Sapphire Radeon hd2900pro vs 520w nätagg???

Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon hd2900pro vs 520w nätagg???

Tjabba!

När jag startar upp datorn så kommer det upp en ruta där det står att jag ska kontrollera att sladdarna är rätt anslutna till grafikkortet och att den har klockat ned sig pga att mitt nätaggregat kanske inte är tillräckligt för grafikkortet. Datorspec:

intel core duo 2 2,67ghz
2gig ram
Sapphire Radeon hd2900pro 512mb ddr3
och nätagget: CORSAIR POWERSUPPLY 520W

nog fan borde nätagget täcka upp det här systemet?? Polaren som satte ihop datorn när ja köpte den nyligen var lite osäker på att koppla in grafikkortet rätt, fanns typ 2 sätt man kunde göra det på, och så har det ju gått nu att spela och komma in i windows utan problem eller så , så vad kan det bero på? Vill inte att det ska klocka ned sig !:(

Tack!

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Medlem

DU MÅSTE KOPPLA I TVÅ (2) ST SEX(6)-PIN TILL GRAFIKKORTET!

http://shop.tsukumo.co.jp/img/tsukumo/050215b06.jpg

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Re: Sapphire Radeon hd2900pro vs 520w nätagg???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crille_m
Tjabba!

När jag startar upp datorn så kommer det upp en ruta där det står att jag ska kontrollera att sladdarna är rätt anslutna till grafikkortet och att den har klockat ned sig pga att mitt nätaggregat kanske inte är tillräckligt för grafikkortet. Datorspec:

intel core duo 2 2,67ghz
2gig ram
Sapphire Radeon hd2900pro 512mb ddr3
och nätagget: CORSAIR POWERSUPPLY 520W

nog fan borde nätagget täcka upp det här systemet?? Polaren som satte ihop datorn när ja köpte den nyligen var lite osäker på att koppla in grafikkortet rätt, fanns typ 2 sätt man kunde göra det på, och så har det ju gått nu att spela och komma in i windows utan problem eller så , så vad kan det bero på? Vill inte att det ska klocka ned sig !:(

Tack!

'

Du kan köra 2900Pro i Crossfire med det nätagget.

Sök på gammla forumstrådar innan du gör en ny. Detta togs upp för 1-2 dagar sedan.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs