World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundhlundh
Testa med

/castsequence reset=target Curse Of Agony, Corruption, Siphon Life

Fungerade inte häller :/

Permalänk
Medlem

Hej.

Hade tänkt farma rep med Skyguards eller vad dom nu heter, dom har ju en rätt fin trinket man kan köpa vid exalted = http://www.wowhead.com/?item=32770

Undrar bara hur länge man ungefär måste nöta på för att bli exalted och om man kan göra det solo, samt lönar det sig ?

Har ju http://www.wowhead.com/?item=28041 just nu.

/Dia

Permalänk
Medlem

vilka guis rekommenderas till wow?

EDIT: skitsamma hittade tråden som behandlade ämnet..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Detta har säkert varit på tapeten innan, men det skadar inte att ta upp det igen hoppas jag.

Jag har en lvl 70 full epic rogue (merciless, kara och gruul typ) med 375 herbalism och 340 enchanting. Vad är bästa sättet att få pengar? Jag gör skettis och ogri'la dailysen btw.

gör som en kompis till mig, skaffa typ 3 chars, med en massa proffesions på, jewelcrafting på en, mining på en, herb på en, o enchanting så har han o fasen, har äger halva AH typ dock så har han lite för mkt fritid...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Re: a

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeimba
undrar om någon är bra på att göra macro
orkar inte trycka på alla tre spells så vill ha ett macro för corruption,curse of agony och siphon life om någon kan göra ett sådant skulle vara mycket tacksam!

/castsequence reset=combat/target Corruption, Siphon Life, Curse of Agony

Funkar för mig, men du måste trycka på knappen 3ggr för att kasta alla dots.

#showtooltip Drain Life
/cast [nochanneling:Drain Life] Drain Life

Är bra om du använder drain life, men inte vill råka klicka på ny DL innan den första har drainat färdigt/blivit avbruten, du sparar mana :>

/cast [modifier:ctrl] banish; fear

Binda en knapp till fear, tryck på knappen så fearar du, håller du in ctrl och trycker på knappen, så banishar du.

/cast [pet:Felhunter,target=player] Devour Magic

Self devour.

Är de jag använder, funkar jättebra.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Dingade just 375 i Alchemy på min warrior. en polare till mig sa att man kan inrikta sig specifikt på att göra pots eller att göra transmuteringar. Hur funkar det? Fattade inte riktigt.

Lvl 67 är min warrior f.ö

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Att vara elixir-"mastery", potion-"mastery", transmute-"mastery" innebär att du varje gång du gör ett elixir som elixir mastery så kan den "procca". Du får alltså fler än ett elixir för en bryggning. detsamma gäller potion och transmute. Du kommer t.ex. som potion master så får du mats till 20 super healing potions, du brygger alla matsen, men istället för att du får då 20 healing pots får du kanske 25-30. bara för att du proccar på din bryggningar. Det kan låta luddigt, men jag är värdelös på att förklara. Men det är så det går ut på. En "Transmute: Primal Might" kan i vissa fall procca så du får 4 primals av matsen för 1. Ta det du tror att du kommer brygga mest i framtiden. jag kommer själv att välja elixir master, för jag är druid och elixir till en druid är ett måste imo. Hoppas du förstod

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Att vara elixir-"mastery", potion-"mastery", transmute-"mastery" innebär att du varje gång du gör ett elixir som elixir mastery så kan den "procca". Du får alltså fler än ett elixir för en bryggning. detsamma gäller potion och transmute. Du kommer t.ex. som potion master så får du mats till 20 super healing potions, du brygger alla matsen, men istället för att du får då 20 healing pots får du kanske 25-30. bara för att du proccar på din bryggningar. Det kan låta luddigt, men jag är värdelös på att förklara. Men det är så det går ut på. En "Transmute: Primal Might" kan i vissa fall procca så du får 4 primals av matsen för 1. Ta det du tror att du kommer brygga mest i framtiden. jag kommer själv att välja elixir master, för jag är druid och elixir till en druid är ett måste imo. Hoppas du förstod

Jaså? Lät ju intressant. Hur gör man för att få en mastery då? måste man vara lvl 70?

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

*snyft* bara frostmanes AV som är nere?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Jaså? Lät ju intressant. Hur gör man för att få en mastery då? måste man vara lvl 70?

Jag vet inte, men jag skulle tro det. då jag som 64 på min druid ännu inte kan det. Det finns en npc i lower city någonstans som ger ett quest har jag för mig. kolla vid alchemy labbet, och där omkring.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Nja du får questen för mastery från zangara det är en quest som du gör men är nästan hundra på att du måste vara 70 för att kuna göra den, dock kan du få questen långt innan lvl70

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Jaså? Lät ju intressant. Hur gör man för att få en mastery då? måste man vara lvl 70?

Måste vara 68 för att ta questet.
För alliance är det alchemist tränaren i HH.
För Horde är det alchemist tränaren i Thrallmar.

Tränaren kommer ge dig 3 quests att välja mellan (potion, elixir eller transmution master) som tar dig vidare till någon annan.

Edit: Transmution mastery kan man klara lätt vid 68 (kräver bara 4st Primal mights som du ska lämna in)
Potion mastery måste man vara 70 på (inte druids som kan vara 68, kräver flying mount, då man ska hämta en bok i The Botanica)
Elixir mastery kan klaras på 68, måste in i BM och få 10 quest items från drakarna där (Jag har gjort 4 runs och fått 3st)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Suttit och läst på lite wow forum nu om fury dps warriors. inte vart så insatt i det innan, funderar på att köra det med min nämligen. men iaf

vissa säger att när man speccat fury och får 3% hit och har ca 95 hit raiting med gear så ska man sattsa på str och crit före hit , eftersom med dom ca 9% hit man får av det räcker för att alla yellow attack ska träffa men white har 24 eller 28% chance to hit om jag kommer ihåg rätt. men vissa säger att man sk ha ca 200 hit raiting och dom 3 från talent.

så Vad ska man gå efter ?
kör jag på så mycket hit som möjligt i den gear jag har nu och lite hit stenar så har jag ca 180 hit. ca 1400 ap och 25% crit. sänker jag hit raitingen så kan jag öka ap och crit mer. någon som vet lite mer om det ?

/ MVH janss0n

Permalänk
Medlem

Spontant, så känns det som att innnan du drar in BT gear och t6 så kommer du få kompromissa på ett eller annat sätt.
För att maximera din fury dps lär du behöva en bit över 200 i hit rating plus talents.
Personligen skulle jag sikta på cirkus 1500 AP, behålla minst 25% crit, o sen slänga in så mycket hit det bara går. Därefter byta upp sig så smart som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
Att vara elixir-"mastery", potion-"mastery", transmute-"mastery" innebär att du varje gång du gör ett elixir som elixir mastery så kan den "procca". Du får alltså fler än ett elixir för en bryggning. detsamma gäller potion och transmute. Du kommer t.ex. som potion master så får du mats till 20 super healing potions, du brygger alla matsen, men istället för att du får då 20 healing pots får du kanske 25-30. bara för att du proccar på din bryggningar. Det kan låta luddigt, men jag är värdelös på att förklara. Men det är så det går ut på. En "Transmute: Primal Might" kan i vissa fall procca så du får 4 primals av matsen för 1. Ta det du tror att du kommer brygga mest i framtiden. jag kommer själv att välja elixir master, för jag är druid och elixir till en druid är ett måste imo. Hoppas du förstod

Alldeles korrekt förklarat. Jag är transmute master på en av mina chars och jag proccar kanske 3/10 gånger. Jag har dock endast proccat x4 en enda gång på primal might. Runt 400G tackar man inte nej till

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Alldeles korrekt förklarat. Jag är transmute master på en av mina chars och jag proccar kanske 3/10 gånger. Jag har dock endast proccat x4 en enda gång på primal might. Runt 400G tackar man inte nej till

Fixade transmutemaster förra veckan på min druid. Drog till botanica med några polare och fixade potionmaster questen. Sen när jag blivit potionmaster så betalade jag 150g för att bli av med det (samma npc). Efter det var det bara att hälsa på uppe i stormspire för att plocka upp transmutemaster helt gratis. Anledningen att jag gjorde detta är att botanica + pots + 150g är mycket billigare än 4st primal might. Gjorde allt detta vid lvl68 för övrigt då jag har flightform.

Sen så hade jag tur på min 3e transmute och proccade 5xprimal might

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak

Sen så hade jag tur på min 3e transmute och proccade 5xprimal might

Vaa!!! hur många kan man procca alltså? Jag trodde 4 var max

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Vaa!!! hur många kan man procca alltså? Jag trodde 4 var max

1-5 om jag inte minns fel.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

bah, själv har jag bara fått 2x proccs typ 3-4 ggr.
Och då skaffade jag ändå transmute mastery bara några veckor efter tbc releasen.....

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
1-5 om jag inte minns fel.

1-4 extra utöver din är max!
Så du fick 4 + den du "gjorde"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit allt mer sugen på Talbuk mountet och undrar därför vilket/vad det snabbaste sättet är att bli exalted med Kurenai?

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

döda ogres och lämna in beads är det snabbaste har jag hört.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
1-4 extra utöver din är max!
Så du fick 4 + den du "gjorde"

Var roligare i början när man kunde få ännu mer, en i guilde som fick 8 eller 9x primal might :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
döda ogres och lämna in beads är det snabbaste har jag hört.

aj.. 10 rep per ogre och 500 för 10 st warbeads..

Det kommer ta tid.. lång tid

Finns det inget annat sätt?

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
aj.. 10 rep per ogre och 500 för 10 st warbeads..

Det kommer ta tid.. lång tid

Finns det inget annat sätt?

Tog ca 10-20h playtime för mig till exalted (var väl nästan revered, eller vad det är man hamnar på om man göra alla kurenai quests)

Tyckte det gick väldigt snabbt iaf att nå exalted

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Flyttat till Stormreaver nu, någon här som lirar där?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tog ca 10-20h playtime för mig till exalted (var väl nästan revered, eller vad det är man hamnar på om man göra alla kurenai quests)

Tyckte det gick väldigt snabbt iaf att nå exalted

Ah okey, låter väl rätt slitsamt, men det är väl sånt man får räkna med. Vad för klass är du föresten?

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Ah okey, låter väl rätt slitsamt, men det är väl sånt man får räkna med. Vad för klass är du föresten?

Det var med min mage...
Kändes kanske mindre jobbigt för mig för jag var väl lvl 68 då jag grinda där, så att jag både levlade och fixade rep.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Någon som spelar på Al'Akir? (alliance)

Jag har en lvl 18 warrior där som precis har börjat om på ny kula.. inte lätt.
Skulle bli oerhört glad om ngn skulle kunna tänka sig att donera bags eller så
Addar i så fall på friendlist och kommer betala tillbaka när jag kommit längre upp i levlarna.

Min karaktär heter: Lippi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
1-4 extra utöver din är max!
Så du fick 4 + den du "gjorde"

Precis
Får hoppas på lite mer tur så jag kan köpa den där epic riding skillen innan Wotlk. 5k guld känns i fickan

Visa signatur

Legitimerad stofil