Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Micron förbereder ddr3-krets på 2 gigabit

Permalänk
Melding Plague

Micron förbereder ddr3-krets på 2 gigabit

För ungefär ett år sedan tillkännagjorde minnestillverkaren Micron att man hade utvecklat en ddr3 krets med en storlek på 1 gigabit. Nu har man höjt ribban ytterligare och tillkännagjort en ny krets på 2 gigabit eller 256 megabyte.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

gigaBYTE va?

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Man får hålla ögonen öppna på dessa.

Det har nu hänt några gånger att de bästa minnena för en viss minnesstandard lanserats tidigt och sedan tagits ur produktion tidigt, tänk winbond BH-5 eller tidiga micron DDR2 minnen som klarade en bra bit över PC8000 hastigheter med lägsta tänkbara timings.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
gigaBYTE va?

En krets/modul på en eller två gigabit, Ett minne har åtta till sexton kretsar/chips.

Permalänk
Avstängd

hehe ja jag ägde visst mig själv där, borde läst nogrannare

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
hehe ja jag ägde visst mig själv där, borde läst nogrannare

Ja? Man brukar 'äga' sig själv, detta står plitat i en mängd överrenskommelser och statsförfattningar.

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor
Ja? Man brukar 'äga' sig själv, detta står plitat i en mängd överrenskommelser och statsförfattningar.

Hahahahah! Blev ett smått leende på den kommentaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
hehe ja jag ägde visst mig själv där, borde läst nogrannare

Jo, kändes väl inte så genomproffsigt ditt förra inlägg...hehe

Permalänk
Inaktiv

Fo'shizzle ägd 3 ggr, utav Password, sej själv och av gryzor

vad jag vet så brukar många minnen ha ½-1 gigabitsmoduler, dessa kommer nog kunna utgöra ett 2 gigabytesminne, vilket är bra särskilt om de är snabba.

Permalänk

Och Nuukeer blev ägd av en fisk:

Citat:

Från Svensk Fisk
Sej är en kraftig, spolformad fisk inom torskfamiljen som liknar sina släktingar förutom att den saknar skäggtöm. Den har en framskjutande underkäke, stjärtfenan är kluven och färgen är grön till grönsvart på ryggen och silvervit på sidor och buk. Sejen kan väga 15 kg och bli 120 cm lång. Vanlig storlek i våra svenska vatten är mellan 1-3 kg. Sejen är allmän i Nordsjön, Skagerrak och Kattegatt. Den är mindre vanlig i Öresund och i Östersjön förekommer den nästan inte alls.

Visa signatur

]:)
veni auditivi decendare

Permalänk
Medlem

Hahaha

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fultomten
Och Nuukeer blev ägd av en fisk:

Ja, Lunarstorm är ett hot mot det svenska språket.

Permalänk
Medlem

OMG!!! t3h p0wn4ge in dis thread is t00 much.....

Och sen tillbaka till ämnet: bra att dom försöker klämma in mer minne på en enda sticka så man kanske kan få 4GB minne med bara två stickor snart.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fultomten
Och Nuukeer blev ägd av en fisk:

Bästa kommentaren, hahaha...

Visa signatur

NEVER stick your tongue on my VapoChill :)

VapoChill XE 3.2Ghz@4.2Ghz

Permalänk
Medlem

jomenvisst, snart kommer man ju få in tillräckligt med RAM på en sticka för att kunna driva Winblows Vista