Permalänk
Robot

Första Gravyren

Tänkte lägga upp en bild på min första gravyr, gjord med en Claes Ohlsson "fejk-dremel"

Blev riktigt nöjd med slutresultatet måste jag säga, det enda jag blev lite missnöjd med var väl att jag graverade i olika riktningar. Men det har jag lärt mig tills nästa gång nu

Om någon vill ha motivet går det bra att PMa.

Permalänk
Medlem

hmm jag är lite nyfiken på det här med gravering, några tips på vilka verktyg och hur man ska gå till väga?

Permalänk
Medlem

Hmm nu är ju jag också nybörjare, men du behöver något slags multiverktyg eller gravyrpenna, har du pengar så köper du en dremel, annars så köper du en co/tech från claes ohlsson

Hur man ska gå till väga är det nog bättre att du frågar nån som är bra, typ wolverine lr gotall

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg gravyr, 10p!

Permalänk
Avstängd

hu gör du såntdär funderar på att göra det själv om jag får veta hur man gör

Visa signatur

Amd Athlon 4800+,2GB 667 MHz kingston,Western Digital 320 gb,Asus M2N-X,Club 3D 8600GT,Zalman Cpu Cooler,

Permalänk
Medlem

mkt snyggt för att vara första gången

Permalänk

skulle du kunna skicka motivet? johannes___1@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skage:

hmm jag är lite nyfiken på det här med gravering, några tips på vilka verktyg och hur man ska gå till väga?

Skrivet av m1nken:

Hmm nu är ju jag också nybörjare, men du behöver något slags multiverktyg eller gravyrpenna, har du pengar så köper du en dremel, annars så köper du en co/tech från claes ohlsson

Hur man ska gå till väga är det nog bättre att du frågar nån som är bra, typ wolverine lr gotall

Skrivet av BlackTower:

hu gör du såntdär funderar på att göra det själv om jag får veta hur man gör

pojkar pojkar... testa med denna guiden som wolverine redan gjort...

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...