Vågar jag köpa denna mobilen?

Permalänk

Vågar jag köpa denna mobilen?

Hejsan!

Det är så här att jag har köpt en mobil:
i från en tradera auktion:
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=51863168

Fick mobilen för 2500:- inklusive fraktkostnaden kom vi överäns om, så de tyckte jag var ett bra pris för mobilen så klickade på köp nu.

Vi kom överäns om att jag skulle betala han 2500:- när han har skickat mobilen och efter jag har fått kolli nr av honom.
(så skulle jag föra in pengarna på hans konto direkt)

Har fått kollit och allt nu när jag kollade min mejl.
Men säljaren har blivit avstängd ifrån tradera.?
Och när jag spårar paketet på posten.se , så står de *ifrån X*
Och vikten på paketet är bara 0,2 kg???

Här är kolli nr: testa o spåra de på posten.se 81599338990SE

Hur ska jag göra nu?? Vi har kommit överäns om att jag ska ge han 2500:- nu, men vågar jag de? Tycker det luktar lite bluff???

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Om du inte ska lösa ut paketet mot postförskott så vänta tills du fått paketet och kolla innehållet så att de stämmer och sen sätt in pengarna bara.

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk

ja sant, nej jag kan bara hämta ut paketet, men förmodligen e inte paketet här innan onsdag då han skickade de efter 4a i dag.
Och han skriver på mejlen att han vill ha sina pengar NU! För det var de vi kom överäns om..

kan inte förstå varför han har så berådska med pengarna, sen har han även ljugit om sina person uppgifter,

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Håller med föregående.
Vänta tills du har telefonen i handen och kolla att det verkligen stämmer med vad du har kommit överens om.

Be att få göra det redan på utlämnningsstället och stämmer det inte så lös inte ut det.

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk
Medlem

varför ska han då få pengarna? om han inte är ärlig. vänta istället...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

ska skriva att jag väntar med betalningen får se vad han säger.. han senast mejl löd så här:

Hej Mattias,

Som sagt så har jag varit på posten och skickat mobilen till din adress nu.
Jag har fått kvitto och alltig så att paketet inte kommer bort på nåt sätt.
Skickade den som rekomenderad som sagt.

Paketet är skickad 2007-11-12 16:39:58 Kolli-ID/inl.nr:81599338990SE

Nu hoppas jag jag att Du fullföljer din dell av
vår överenskommelse och för över 2500sek på mitt konto i Swedbank
Jag hoppas på dig! De första 5 ciffrorna är s.k. clearingsnummer.
Jag behöver pengarna senast imorgon så var snäll och för över dem i kväll.
Tack på Förhand!
MVH / Dmitri

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Avstäng från tradera luktar skumt.

dessutom inga omdömmen samt reggad i går låter lurt.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

skulle inte förvåna mig om de ligger en ketchup flaska i paketet, menar 0,2 kg de kan inte vara en mobil??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle aldrig lita på någon som skriver sig person "X" som avsändare. Det finns så otroligt många bedragare tyvärr i vårat land som livnär sig på att lura vanliga hederliga Svensson, de går INTE att lita på någon.

Betala absolut inte en endaste krona förräns du fått paketet, om säljaren har varit fullt ärlig hade han självklart skrivit ut sin riktiga avsändare till posten.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Nej för fan betala inga pengar till han mannen,sist jag skicka en sonyericsson k770i så vägde paketet 584gram,sen måste man skriva avsändare på rekommenderade paket. Jag hade aldrig betalat pengar för det där paketet.

Tycker du ska ifrågasätta han varför han blivit avstängd eller kontakta tradera och säg som det är så berättar dom förhoppningsvis.

Sen om allt rullar på som det ska så kommer du att kunna hämta ut paktet imorgon tisdag med hjälp av kollinumret om du nu inte får avin hem och du ser på posten.se att den kommit fram,när du väl fått den så öppnar du paketet på plats med kassörskan som vittne.

Var en kille som försökte blåsa mig på pengar på tradera i somras också,han hade också 0 i omdöme men eftersom han bodde i gävle(enligt annonsen) så slog jag till,annars hade jag inte gjort det.
Jag ringde upp telefonnumret som stog i vinnarmailet och jag kom till en gubbe på 60+ som bodde på den adressen och han visste inget om nån telefon på tradera(han visste inte ens vad det var för sida)
Blåsaren försökte med alla lovelser att få mig betala in pengar på hans konto,men jag skrev att det inte var ens hans adress etc så nå pengar kunde han glömma.

Permalänk
Medlem

han skrev detta.

Skickade den som rekomenderad som sagt.

men på posten.se står det att det är ett postpaket.

rek brukar börja på RR****************.se

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

berätta vad som händer! sånt här är bra att veta hur det löser sig

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Därför inte avsändaren inte står,hursomhelst så betala inte förrens du fått paketet i handen.

Permalänk

har fått mejl av honom så här lyder de:

Telefonen blir såld menade jag till nån seriös person som kan betala till skilnad från dig,
och ang. polisen så är det du som är bedragare, Mattias, som tänkte få mobilen på halvapriset
och slippa betala för den, bara för att jag inte heter så som du trodde förut.
men nog om det, ärligt nu? vad skulle du göra om du fick mobilen hemlevererad????? ja precis. Det e så jag misstänkte.

Det är jag som är offer i ditt bedrageri, det är jag som fick betala frakten på närmare 200sek och slössat min dyrbara tid på dig.
Hoppas du mår skitbra nu av detta.
Du borde skämmas tycker jag!

Att det finns såna människor som du som utnyttjar fölks svagheter , vill köpa grejer för halva marknadspriset och sen blåsa på D.
Gå till polisen du om du vill , jag skulle också vilja prata med dem om detta jag med. Du är dum! du skulle kunna få PRADA mobilen
levererad hem till dig bara för 2500sek men du har bara slösat min tid och engar med dina dumheter. D e bga såna som du trivs jag inte här i Sverige
och tänker flytta.
Ha D

(Jag sa till honom att jag inte tänkte betala i förskott då allting luktar bluff, och sa om han skulle inte skicka mobilen och får ist en tom låda lr något då skulle jag göra en polis anmälning för försök till bedrägeri..)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Hajar inte riktigt,det låter ju precis som att han inte postat den utan sålt den till nån annan?
Har du frågat han varför han redan blivit avstängd?

Sen vart han blåst om han betalat 200kr för ett paket på 200gram,när jag skickar telefoner rekommederat så brukar det ligga på 90-100kr.Och han har skickat den vanligt.. nja

Permalänk

aa tycker de med, svarade så också om han verkligen har postat den låter inte så typ..
men något har han postat och blir kul och se vad det är

ja jag frågade, men han svarade aldrig på de..:D (Undra varför..?)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Ja uppföljningen ska bli intressant..

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte heller. Enligt svaret så blir telefonen såld (till annan), men han har redan skickat den till dig tidigare som du skrev?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

enligt honom så har han postat mobilen, sa han i dag i telen också när han ringde mig under dagen. och han ville att jag skulle göra en snabb överförning tills hans konto...(Även hans tidigare mejl så sa han att han hadde postat de.) . Det som går spåra på posten.se det ska vara mobilen enligt honom...
men nu plöstligt på de senaste mejlet så värkar han inte ha postat den alls, :S ??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar som du skymfat hans heder

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

haha Nej jag vill verkligen ha mobilen o hoppas verkligen han har postat den Men tror allting e bluff o jag får nog en tom låda med en lapp i *ahha lurad på 2500:- sek*

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

den stora frågan är ju vad det ligger i paketet

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Åsna han är, han säger att han har skickat den och du har kolli id osv och sen säger han mot säg själv och låssas att han skicka den tiktiga.
Jag tycker du skall anmäla han då han var ute för att blåsa dig.

Men telen väger 85g och laddaren kan väla 80g så de är inte helt omöjligt att det skulle kunna vara en telefon.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Frågan är, som du måste svar på. Vad ligger i paketet? En dajm?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Kanske en sån där plastkopia från en affär

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Han e säkert efterbliven

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Om du kollar på amazon.com så ser du att en lg prada väger 1,9 pounds, vilket motsvarar ca 450 gram.

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk
Medlem

mycket intressant!
är ju till 95% chans att han försöker blåsa dig

skriv vad paketet innehöll sen!

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk

Haha! Han försöker spela på ditt samvete o tro att DU har lurat honom:D HAHAHA! Lova mig att du polisanmäler drägget och du har ju rätt bra bevismaterial i form av mail och kontonummer. Troligtvis lägger polisen ärendet på hög men jävlar vad kul att skrämma skiten ur idioten:)

Yippi! Skriv hur det gick sen bara.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor