När kommer iphone till sverige?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Nä alltså GPS-chippet i N95'an är inte det bästa, och har lite större felmarginal än SirfStarIII-chip som sitter i de flesta GPS'er. Jag menade bara att 2 meter får du inte vad du än kör med...

Har du Tre så kan du surfa med 3.6mbit obegränsat för 199kr/mån.

/hulle.

7.2 mbit nu... för samma pris.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Nä alltså GPS-chippet i N95'an är inte det bästa, och har lite större felmarginal än SirfStarIII-chip som sitter i de flesta GPS'er. Jag menade bara att 2 meter får du inte vad du än kör med...

Har du Tre så kan du surfa med 3.6mbit obegränsat för 199kr/mån.

/hulle.

Vad kostar det att ringa med det abonnemanget då? Sen är ju Tre så bluffiga det bara går. Man har sällan täckning någonstans och de ljuger väldigt mycket. (Har själv jobbat för Tre och så )

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vad kostar det att ringa med det abonnemanget då? Sen är ju Tre så bluffiga det bara går. Man har sällan täckning någonstans och de ljuger väldigt mycket. (Har själv jobbat för Tre och så )

Det är vilket abb. som helst tror jag, 199kr/mån är ett datapaketstillägg. 3G fungerar bra i Malmö iaf, HSDPA fungerar också bra i Malmö på de flesta ställen jag provat. Utanför storstan har jag ingen aning...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Det finns en viktig del i allas uträkningar som inte stämmer alls.

Apples problem är 3-delat.

Det finns inget som helst officiellt preliminärt datum för när iPhonen släpps i Europa. Somliga rykten säger att det sker i fjärde kvartalet detta år.
Problemet är att dessa telefoner som släpps då är EDGE-iPhones vilket inte är sådär jättepoppis i Sverige. iPoden ska ju vara den mest avancerade telefonen, men om det inte ens stödjer 3G så ligger den långt bak i tiden jämnfört med dagens moderna telefoner.

Rykten säger att nästa generations iPhone kommer att stödja 3G, men ett officiellt datum finns inte för det heller. Några sökningar på Google föreslår att den släpps tidigast i Februari 2008 - och detta i Japan bara.

Sen är ju GARANTERAT ett högre pris på 3G-versionen än EDGE-versionen av en iPhone. Jag är högst övertygad om att Apple släppte 3G versionen av sin iPhone för billigare än $600 så är detta en örfil man ger till alla iPhone-konsumenter som slösade bort onödiga pengar på en EDGE-iPhone, vilket är nog mer än det Apple-fansen skulle tolerera.

3G versionen av iPhonen kommer vara betydligt dyrare när/om den kommer till Sverige. Jag skulle nog garantera <6000 kr för bara telefonen.

Så när det gäller hype:t omkring iPhonen, glöm allt det där när det gäller Europa releasen. Verkar vara en total flopp i mina ögon...

Permalänk
Medlem

Akuma: det finns ju visst bekräftade datum för lansering i europa, i både england o tyskland, dock inte nått bekräftat i sverige, men både tyskland o england får väll anses som europa :D:D

sen ser man hur apple i allmänhet brukar agera, så brukar de ju inte sänka priserna så mycket, därmot brukar behålla samma priser när de uppgraderar till en nyare hårdvara. så det är inte alls omöjligt att de släpper en 3G version till samma pris. men det blir nog som du säger att de kostar lite mer, men jag tror inte att det blir så mycket som du tror, det skulle innebära dubbelt upp i pris, o det tror ja inte. kolla hur de sänkte priset på 8 Gb versionen av iPhone, nästan 300 dollar bara efter tre månader.

sen är du ute på farligt djupt vatten när du säger en mening med ordet "garantera" näre gäller apple o framtida produktsläpp o vad det innehåller. för om det är nått företag som är svårt att förutse o säga säkra o garanterade saker om, så äre apple.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nu ska de ju släppa SDK för iPhone också. Trevfligt med SSH-klient!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Nu ska de ju släppa SDK för iPhone också. Trevfligt med SSH-klient!

SDK?

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kozmoz
SDK?

Software Development Kit, egentligen ett API + IDE så utvecklare vet vad de kan använda för anrop, samt en miljö att programmera i. Enkelt förklarat.

http://en.wikipedia.org/wiki/SDK
http://en.wikipedia.org/wiki/API
http://en.wikipedia.org/wiki/Integrated_development_environme...

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...