Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hitachi lanserar energibesparande hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Hitachi lanserar energibesparande hårddiskar

Tillverkaren Hitachi har idag lanserat ett gäng nya hårddiskar i en ny serie som heter P7K500 men som ingår i Hitachis Deskstar-serie. Storlekarna varierar från 250 till 500 gigabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas det visar sig vara värt det! Men efter allt man hört om SSD så är man kör i dem (dom är tydlgen som kvinnor - dyra, men slänger man pengar på dem så får man ha dem länge innan det är dags att byta).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Hoppas det visar sig vara värt det! Men efter allt man hört om SSD så är man kör i dem (dom är tydlgen som kvinnor - dyra, men slänger man pengar på dem så får man ha dem länge innan det är dags att byta).

Då undrar jag vad det är för kvinnor du träffar? Det kanske helt enkelt är så att de inte tycker om dig utan utnyttjar dig för dina pengar?

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Hoppas det visar sig vara värt det! Men efter allt man hört om SSD så är man kör i dem (dom är tydlgen som kvinnor - dyra, men slänger man pengar på dem så får man ha dem länge innan det är dags att byta).

Lider inte SSD av samma problem som övrig flashbaserad media? att de har en begränsad antal skrivcykler per sektor innan de går sönder.

I övrigt så tycker jag det är lockande med hårddiskar som drar lite ström, perfekt för att hålla strömförbrukningen minimal på servern

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Då undrar jag vad det är för kvinnor du träffar? Det kanske helt enkelt är så att de inte tycker om dig utan utnyttjar dig för dina pengar?

oft: hehe vilken kvinna gör inte det ^^,

Ont: Undrar hur dom kan göra hdd:ar miljö märka. Dom har ju metall hölje.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Om dom blir upp 40 % strömsnålare borde man kunna trycka in en sån disk i en laptop utan att minska strömtiden så jäkla mkt:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
oft: hehe vilken kvinna gör inte det ^^,

Ont: Undrar hur dom kan göra hdd:ar miljö märka. Dom har ju metall hölje.

Huruvida de har metallhölje eller ej har inte med miljömärkning att göra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Lider inte SSD av samma problem som övrig flashbaserad media? att de har en begränsad antal skrivcykler per sektor innan de går sönder.

I övrigt så tycker jag det är lockande med hårddiskar som drar lite ström, perfekt för att hålla strömförbrukningen minimal på servern

Sägs ju att en SSD-disk kommer hålla i minst 50 år, men kanske bara var snack?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Lite strömsnålare... Bah, miljövänlighet my ass. Jag skulle vilja se hur miljövänligt dom här produceras.
Energibesparande hårddiskar är nog rätt rubrik.
Dock är det ett steg i rätt rikting!

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerblatt
Lite strömsnålare... Bah, miljövänlighet my ass. Jag skulle vilja se hur miljövänligt dom här produceras.
Energibesparande hårddiskar är nog rätt rubrik.
Dock är det ett steg i rätt rikting!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Huruvida de har metallhölje eller ej har inte med miljömärkning att göra.

Vad för slags metaller som ingår i enheten måste väl vara en del av de flesta miljömärkningar; är det ju ex. för mobiltelefonernas TCOmärkning? Vilken tänker du på?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Det går i rätt riktning. Dags för hårdvarutillverkarna att ta sitt ansvar.

Permalänk
Medlem

jag måste säga att jag tycker det är coolt med strömsnåla produkter (säger jag som sitter på sockel 478 och 22 tum crt skärm)

men att framföralt hårddiskar går göra strömsnåla, denna mekaniska funktion, det är NajsFest

Permalänk
Medlem

Det är ju inte sämre iaf. Så mkt tror jag man kan säga säkert. Jag som har många diskar som mest långtidslagrar data och access'as sällan skulle lätt välja en strömsnäl framför en som inte är det. Speciellt om den dessutom kan göras tystare eller har längre livslängd. Den kombinationen borde man rimligtvis kunna få.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)