Vad innebär allt färre återförsäljare?

Permalänk
Medlem

Jädrans va alla klagar på Dustins priser?
Måste bara säga att ja precis köpt ny dator och valde helt klart Dustin före Datorbutiken och alla de andra för att de har snabb leverans, bra med studentrabatt + fri frakt osv osv.. Dessutom! så var Dustin billigast totalt på allting , andra plats DB och sist Komplett som var 3-4000 kr dyrare totalt. Så förstår nog inte riktigt vad ni grundar erat utal på? Kan det bero på vilken nivå man lägger sig på? alltså ja köpte ju ganska dyra saker så att säga

Sen hoppas ja nog på att HD-DVD slår igenom bättre än bluray, vette tusan varför egentligen, är nog bara något personligt ja har emot bluray

Permalänk
Medlem

Dustin är lite dyrare jag håller med, men jag anser att pålitlig service får kosta. Jag har aldrig haft problem med deras kundsupport och reklamationer. Om det betyder att jag ska betala 10% extra så gör jag gärna det för att sova gott om nätterna.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Duatin är riktigt bra speciellt med studentrabbat

Jag ska köpa Tv snart och då blir det med 95% sanolikhet Dusin

Om man inte har studnetrabbat så kan jag hålla med om att priserna ligger snäppet över till exempel datorbutiken.com men på dustin är man granterad förstaklassig service!

För er som inte är studenter och inte har ett studentkonto, gå in på:
http://www.dustinhome.se/student

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Har alltid varit smärt fritt att handla från Dustin för mig, snabba leveranser aktuell lagerstatus (Listar inte sin distributörs lager som eget) Grym kundservice och rma hantering. Och priserna är oftast i par med övriga kedjor så jag förstår heller inte varför folk klagar.

Permalänk
Medlem

Klaga inte på att Bluray och hd-dvd är för dyra. 1994 köpte jag ett standard multimediapaket till min nyköpa 486. Multimediapaketet bestående av en Panasonic CD-R på 2x och ljudkortet Soundblaster 16 MCD gick på 3000:- som OEM. Det var då ändå billigt i jämförelse med om jag handlat prylarna i stan. Allt sjunker i pris, vill man vara preuser får man betala för det också.

Tack för tipsen om studentrabbat!

Permalänk
Medlem

Jättebra intervju, tyvärr alldeles för kort.
Dustin är ju favoriterna man har för så bra service och snabba leveranser har jag inte sett någon annanstans. Att man sedan som kund som köper för miljoner inte uppmärksammas med fiffiga erbjudanden, fjäsk eller ... julklappar (etc) tycker jag är helt okej medans chefen var väldigt putt över detta och menade på att det är typiskt branschen. Nehepp... åter igen, intervjun var på tok för kort!!!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Dustin har bra priser enligt mig. Men som alltid skillger det mellan varor och varor mellan olika e-butiker. Dustin hade kontrollerkort 100kr billgare än db fö dom höjde och jag behövde 2st men processor var 200Kr dyrare hos dustin men då tar det ut varn. strula med flera ställen å frackter är bara jobbigt. Har desutom alltid fåt grejorna dagen efter eller 2 dagar efter om det var 1-2 dagars väntetid på varan men alla dom gågerna har dustin fått hem det till sitt lager inom 1 dag och skickat det nästa dag så totalt 2 dagar.

Så jag tyckeri nte dustin är dyra dom ligger nog genomsnitligt på samma som DB. Komplett är nte billigare i alla fall men även dom är snabba. DB är lågsammare på att leverera. 3 senaste gångerna har dom INTE hållt leveransgarantin för mig trotts att jag beställt på morgonen innan jag gått te jobbet. Inte för 2 dagar år lågsamt men är det leveransgaranti så är det då ska lagervaran väg samma dag annser jag.

Tycker dustin är mycket stabila. Fins det inte i lager eller tar slut behöver man sällan nojja sig över flera veckors leveranstid utan kan lugt vänta en dag så har dom allt hemma redo att skickas å då får det hellre kosta 8.5K än 8.3K på än annan butik som kanske tar en vecka på sig eller mer på icke lagervaror.

Mycket nöjd med dustin och hoppas verkligen dom bibehåller sitt kvalitativa sortiment speciellt med lite mer exklusiva server moderkort som tyan och liknande man inte alltid hittar på komplett eller db.

Permalänk
Medlem

Dustin är bra. Dock lite väl dyra.
När jag skulle uppgradera så skiljde det sig ca 3000 kr mellan DB och Dustin i totalpris.
Det är lite för mycket för att jag skulle valt Dustin.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Ska hämta min TV jag beställde hos dustin idag.

+Flera tusen billigare än konkurrenterna jag hittade i Sverige
(Nästan samma pris som att beställa från utlandet på just den produkten faktist)
+Tvn tog slut i sortimentet och Sony hade stoppat alla leveranser,
ringde Dustin varje dag och det verkar som om dom verkligen kämpade för att få min TV fast det såg hopplöst ut. Till slut fick jag min TV, lite försenad, men av vad jag läst så väntar andra återförsäljare fortfarande på produkten (inte ens säkert att alla får in några)
+Tröttnade aldrig på att hjälpa mig fast jag ringde typ 2 gånger om dagen i 2 veckor =P

Nu vet jag inte hur reklamationer tas om hand (hopaps jag slipper), men tvekar på att de skulle vara tråkiga att ha att göra med.

Go DustinHome!

ps. mitt pris var med studentrabatt (ja, jag är student)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Japp, det kommer. Varit lite strul med intervjuer men vi ska försöka få det att gå smidigare.

Kanon!

Offtopic men det var ett riktigt aggressivt system du ligger inne med i din sign! Har du bildbevis på det!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Dustin är bra. Dock lite väl dyra.
När jag skulle uppgradera så skiljde det sig ca 3000 kr mellan DB och Dustin i totalpris.
Det är lite för mycket för att jag skulle valt Dustin.

Både ja och nej tror jag.
Grejen med dustin är, tycker jag, att dom varken är billiga eller dyra:
Dom är väldigt billiga på vissa produkter...
...och har lite överpris på vissa andra.
Så köper man en blandad hög med varor är det inte säkert det blir det billigaste alternativet.
Sen blir det ju lite bättre med studentrabatt också.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Om dom nya formaten är dåliga så måste DVD vara totalt uruselt.

Billigare HD istället för nytt filmformat?

Nästan lite som att säga, nä jag köper en garderob istället för en bil.

Haha, sämsta liknelsen jag sett på länge!

Så att han föredrar ett lagringformat framför ett annat så drar du en liknelse mellan ett transportfordon och en garderob som inte har samma funktion överhuvudtaget så länge du inte ser en bil som ett förvaringsutrymme^^

ontopic

Tycker att dustin rätt ofta har bra priser på sina grejjer och inte allt för sällan även det billigaste. Dustin har många + hos mig.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Stämmer de att alla dessa företag har blivit ett?

Neh, läs igen

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Jag gör nästan alla mina IT-köp genom dustin, både privat och på jobbet(är inköpsansvarig för IT-prylar på jobbet).
Bra priser, ibland lägst av alla, överlag så tycker jag att de ligger väldigt bra till prismässigt.
Senaste uppgraderingen jag gjorde, moderkort CPU & minnen, då fick jag ett totalpris som var ca 1-200:- billigare än deras billigaste konkurrent.

De gånger jag har reklamerat, utnyttjat öppet köp hos Dustin så har det alltid funkat klockrent, bra bemötande och snabb service.

Att Dustin har en väldigt stabil och stilren hemsida gör ju inte saken sämre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Jädrans va alla klagar på Dustins priser?

Dustin är inte billigast i allt? Men de är billigast på vissa varor. DB är t.ex. 49 kr billigare på ett par varor, men det skadar inte att ta 49 kr extra för en god service?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Danne888: nej det var Datorbutiken och JME, Komplett och Inwarehouse och Dustin och Computerstore som har gått ihop. (två och två)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Kanon!

Offtopic men det var ett riktigt aggressivt system du ligger inne med i din sign! Har du bildbevis på det!?

Jag tror inte min dator ens är topp-10 @ swec.

Men visst, vill du ha lite datorporr ska väl det gå att ordna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Med studentrabatt så är dustinhome ganska billiga. Dessutom kan man förvänta sig bra service

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Detta kanske inte är helt OnT men jag försöker ändå.

Är det möjligt att registrera ett konto- och använda studentrabatt hos Dustin om man är 17 år?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Detta kanske inte är helt OnT men jag försöker ändå.

Är det möjligt att registrera ett konto- och använda studentrabatt hos Dustin om man är 17 år?

Testa! Sidan kollar om ditt person-nr finns registrerat för csn direkt.

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem

Happ. Testade nyss och fick svaret "Du är ej registrerad som student hos Studentkortet". Finns det någon här som studerar på gymnasiet och har ett studentkonto hos Dustin? Och isf, hur gamla är ni?

Min bror skapade ett konto hos Dustin när han gick i gymnasiet och det var inga problem, men han var 18 år, och det var för ca 2 år sedan (inte helt säker). Deras regler kanske har ändrats nu, när man ska registrera sig står det ju "För att bli godkänd som studentkund hos Dustin home krävs att du studerar vid universitet eller högskola."

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Tror de kollar om man har "studentkortet" dvs. betalat kåravgiften på universitet/högskola. Har börjat läsa på universetit nu i hösten men inte fått studentkortet än, och jag kunde inte heller registrera mig som student.

Fick be en polare, som läst i ett par år, hjälpa mig, och eftersom man kan välja en annan leveransadress var det ju inga problem

Har ingen aning hur deras priser är i det stora hela, men när jag beställde min WD 500gb för ett par veckor sen, var Dustin tillsammans med 2 andra företag i samma prisklass, 945-949 kr enligt prisjakt.
Eftersom man som student slapp frakten på Dustin så blev det ju helt klart billigaste för mig. Gick väldigt snabbt för dem att få ut paketet också, beställde kring 16-17 tiden och ett par timmar senare hade posten hämtat den och kring 21 tiden var den sorterad och på väg norrut

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Problemet med Bluray och HD-DVD, enligt mig är det höga priset. Sen hoppas jag att Bluray kommer bli störst för det formatet verkar vara bättre

Alltid bra att leva på hoppet men i augusti, Paramount och Dreamworks att enbart publicera hemvideor i HD DVD-format.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

Med allt färre återförsäljare kan vi kanske slippa idioter som Expansys och andra oprofessionella idioter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Alltid bra att leva på hoppet men i augusti, Paramount och Dreamworks att enbart publicera hemvideor i HD DVD-format.

Jo detta icke-straighta media krig börjar bli löljigt.
Varför ringer inte Sony tex upp HD-DVD och säger såhär:

Vi bägge vet om att BD är framtidens format men att vi dras med stora produktionskostnadsproblem och därför ger vi uttrymme åt er i ca 10 års tid för att sedan fasas ut. Ni på HD DVD sidan har redan ett billigt mediaformat och kan leverera lika bra bild och ljus som BD nu för tiden. Så tiden nu är eran och om 10 år står vi för kommandot. Hoppas sammarbetet kommer fortsätta i samma anda!

Det enda detta leder till är det blir kombispelare och den enda skillnaden är att något läger kommer ha fler titlar på sin sida än de andra. För drar detta ut på tiden så kommer filmbolagen tänka på vinst och släpper allt de producerar på bägge formaten.
Jag hoppas det verkligen kommer ett tredje format som spurtar förbi och då står toshiba och sony där med lång näsa och undrar vad som hände!

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

När jag köpte ny burk nyss så blev Dustin billigast på ungefär hälften av prylarna, datorbutiken på den andra hälften. Som någon nämnde förut, med studentrabatt och gratis frakt som student så är Dustin superbra! Snabba, pålitliga och så också... Rekommenderas om någon inte testat!
Mvh / Calle

Visa signatur

Troy and Abed in the morning...

Permalänk
Medlem

Gillar Dustin. Både min bror och jag beställde varsin dator vid 2 olika tillfällen. Båda gångerna kom datorn dagen efter beställningen.