Permalänk
Robot

Gravyrer av olika slag^^

Har hållit på en liten aning med några gravyrer. De flesta är spegelgravyrer. Får ursäkta för att jag är helt värdelös på att ta bilder, men det bjuder jag på Ta en titt o kom med lite kommentarer och/eller förslag!

Besök albumet: Gravyrer av olika slag^^ av Predatorsb

Permalänk
Medlem

Vad graverar du med? dremel eller? den celtic var snygg. Får den får du 7p

Visa signatur

Datorkomponenter |Amd Athlon 64 X2 4600+ @ 2,8Ghz | Corsair XMS2 2048mb (2*1gb) | 8600 GTS 256mb @ 675/2000mhz | 400GB Samsung | 400watt |
Kringutrustning |Samsung 206bw | G5 | Icemat Siberia |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morales
Vad graverar du med? dremel eller? den celtic var snygg. Får den får du 7p

Yepp, är en sån som gäller med en böjlig axel. Det underlättar en del

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem

helt sjukt .

Permalänk
Medlem

WOW, snälla sig vad man behöver och var man kan köpa det! 10p lätt

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
WOW, snälla sig vad man behöver och var man kan köpa det! 10p lätt

Dremel multi + småtillbehör = Clas Ohlson
En spegel, plexi lr datorsida är väl inte helt fel att ha att krafsa på heller..
Går köra med Classes egna multiverktyg/graverpenna, hade en sån men den gick liksom sönder direkt så den blev att lämna in å köpa Dremel istället

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem

Gilllar grimreapern och mönstergraveringen fett, grymmt snyggt.

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Avstängd

uh... Jag är fan mål lös. Är det verkligen handgjort, vad har du använt för verktyg och hur länge har du hålligt på?

nästan sjukligt grymma. 10 p från mig.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk

Woho, det luktar skills

Permalänk
Medlem

Helt otroligt fina... särskilt "celtic patterns". 10p ingen diskussion!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Avstängd

sjukt snygg!

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenn9
uh... Jag är fan mål lös. Är det verkligen handgjort, vad har du använt för verktyg och hur länge har du hålligt på?

nästan sjukligt grymma. 10 p från mig.

Verktyg, se ovan Jepp, är handgjort. Har man ingen CNC liggandes i källaren får man ta vad man har
Har gjort ett par st på typ ett år, fast det mesta är gjort vintertid hehe..

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

najs, liknar [WP@]Wolverines gravyrer, tippar på att du fått inspirationen därifrån. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4... där är hans tråd annars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
najs, liknar [WP@]Wolverines gravyrer, tippar på att du fått inspirationen därifrån. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4... där är hans tråd annars.

Yepp, en del därifrån. Börja leka med en del av gravyrerna förra sommaren så alla är inte nya precis^^ Alltid härligt med såna som honom som kan komma med tips och inspiration!

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk

snyggt som fan! vet dock inte om det är värt 8.5P =D 6 från mig

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Är inte L:et åt fel håll?

Permalänk
Medlem

Hur graverar du? Free hand? Eller använder du kalkyrpapper innan o för över mönstret?
Är sugen på att fortsätta gravera och göra fina spegeltavlor.. Men svårt med freehand gravering. Lätt att de blir fel.

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S.Gaara
Hur graverar du? Free hand? Eller använder du kalkyrpapper innan o för över mönstret?
Är sugen på att fortsätta gravera och göra fina spegeltavlor.. Men svårt med freehand gravering. Lätt att de blir fel.

Jag kalkerar med hjälp av karbonpapper från en bild från datorn. Går hur bra som helst, men man kan behöva fylla i linjerna i efterhand med en kraftigare penna
Fortsätt, fortsätt, fortsätt Men som du säkert läst förut, ha inte bråttom, stress är typ din värsta fiende.. För som du säger, ett snesteg så kan det gå åt h-e^^ Men det kan vara värt det

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk

Grimreaper är klart skönast

Permalänk

det här har du gjort bra

Permalänk
Medlem

jätte fina.. sälj lite på DH vettja tjäna en slant!