Permalänk
Medlem

Låg temp i CoreTemp? Nåt fel...

Nåt måste va fel. Har DS3, e2180 o.s.v. Helt oklockat än.
Kör CoreTemp 0.95.4 beta och SpeedFan 4.33.

CT visar: 16-18 grader på båda cores.
SF visar:
Temp 1: 46.
Temp 2: 19
Temp 3: -3
Core 0: 16-17
Core 1: 16-17
Core: 53
Ambient: 0

Vilket ska man titta på. Har läst att det ska va core och att Core temp ska va ett bra och rättvisande program, men 16 grader kan väl inte stämma...

Har sonata 3 med en Thermalright 120 ultra extreme installerad samt chasifläkten som följde med.

Vågar inte klocka förrän jag vet mina "riktiga" temps.

Permalänk
Medlem

kan bara stämma om du har typ 10 gradig luft i rummet, men du behöver nog inte oroa dig för temperaturen såläneg du inte vill extremklocka då du har highend kylare... men kolla everest home edition och sen kolla i BIOS med

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Har kollat nu. I everest finns det inte med, men moderkort ligger på 19 grader. I bios står cpu-temperaturen på 19 grader med...
Kan jag verkligen ha SÅ bra kylning?

Har lådan öppen glömde jag säga och här inne är precis under 20 grader med ett fönster lite öppet...

Eftersom alla visar samma borde det va rätt, men det låter så sjukt lite.

Om jag håller handen precis vid cpu-kylaren (oavsett vilken sida om) så känner man att där är lite kallare än luften i rummet även där det inte blåsr, men själva cpu:n borde ändå va varmare väl.

Permalänk
Medlem

håll PÅ kylflänsen, luften runt är klart kallare även fast det inte känns som det blåser och du KAN inte ha samma gradtal på datordelarna som luften runtomrking såvida du inte använder peltier/phase kylning. Har du kollat vad du har i Load?`Idle är rätt så ointressant

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

Prova lite olika program, typ everest ultimate/home ?