Vilket antivirusprogram tycker du är bäst? [2007]

Permalänk
Medlem

OneCare - helt överlägset när det gäller prestanda. Behöver bli lite bättre på att upptäcka obskyra varianter av virus dock.

Permalänk
Medlem

F-Secure FOR LIFE!! ne skojja men F-Secure är bäst ... nod32 får överlägset för man kan ju ladda ner de gratis men skyddar inte mot ALLT F-Secure uppdaterar ofta och så men NOD32 är ju bra för den drar ingen CPU och så men skyddar ialla fall sämre än vad till ex PANDA gör och Bullgurad (lr hur man stavar) är riktiga CPU Ätare min e6600 segades ner 70% datan typ är/var skit seg me Bullgurads shit sak... men använder Panda Titanium/Platinum (kommer inte ihåg) 2007... för mitt f-secure 2006

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

avg
offtopic hur fan kan man ha med ett gammalt virus som antivirus- program

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
OneCare - helt överlägset när det gäller prestanda. Behöver bli lite bättre på att upptäcka obskyra varianter av virus dock.

finns som Final eller är det några testversioner?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Läs igenom vad du skriver innan du trycker på "skapa inlägget" så slipper du och andra göra syftningsfel på grund av stress/slarv. Du slipper bli misstolkad om inte annat.

Angående "ålder" (wtf?): Du slarvar när du gör inlägg, du läser inte bifogade länkar ordentligt och försöker smita ifrån en diskussion, raljerar om irrelevanta saker och klarar inte av att svara på frågor... vilken attityd visar det tycker du? Har det med din egen självkänsla att göra? Är det något som visar att du har dåligt självförtroende för något? Har det med MIN ålder att göra att förstå att du inte klarar av sådant här på ett vuxet sätt? Kanske, frågorna är många... du kan väl googla och kolla upp det.

Här är ett svar på varför jag skrev som jag gjorde:
Säj meningen högt (den jag citerade) : "Jag är fortfarande inte någon fanboy till mjukvara." och den här meningen "Om NOD32 är sämre på nya virus än något annat AV så är jag inte på något sätt någon som inte accepterar det och vägrar byta." Märker du inte att det är fel meningsuppbygnad och fullt med syftningsfel?

Sköt om dig... du kan behöva det!

/G

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Bara vänta på det skulle komma, suck.
Vi avslutar diskutionen här. När man drar upp personers stavfel, sätt att skriva mm så finns det plötsligt ingen mening att diskutera. Normalt försöker jag köra alla mina inlägg i Word för rättstavning men har just nu inte installerat detta. Har har lärt mig vid många diskutioner i andra forum mot rasister mfl att dom allt för många ggr ser ner på folk som har problem med att stava mm som det plötsligt har någon inrelevans angående ämnet.

Angående åldern jag tog upp var för att du menar på att man vänder kappan efter vinden p.g.a. att man lätt kan acceptera att program som man tyckte var bra förr inte är bra längre...

Vi lägger ner diskutionen. Du hakade upp på att jag inte läste artikeln som du självklart har rätt till att göra då det ironiska är att det klart och tydligt står i artikeln att dom just inte har användt gamla virus till äldre OS.
Jag hakar upp mig på att du tror jag ljuger om att jag fått mail från NOD32.

Det har blivit fel från första början helt i onödan och det ÄR mitt fel faktisgt.

Så, jag ursäktar mig att jag inte läste artikeln innan jag skrev mitt inlägg.

Snacka om att hålla sig till topic.

lol.

Arguing over the internet is like the parolympics no matter you win or lose, You are still a retard.

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk

Jag kör ClamWin, ingen aning om det är bra. Tror det är ett Linux antivirus från början. Det är fritt och öppen källkod och balblalba har jag för mig.

Fick länken via någon "Bästa 10 gratisprogrammen" via pc för alla dyliktidning i England/USA.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Avstängd

Avast, gratis, drar inte så mycket RAM och fungerar bra imo..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Av dom som jag har testat så vinner Nod32 lätt. Aldrig några störande popups om det inte hittar ett virus :). Precis som jag vill ha det.

Permalänk
Medlem

Använder solklart Kaspersky Internet Security 7.0. Finns inget bättre säkerhets-program än det.

Och det där med testat om vilket säkerhets-program som är bäst, då AVG komma etta, NOD 32 trea och Symantec på andra plats... Alltså, de borde göra om testet, då Symantec gör förjävligt dåliga säkerhets-program! Att inte ens Kaspersky kom bland de tre bästa, fattar ajg inte.

Det hittar ju t.o.m. mer än vad Symantec och NOD32 gör tillsammans, enligt mig. Är helnöjd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Använder solklart Kaspersky Internet Security 7.0. Finns inget bättre säkerhets-program än det.

Och det där med testat om vilket säkerhets-program som är bäst, då AVG komma etta, NOD 32 trea och Symantec på andra plats... Alltså, de borde göra om testet, då Symantec gör förjävligt dåliga säkerhets-program! Att inte ens Kaspersky kom bland de tre bästa, fattar ajg inte.

Det hittar ju t.o.m. mer än vad Symantec och NOD32 gör tillsammans, enligt mig. Är helnöjd.

Du får verkligen vanliga fanboys att rodna med det inlägget. Vad du vill är att dom ska göra om testet tills dom får ett resultat du gillar? För det är verkligen meningen med dylika tester...

~~

On topic igen då, ska innom kort köpa ett antivirus program. Första gången jag lägger pengar på något så kommer vara lite petigare än vanligt. I valet och kvalet står det mellan Nod32 och Kaspersky, Nod32 har jag vana av sedan tidigare men Kaspersky erbjuder brandvägg för bara en liten extrasumma. Behöver jag verkligen en mjukvaru brandvägg när jag sitter bakom en router?

Nod32 är lättanvänt och som alla vet väldigt resurssnålt, hur är Kaspersky på de två punkterna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Du får verkligen vanliga fanboys att rodna med det inlägget. Vad du vill är att dom ska göra om testet tills dom får ett resultat du gillar? För det är verkligen meningen med dylika tester...

Um, nej?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

NOD32 smidigt lätt och billigt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
NOD32 smidigt lätt och billigt.

Avast! smidigt lätt och gratis

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Behöver tips på Antivirus program åt min flickvän, det ska användas på en väldigt klen bärbar dator så det ska vara lätt att köra. Samtidigt ska det gärna vara väldigt lättanvänt. Jag orkar inte vara techsupport mer än nödvändigt.

Själv kör jag Nod32 men hon tycker inte det är värt pengarna och jag orkar inte fixa en krackad version åt henne, annars hade det varit ett solklart val.

Så, användarvänligt, prestanda vänligt och gratis. Vad rekomenderar ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Behöver tips på Antivirus program åt min flickvän, det ska användas på en väldigt klen bärbar dator så det ska vara lätt att köra. Samtidigt ska det gärna vara väldigt lättanvänt. Jag orkar inte vara techsupport mer än nödvändigt.

Själv kör jag Nod32 men hon tycker inte det är värt pengarna och jag orkar inte fixa en krackad version åt henne, annars hade det varit ett solklart val.

Så, användarvänligt, prestanda vänligt och gratis. Vad rekomenderar ni?

Antivir personal Classic www.free-av.com

avg free

eller avast finns jue även i svensk version.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Googlat lite på Antivir just nu, har läst lite om att vissa upplever det som tämligen krävande, någon som vet något om det?

Permalänk
Medlem

antivir och avg free är bland de som drar minst resurser inklusive nod32 då.

antivirs nackdel är väl den irriterande reklamen som kommer upp när det uppdateras men är annars ett bra antivirusskydd som kan mätta sig med de man betalar för. reklamen gäller deras egna produkter av betalvarianterna av antivir.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

tycker att antivir fungerar bra, inge problem för min del inte.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Perfekt, installerar Antivir åt henne då. Tackar för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Har kört med F-Secure nu i nästan 3 år. I 2 år så har den fungerat perfekt, men det senaste året så har den strulat som fan. I januari så slutade den uppdatera virusdefinitionerna, ringde då support som hjälpte mig med en länk där jag laddade ner senaste "vd". Det funkade i en vecka och sedan kom samma fel igen. Var då tvungen att installera om F-secure, det funkade i en månad och sedan kom felet tillbaka.
Tack och hej säger jag till F-Secure och säger nu hej till Kaspersky Internet 7.0. Jag får den nästa vecka, ska se om den är bättre.

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk

är Gdata Internet security något att ha?
Har läst runt en del och det har fått bästa resultat från råd och rön:
http://www.radron.se/templates/ProduktTest.aspx?id=1348#Testa...

samt här: http://www.radron.se/templates/ProduktTest.aspx?id=1348#Testa...

Visa signatur

|| ANTEC NSK4480 380W || Asus P5W DH || E6600 @ 3.0 Ghz || CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME || XFX GEFORCE 9600GT 512MB || 500GB ||