Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Två Flexscan-monitorer från Eizo

Permalänk
Melding Plague

Två Flexscan-monitorer från Eizo

Tillverkaren Eizo har idag släppt två stycken monitorer i bredbildsformat som har en ljussensor vilket anpassar monitorns ljusstyrka mot den omgivande ljusstyrkan. Modellerna heter Flexscan S2201W respektive Flexscan S2401W och ligger på 22 och 24 tum.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att man aldrig har råd med en Eizo av värre model

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Synd att man aldrig har råd med en Eizo av värre model

Kunde inte sagt det bättre själv..

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Hoppas MBY blev nöjd nu när ni uppgav luminansen korrekt...

Skärmarna såg väl trevliga ut, känns dock inte som någon sådär jätterelevant nyhet då det varken fanns prisuppgifter eller responstid på dom. Ska ni publicera en till nyhet när prisuppgifterna släpps?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Varför är det så ont om icke WS nuförtiden? Jag tycker inte alls om WS.
Varför är bilden där monitorn visas av så usel kvalitet? Varför .gif?

Permalänk
Medlem

är det någorlunda vettigt pris och responstid på 24"arn så är den väldigt intressant, min 20" börjar kännas för liten :<

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Nu är frågan om det är denna 22-tummare man tar eller LG:s L227WT, dock är det ju priset som avgör i slutändan, och det är sällan man ser en billig Eizo :/

Permalänk
Medlem

Med de betraktningsvinklarna så är det antagligen INTE en TN-film panel vilket för min del gör den mycket mer intressant än de skärmar som finns på marknaden nu, dock lär den i så fall bli förhållandevis dyr...

Permalänk
Medlem

Jag säger som dom andra.. Synd att man inte har råd med en Eizo av finare variant.

Visa signatur

Dator 2006 :: E6420 @ 3.2Ghz :: GA P35 DS-4 :: HD2900XT:: 4GB Ballistix 1000mhz@5.5.5.15 ::
Dator 2010 :: i5 760 @ 2.8Ghz :: GA P55A UD3 :: GB GTX 460 :: 4GB Corsair DDR3 1600mhz
Dator 2016 ::

Permalänk
Medlem

inte hört talas om eizo men jag såg att dem har stöd för kalibrering, och gjorda för tryck och fotografier, det måste ju märkas skillnad gente en bra samsung eller?

Permalänk
Medlem

Lite priser hade varit intressant ny när man är på jakt efter en ny skärm !

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q6600 | Asus Maximus Formula iX38 | 4 GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 | Corsair HX Series Modular Power Supply 620W | Thermalright Ultra-120 eXtreme + 2 x Silverstone FM121 x2 | Western Digital Raptor 150 GB | Western Digital Raptor 36 GB | Western Digital Caviar XL 500 GB x 4 |