dimension 9200 uppgradera nätagg?

Permalänk
Medlem

dimension 9200 uppgradera nätagg?

Är det någon som vet om Dell Dimension 9200 har ett vanligt ATX PSU nätaggregat eller om den använder nån modifierad typ av nätagg.

Vill nämligen upgradera mitt nätaggregat för att kunna installera nytt grafikkort, är det någon som vet detta säkert? ja har hört att dell började använda vanliga nätaggregat men att de sedan gick tillbaka till de modifierade.

Kortfattat; funkar det att köpa ett vanligt nätaggregat i affären och installera i en dimension 9200?

Permalänk

Tjena.. Satt ett bra tag och letade och tror jag har kommit fram till att du har ett sånt här mobo.

GIGABYTE GA-8I945GZME-RH Socket T (LGA 775) Intel 945GZ Micro ATX Intel Motherboard - Retail

Sen verkar det som att du har 375w @ 30A och driva med redan så d kanske inte behöver byta psu.
Sen har jag hört att det ska vara trngt om utrymme så se efter om det får plats först.

Men jag lovar inte att nått av detta är rätt dock. Var rätt svårto hitta info om vilka delar som sitter i skiten.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag har en likadan dator från dell och lyckades efftre 2 mails få reda på vart man kan hitta lite info om datorn, och även än länk där den danske supportern som svarade mig sa att man skulle kunna hitta nätaggregats(men det fanns inga till salu)

http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dim9200/en...

Jag funderar på att köpa ett vanligt ATX agg och en "Förlängningskablage ATX nätdel - moderkort".

Permalänk
Medlem

Hur gick de med bytet??

Visa signatur

- Dator 1: Dell Dimension 9200 / XPS 410 | Core 2 Duo E6700 @ 2,66ghz | MSI NX8800GT OC | 2 x 1GB Kingston HyperX CL4 (DDR2) @ 800Mhz | 2 x Western Digital Caviar 320GB SATAII 16MB Cache @ 7200rpm | Vista 64-bit | 20" Samsung SyncMaster Wide 205BW | 32" Samsung Wide LE-32R74BD
-Dator 3: Antec Sonata III (PSU 500W) | Asus P5KC | Intel E6550 @ 2,33ghz | 2 x 1GB Corsair XMS2 Xtreme (DDR2) @ 800Mhz | Western Digital Caviar 500GB SATAII 16MB Cache @ 7200rpm | Asus GeForce 8500GT Silent | 20" Asus Wide TFT VW202S