World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Håller på o lvlar min hunter.. är lvl 52 nu och behöver guld
Vilket är det bästa stället att farma pengar på till 60? Har 300 i skinning och rugged leather säljs för c:a 10-15G stacken

Fortsätt levla tills du blir 70, finns ingen anledning alls att behöva pengar tills du blir 70 mer eller mindre, saknar du pengar till Epic mount så får du fort ihop det efter lv 60 när du kommer till outland.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Fortsätt levla tills du blir 70, finns ingen anledning alls att behöva pengar tills du blir 70 mer eller mindre, saknar du pengar till Epic mount så får du fort ihop det efter lv 60 när du kommer till outland.

Det är mounten jag vill ha ja :/.. Men det kanske går ihop sig ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Det är mounten jag vill ha ja :/.. Men det kanske går ihop sig ändå

Tar inte alls långtid att få ihop pengar till vanlig epic munt i outlands på att bara questa och kanske ha ett proffesion med som drar in lite pengar på.

så du behöve inte va orolig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollen
Det är mounten jag vill ha ja :/.. Men det kanske går ihop sig ändå

600g till en mount går fort i outlands. jag snittar på att dra in lite över 100g om dan med att questa på min warrior (som fö har 95k xp kvar till 70, woho!). så om du spelar någotsånär aktivt så har du en epicmount på en vecka

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Tror jag fick omkring 2000g på de 2 veckorna det tog mig att levla från 60 till 70, så att få ihop pengar till en epic mount är precis som de andra sagt inget problem.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Glöm att komma med i en raid som Rogue/Hunter, förmodligen den minst behövda classen i wow med tanke på hur många som spelar den.

Vi har stora problem med att hitta melee till våra raids, framför allt rogues. Att hitta rogues att recruita är inte allt för svårt. Men att hitta rogues som kan spela, det är en riktig pers. Just nu har vi 2 rogues som faktiskt kan spela men vi har säkert haft 8-10 rogues guilden som har kommit och gått för att de har varit rent tröga.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Tror jag fick omkring 2000g på de 2 veckorna det tog mig att levla från 60 till 70, så att få ihop pengar till en epic mount är precis som de andra sagt inget problem.

Du får inte glömma att priserna på AH var skyhöga då heller :p. Man sålde alla minerals och leathers tokdyrt. Gått ner en hel del sen dess! Men det verkar inte vara någa problem att sälja mina leathers till skapliga priser nu heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Vi har stora problem med att hitta melee till våra raids, framför allt rogues. Att hitta rogues att recruita är inte allt för svårt. Men att hitta rogues som kan spela, det är en riktig pers. Just nu har vi 2 rogues som faktiskt kan spela men vi har säkert haft 8-10 rogues guilden som har kommit och gått för att de har varit rent tröga.

Hur långt är ni?

Min gamla guild (spelar inte längre, phew) har clearat BT och har nästan aldrig med sig rogues. En IRL vän är kvar och spelar rogue. Han är minst sagt förbannad över situationen xD

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Har dom gjort om lämna in cloth för rep böset till daylie ? för lämna in 60 wool. silk coh mageweacve nyss med min 41 rogue hos darkspear trolls .men efte rdet kan jag inte göra någt?
någon som vet ? för vill ha raptor till min rogue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Har dom gjort om lämna in cloth för rep böset till daylie ? för lämna in 60 wool. silk coh mageweacve nyss med min 41 rogue hos darkspear trolls .men efte rdet kan jag inte göra någt?
någon som vet ? för vill ha raptor till min rogue

För att lämna in Runecloth (konstant 20stacks) måste man vara level 50 om jag inte minns fel.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
För att lämna in Runecloth (konstant 20stacks) måste man vara level 50 om jag inte minns fel.

Och det går inte lämna in silk och sådan konstant ? utan bara runecloth ?

Permalänk

gahahaha! nån som spelar på wildhammer? körde just en pug mot ett wildhammer premade roligaste wsgn någonsin, de fick 2 flaggor sen lyckades vi norpa deras pricis innan de skulle lämna den och sen lyckades vi hålla ut i en och en halv timme innan vi förlorade! det var en äkta scout premade!

såhär blev scoreborden:D

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

AddOn

Tjaba...jag har precis intalerat en bunt med addon som jag blev nöjd med.. Förutom en sak... mitt i skärmen har jag fått en liten ruta som det står SB i..
Någon som känner igen den och vet hur jag kan få bort den ?
Här kommer en bild ...det är altså "knappen" mitt i skärmen...

Permalänk

Har precis börjat spela wow igen och har tidigare lirat hunter (70) rogue(70) och sist en warlock till 70(+ massa alts som inte blev ngt av)

Detta accountet har jag sålt och ska nu börja spela upp en ny gubbe, först tänkte jag direkt "Warlock! - Askul ju!" men sen "Hum, har ju redan lirat en warlock till 70, kanske skulle prova på någon klass jag inte spelat".
Så jag började lite på en warrior, men jag är så pass osäker på hur warriors är att spela på 70, i PvP och i PvE(Solo grind typ).. så jag tänkte fråga er

Vilken av dessa 2 klasser ska jag spela upp tycker ni? Jag kände aldrig av något speciellt negativt med Warlocks då jag spelade dom, förutom att typ det sög att bli zergad med cloth på sig xD.
Tackar för alla svar.

Permalänk

warrior är en aning gear krävande, skaffa ett bra vapen sen kan du grinda som vilken klass som helst, om inte bättre, när jag grinda rep med kurenai hade jag ca 40 mat bitar, när jag fått rep från lite in på revered till exalted hade jag ca 20 käk kvar, då grinda jag lvl 66-68 mobs hela tiden så solo grind funkar utmärkt...om du itne är prot speccad då suger det pung... personligen tycker jag det är riktigt kul att både pvpa och köra instance med min warrior.

EDIT: gha vad många komma tecken det blev överallt... men men

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Och det går inte lämna in silk och sådan konstant ? utan bara runecloth ?

Först lämnar man ju in 20x Wool, 20x Silk, 20x Mageweave (dvs 1 stack av dom var), efter det så ska man lämna in 20x Runecloth. Och Runecloth kan du då lämna in hur mycket som helst, vilket du inte kan med Wool, Silk eller Mageweave.

Så göra alla quests + lämna in stacks med Runecloth is the way to go. Men Runecloth kan du inte lämna in för än vid lvl 50+ (om jag inte missminner mig nu)

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hur mycket arena points får man ungefär i varje bracket om man förlorar 10 matcher i veckan?

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

Poängutdelningen från arenas är relativ till rating, inte wins/losses. Det är därför omöjligt att säga något annat än att du skulle få mindre och mindre poäng för varje vecka som gick.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
hur mycket arena points får man ungefär i varje bracket om man förlorar 10 matcher i veckan?

Får skriva in rating här så ser man hur många poäng man får
http://eu.wowarmory.com/arena-calculator.xml

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Jag undrar hur många här som spelar på Haomarush? är det någon som känner till hur alliance är där? Spelar nämligen på Al'Akir och funderar på att byta gratis till Haomarush.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Finns det någon sida med filmer från Blizzcon ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Re: AddOn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Tjaba...jag har precis intalerat en bunt med addon som jag blev nöjd med.. Förutom en sak... mitt i skärmen har jag fått en liten ruta som det står SB i..
Någon som känner igen den och vet hur jag kan få bort den ?

ta en screenshot o lägg upp den, så ska vi se vad vi kan göra åt saken

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag undrar hur många här som spelar på Haomarush? är det någon som känner till hur alliance är där? Spelar nämligen på Al'Akir och funderar på att byta gratis till Haomarush.

Tacksam för svar.

Spelat på Haomarush sen den startade nästan 2år, flyttade min gubbe därifrån för någon månad sen, ALLA stora horde guilder är borta, realmet dör ut, har gjort det jäkligt länge nu. Tror det är nästan lika illa på Alliance. Flytta istället till något annat realm.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag undrar hur många här som spelar på Haomarush? är det någon som känner till hur alliance är där? Spelar nämligen på Al'Akir och funderar på att byta gratis till Haomarush.

Tacksam för svar.

Spelade där för ett år sedan, så jag har kanske inte så mycket att säga till om. Men alliance kommer jag ihåg som ovanligt trevliga och hjälpsamma. Det var inte lika mycket "gief gold plix" eller "hej see you är from swerige!, kan jag få guld?" vilket det är på min nuvarande server (outland).

Det var också överdrivet mycket rogues, så om du är rogue, tänk inte äns tanken.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

hmm lite dum fråga kanske, men nån som vet vilka mobs i outlands som har störst chans att droppa gröna items? (eller blå / epic skada inte heller) ;D
vill farma lite arcane dust till mongoose enchant, samt kanske tjäna en hacka på att sälja lite

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag undrar hur många här som spelar på Haomarush? är det någon som känner till hur alliance är där? Spelar nämligen på Al'Akir och funderar på att byta gratis till Haomarush.

Tacksam för svar.

En al'akirare
spelar du alliance eller horde? kör själv alliance i guilden Defenders of Valor

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Hur får jag bort dom irriterande "barerna som visas ovanför alla spelare när jag är nära dom??

Se här hur rörigt det ser ut....

PS/Jag har även uppdaterat tidigare inlägg från igår i den här tråden..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
hmm lite dum fråga kanske, men nån som vet vilka mobs i outlands som har störst chans att droppa gröna items? (eller blå / epic skada inte heller) ;D
vill farma lite arcane dust till mongoose enchant, samt kanske tjäna en hacka på att sälja lite

Regel nr1 när det gäller farming:
Farma inte det du vill ha utan farma det som ger bäst guld per timme och köp sedan det du vill ha.

Har du otur kan du får hålla på i timmar med att få tillräckligt många gröna items för att kunna enchanta mongoose. Om du däremot gör 6-8 dailys så kan du lätt köpa dina arcane dust på ah. Alternativt om du har något gatheringprofession så kan du t.ex. flyga runt och mine'a eller banka clefthoofs för skinning i nagrand. Även göra quests som du har kvar när du blivit 70 är bra. Jag har dragit ihop ca. 2000g bara i helgen på att göra quests vid 70. Så igår köpte jag min episka flygare

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Hur får jag bort dom irriterande "barerna som visas ovanför alla spelare när jag är nära dom??

Se här hur rörigt det ser ut....
http://i23.tinypic.com/73me6u.jpg

PS/Jag har även uppdaterat tidigare inlägg från igår i den här tråden..

Shift-V eller Ctrl-V tror jag det ska va...

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Shift-V eller Ctrl-V tror jag det ska va...

Ctrl - v ska det vara... TACK !!!