Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD går med i Eclipse Foundation

Permalänk
Melding Plague

AMD går med i Eclipse Foundation

I sin strävan att visa sig öppen mot open source-communityn har AMD gått med i Eclipse Foundation, en organisation som arbetar med utvecklandet av mjukvara och lösningar för tidigare nämnda community.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tummen upp för det initiativet!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Tummen upp helt klart!

Permalänk
Medlem

Jag trodde detta först skulle handla om deras grafikkort och att de aldrig får pli på drivrutinerna så de bestämmer sig för att låta användarna göra skitgörat åt dem.

Men så var det inte! Jag tycker detta är ganska bra men jag vet inte vad det kommer bli av det riktigt...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ! Bra gjort där AMD.

Permalänk

Trevligt, som sagt. Eclipse är en trevlig IDE (för java iaf).

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

tummen upp

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Min dröm kommer närmare, ett system med ett kombinerat grafikkort/processor som kör open source rakt igenom. helt passivt. det vore nåt det

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Najsigt - använder Eclipse för min webbutveckling i PHP, Html, Javascript etc - fungerar bra och det är vldigt behändigt att det kan utökas för att stödja allt möjligt - lite som en IDE-version av Firefox vad gäller utökningen (faktum är att Firefox i princip finns som en utökning till Eclipse också iofs)

Härligt att fler vill stödja utvecklingen!

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.