Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrackHaxer
yeeeh, ramlade med min 30d + 70-200 f/4 idag ^^ Jag stupade framåt men som tur va hade jag motljusskyddet på.

Det blev inte en minsta skåra

pics or it didnt happen!

hehe, njä, men det är väl såna klantigheter man håller för sig själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
pics or it didnt happen!

hehe, njä, men det är väl såna klantigheter man håller för sig själv?

Det är väl skönt att höra att man själv inte bara råkar ut för sådan saker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
Märkte nyss att min d70s focuserar dåligt på översta punkten nån som vet vad det kan bero på. Den focuserar lika dåligt med alla objektiv.

på AF-S så kan den hitta focus 1 av 15 ggr typ, men så fort jag växlar över till en annan focus punkt så låser den direkt typ.
Nån som har nått liknande??????

http://pici.se/pictures/exUaroTUC.jpg

Det är väl två scenarion som är tänkbara eg...

Antingen är den AF-sensorn trasig, eller så har det hamnat något skit på den.

Du kan testa att fälla upp spegeln och blåsa med en blåsboll för att se om du får bort något skit. AF-sensorerna sitter i botten på huset precis framför sensorn.

Permalänk
Medlem

Direkt ifrån kameran, bara beskuren.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Det är väl två scenarion som är tänkbara eg...

Antingen är den AF-sensorn trasig, eller så har det hamnat något skit på den.

Du kan testa att fälla upp spegeln och blåsa med en blåsboll för att se om du får bort något skit. AF-sensorerna sitter i botten på huset precis framför sensorn.

Tack tack tack tack

Fällde upp spegeln och blåste som en galning med blåsbollen testade sen och nu har jag focus där med

Tack åter igen.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Vitlökscremefraisetillredning..

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk

Krizan och Molinder krockar under en match mellan Skellefteå-Modo

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en ny (symbian-)telefon precis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Skaffade mig en ny (symbian-)telefon precis!
http://farm3.static.flickr.com/2285/1779216791_bae370fbce.jpg

Snyggt! Trevlig bakgrund du hittade, lagom hippie

Nöjd med luren? Får en sån om en vecka

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Snyggt! Trevlig bakgrund du hittade, lagom hippie

Nöjd med luren? Får en sån om en vecka

Sjukt hippie, det är ett CS3 Master Collection wallpaper från http://creativesuitepodcast.com/index.php?post_id=211367

Telefonen gillar jag skarpt iaf. Byggkvalitén och skärmen är mycket bra, storleken är precis lagom för mig. Har kört symbian innan på en sådan där Motorola-tegelsten (bild nedan), men hade inte testat series 60. Det känns som en optimal kompromiss mellan funktioner och användbarhet - man kan göra mycket mer än vad man först tror.

Motorolan övergav jag mot en basic Siemens, men nu kan jag äntligen göra något vettigt med telefonen, trots att den är liten.

Permalänk
Musikälskare

Jag har med ny mobil \o/

Postar nån bild sen, ska bara ladda klart den ))

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ett par porträtt från street cars fest:
1.

2.

3.

Bilar, och annat kommer senare.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Första gillade jag, andra och tredje vart waaay för mörka vid ögonen

Flickvän med en polares tjockiskatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Drar på street cars fest och kommer hem med porträttbilder på flickor.
Och inte en enda bil...

Jag gillar ettan och trean. Tycker tvåan var lite för mörk runt ögonen nämligen. På trean passar det in, ger mer attityd till bilden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gillar den första, den ger nästan lite eleganta 60-talsvibbar.

Tvåan går dock bort, hela ansiktet ser bottentungt ut, för att inte tala om området kring ögonen. Du skulle kunna sätta bouncer på blixten, eller fälla upp reflektorskivan om det finns en sådan. (Eller göra lika dant som på första bilden )

Permalänk
Medlem

Sådär... Fixat hennes ögon lite.

Ljusade upp henens ögon lite, tog bort det blåa runt om... Vet inte om det blev direkt bättre, tycker hela djävuls-känslan försvann!

Fixade bort lite skuggor och ljusat upp iris lite (heter väl så runt pupillen?)...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Korsordsguru

Testade fota lite bilbilder i helgen. Ska fota en "helkropps"bild också om det blir bra väder någon gång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stilrena bilder Dalys! Gillas!
Ger en väldigt lyxig känsla. Lite typ som jaguars kataloger...

Edit: btw, ni som inte såg så har jag uppdaterat ett tidigare inlägg med nya versioner av bilderna!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
http://nvrmnd.mine.nu/grejs/images/blandat/fotografering/Niko...

Sådär... Fixat hennes ögon lite.

http://nvrmnd.mine.nu/grejs/images/blandat/fotografering/Niko...

Ljusade upp henens ögon lite, tog bort det blåa runt om... Vet inte om det blev direkt bättre, tycker hela djävuls-känslan försvann!

http://nvrmnd.mine.nu/grejs/images/blandat/fotografering/Niko...

Fixade bort lite skuggor och ljusat upp iris lite (heter väl så runt pupillen?)...

(Hänvisar till bildordningen i första posten: ) Stor förbättring på nr 2! Fast klar försämring på nr 1 om du frågar mig. Jag reagerade på att ögonen såg onaturliga ut - även om det nog hade varit svårt att sätta fingret på exakt varför om man inte kunnat jämföra med föregående version.

DaLys: Fint, jag gillar ljuset. Fast kompositionen kunde varit bättre på några, avklippt växelspake på första, bara halva med av växelspake / metall runt displayen på andra (plus lite säte med också). Trean funkar väldigt bra dock.

Permalänk
Medlem

Var ute på en söndagspromenad nu när vädret äntligen börjar bli lite höstlikt.

Gillade ljuset på denna, blir riktigt häftigt ljus nere bland de höga husen här för dom reflekterar ner ljuset i sina fönster.

EDIT: Dalys, riktigt fina interiörbilder på volvon.

Visa signatur

5D MkII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
(Hänvisar till bildordningen i första posten: ) Stor förbättring på nr 2! Fast klar försämring på nr 1 om du frågar mig. Jag reagerade på att ögonen såg onaturliga ut - även om det nog hade varit svårt att sätta fingret på exakt varför om man inte kunnat jämföra med föregående version.

Var svårt att få till hennes iris, använde mig utav dodge tool... Vet inte riktigt hur jag ska göra, får leka lite med "soft light"-lager kanske, det brukar fungera. Återkommer ikväll, hoppas jag... med resultat alltså!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Snygga bilder, det enda jag kan säga är som ExE är den klippta växelspaken på första, och att jag hade velat ha längre skärpedjup på den andra

Permalänk
Medlem

Jag behöver ett råd... Jag funderar på att sälja mitt 85mm/1.8 och mitt 180mm/2.8 och köpa ett Tokina 10-17mm/3.5-4.5 fisheye zoom istället (får då 10-17 + 18-70)... Men jag vet inte! Vill ju så gärna ha 180, det är ett illa bra porträttobjektiv

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk

fisheye är inget bra köp. Det kan knappt användas till någonting annat än 360 panorams (quicktime) och effekter. köp inte fisheye är mitt tips!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk

Vilken kamera är den bättre av nikon d40x och canon 20d?
Och varför?

Mvh jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Jag provade en EOS 1D Mark III, där kan man ju titta på den lilla displayen istället för i sökaren. Vilka cannon eos modeller kan man göra det på?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granden
Drar på street cars fest och kommer hem med porträttbilder på flickor.
Och inte en enda bil...

Jag gillar ettan och trean. Tycker tvåan var lite för mörk runt ögonen nämligen. På trean passar det in, ger mer attityd till bilden.

Nöjd(are) nu? Kommer mera bilar sen..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Jag provade en EOS 1D Mark III, där kan man ju titta på den lilla displayen istället för i sökaren. Vilka cannon eos modeller kan man göra det på?

Den, och 40D.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Vilken kamera är den bättre av nikon d40x och canon 20d?
Och varför?

Mvh jack

20D, det är en bättre kamera på det mesta. Den har fokusmotor i huset, bättre af, fler af-punkter. D40x (iaf D40) har bättre dynamik, är väl ända den är bättre på.
D40x är en konsumentkamera, 20D är en entusiastkamera.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
.....

Den, och 40D.

..........

Men på t.ex. pricerunner så står det detta för EOS 400D
Sökare: Optisk/LCD

Antar att de skrivigt fel då...

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Men på t.ex. pricerunner så står det detta för EOS 400D
Sökare: Optisk/LCD

Antar att de skrivigt fel då...

Prisjämförelsesiter är inga källor för information, gå hellre direkt till tillverkaren eller checka på någon bra fotobutik som t ex cyberphoto.
400D har bara optisk sökare, den har inte LiveView.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
http://nvrmnd.mine.nu/grejs/images/blandat/fotografering/Niko...

Nöjd(are) nu? Kommer mera bilar sen..

Den, och 40D.

20D, det är en bättre kamera på det mesta. Den har fokusmotor i huset, bättre af, fler af-punkter. D40x (iaf D40) har bättre dynamik, är väl ända den är bättre på.
D40x är en konsumentkamera, 20D är en entusiastkamera.

Håller med dig på dom flesta punkter förutom att 20D skulle ha nån fokusmotor i huset, sånt sysslar inte Canon med alls.

Visa signatur

5D MkII