jag gjorde på db.com samtidigt kom till tempo (posten) idag och väntar på mig. Ingen avi än dock...

Kan jag anta att paketet från pc-city också är framme eller ska jag ringa kundtjänst och be om kollinr?

Du sitter i samma sits som jag, och du kommer inte att få paketet förrän 5 dagar efter beställning.. (De skickar paketen 3 dagar efter beställning)

Kom ihåg, jag har fått klart för mig av PCCity att de Inte tillåter avbeställningar, har du beställt, Ja, då har du beställt...

Kommer inte att handla av dom nånsin mer.

För det första står det inte skrivet i deras köpvillkor att man Inte får avbeställa. Utan köpvillkoren säger att Om Pccity slarvar eller blir försenade så får man avbeställa, detta alltså efter 5 dagar.

Jag avbeställde chassit i tisdags, det skickades likförbannat i onsdags.
Skickade samtidigt mail och fick svar "vi återkommer snarast".

IDAG fick jag mail, 3 dagar efter beställning och 2 dagar efter att jag själv avbeställt via mail till kundtjänst.. och vad var svaret tror ni?

"Tyvärr, du kan inte avbeställa en order som blivit skickad"

Som sagt, gratis frakt är inte värt ett skit hos dessa bluff-företag, hellre betalar jag frakt och får handla strul-fritt av ett seriöst företag..

Nu sitter jag här, 2st chassin kommer imorgon, ett från Dustin och ett från Pccity.

De låser dig som kund efter att du beställt och du åker på att pröjsa skiten oavsett vad du gör, antingen så åker du på 395:- eftersom du inte löser ut paketet. Eller så får du betala frakten tillbaka och ligga ute med pengar, frakten återbetalas Ej.

Jag kommer således att råda alla att handla från annan butik.

Nu hade jag tur och en kille på en lokal community ville ha ett nytt chassi så han löser ut det andra chassit åt sig själv.

http://www.pricerunner.se/retailer/25548/reviews

Visa signatur