Permalänk
Avstängd

Alla som tycker att detta är en flopp får gå och toalettdyka, nu på en gång.

8800GT är INTE tyst, och det är inte vidare svalt heller http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5985&page=4 nån som fortfarande tycker att kortet är svalt? inte det? bra.

Ett kort som nosar på 800Gt, är svalt, överklockar dugligt (enl. de bilder man ser på internet) och som kostar en liten peng? Damn folk, sluta klaga på AMD, detta är ett bra kort för en billig slant! Fattar ni inte hur mycket prestanda det är per krona?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_carl
Hur funkar det igentligen, jobbar det snabbare med minnet oxå eller är det bara gpu som räknas i SLI/Crossfire?

Funderar eftersom jag mest kommer att använda mitt graffe till grafiskproduktion i 3d och lite 2d och vill ha så mycket grafikminne som möjligt. kör ett 8800GTS640 nu men tänkte byte till hd3870 i Crossfire eftersom det skulle bli 512mbx2, men så är det alltså inte, lr?

Nej, så blir det inte, men det ryktas om att FireGL drivisarna går att använda efter softmodd på kortet. Vilket borde lämpa sig ypperligt till grafiskt arbete i 3D.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Få se när Ati släpper ett vamt kort som kräver ett monster till nätagg då klagar alla på det. Nu släpper det ett kallt kort som är runt 10db tystare än ett 8800GT som alla tycker är sååå tyst men i själva verket har en mer högljudd fläkt än 2900XT vid 100% fläkthastighet och vid 40% fläkthastighet ligger det normalt på typ 70-95 grader beroende på ventilation i lådan. Vilket också är högre än 2900XT.

Så för att folk ska bli nöjda så måste alltså ATI släppa ett kort som man kan köra på ett 300W nätagg som är helt tyst, ska ha 1 slots kylare och vara snabbare än 1st 8800 Ultra för under 1900 kr och dessutom ska klocka högt. Samt som måste ha drivrutiner som har 0 buggar och fullt linux stöd (som är en liten liten majoritet i världen).

Tuffa krav people

Eller så släpper de ett kallt kort som är tyst med UVD som är billigt att tillverka (vilket OEM tillverkare älskar) och så börjar de tjäna pengar igen. Tänk på att HD38XXX nog kommer dyka upp i laptops där de nog kommer vara betydligt mer energisnåla än nVidias motsvarigheter (vilket är viktigast för en tillverkare av laptops) och där Ati redan ligger före nVidia om man räknar marknadsandelar.

Sen så kommer ju priserna sjunka, det rekommenderade priset för 8800GT var ju 2495 kr när det kom men billigatse kortet idag ligger väl på 2100 kr? Samma sak kommer hända 38XX serien så strax över 2000 kr för 3870 blir ~1800 kr och där de ~1400 3850 blir det 1200 kr. Och detta är innan jul rushen då de flesta tillverkare sänker ytterliggare DEt har aldrig varit billigare att uppgradera en dator än just nu.

Du kan alltså få 2 st 3850 för priset av av 1 fabriksöverklockar 8800GT (där de dyraste versionerna ligger på 2900 kr). Och 2 st 3850 kort kommer vara snabbare än 1 st 8800GT i de flesta fall. Glöm inte att i de spel som stöder crossfire fullt ut så skalar Crossfier bättre än SLI. Och Crossfire är mer bandbredds hungrigt än SLI och där kommer PCIE 2.0 in vilket ger dubbla bandbredden. Och vad säger inte att ett 3850 inte kommer kunna klockas upp över 3870 hastigheter?

Låt Ati återhämta sig från sin förluster sen kanske vi får se ett superkort igen. Men tills dess är ATI's lösning att kunna flera stoppa in flera billiga kort i burken. Eller 1 kort med flera GPU:r

Ta mig inte på orden nu.

bra skrivet!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

det är en flopp för ATI/AMD måste få tillbaka tronen, är inte bra att ligga efter hela tiden.

dom kör en annan taktik säger många, jag säger det måste dom för deras kort är helt enkelt sämre än nvidias, dom har inget val!

det är knappast så att dom väljer att vara sämre.

men dessa siffror är nog lite osäkra så vi får se när riktiga test kommer, när släpps korten? komer nvidia släppa sitt 8800gts 65nm i samma veva för att konkurera?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

http://www.twrococ.com/video/3870/38705.htm

"I don't know what nVidia do to 169.04 but we can see the MAX FPS drops from 30 to 20FPS and the max frame is same as ATi 3870."

8800 Gt kanske ändå inte är så överlägset som det först framstod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
8800GT är INTE tyst, och det är inte vidare svalt heller

Mitt går nu för tiden:
45idle
64load

Varmt? nej. Stockkylare och den går inte över 30% hastighet.
Bra luftflöde ftw.

Riktigt synd om AMD inte grejjar att slå 8800gt.

Dock så är det fortfarande ett bra kort och det verkar som det inte kommer kosta specielt jättemycket heller.

Även fast jag avskyr ATI/amd kort så håller jag tummarna för framgång

Konkurrans=lägre priser

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
det är en flopp för ATI/AMD måste få tillbaka tronen, är inte bra att ligga efter hela tiden.

dom kör en annan taktik säger många, jag säger det måste dom för deras kort är helt enkelt sämre än nvidias, dom har inget val!

det är knappast så att dom väljer att vara sämre.

men dessa siffror är nog lite osäkra så vi får se när riktiga test kommer, när släpps korten? komer nvidia släppa sitt 8800gts 65nm i samma veva för att konkurera?

Varför är det en flopp att ett billigt kort inte tar prestsandatronen? Vad är det för folk som tror att det viktigaste är att ha det bästa kortet? Hur många 8800GT tror du inte att det säljs per 8800 Ultra? Nej, att ha fetaste monsterkortet är inte det viktigaste. Det är i OEM-marknaden pengarna finns, efter det den privata mellansegmentsmarknaden.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

För mig blir det nog en Phenom 9700, en MSI K9A2 platinum 790fx samt en 3870. Även om det inte presterar så blir det nog nåt sådant. Måste supporta AMD lite nu. Fast nu ser det i och för sig ut som man tjänar på det prestandamässigt oxå.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CallmeAl
http://www.twrococ.com/video/3870/38705.htm

"I don't know what nVidia do to 169.04 but we can see the MAX FPS drops from 30 to 20FPS and the max frame is same as ATi 3870."

8800 Gt kanske ändå inte är så överlägset som det först framstod.

Jag får boost med .09 drivrutinerna så den sidan är knappast något jag tittar åt. Andra som har installerat får också boost.
---------------
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=783...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Varför är det en flopp att ett billigt kort inte tar prestsandatronen? Vad är det för folk som tror att det viktigaste är att ha det bästa kortet? Hur många 8800GT tror du inte att det säljs per 8800 Ultra? Nej, att ha fetaste monsterkortet är inte det viktigaste. Det är i OEM-marknaden pengarna finns, efter det den privata mellansegmentsmarknaden.

du har tydligen missat:

random säljare: nvidia är idag bäst och gör snabbast kort så ta en dator med nvidia kort.

att leda gynnar även OEM marknade där pengarna finns, om folk ser att tex nvidia för bättre kort på high end marknaden då är dom självfallet deras andra kort oxå bättre än motsvarande, så tänker iallafall de flesta svenssons.
känner många som köper nvidia kort enbart för att dom vet att dom just nu leder och är bäst!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
att leda gynnar även OEM marknade där pengarna finns, om folk ser att tex nvidia för bättre kort på high end marknaden då är dom självfallet deras andra kort oxå bättre än motsvarande, så tänker iallafall de flesta svenssons.
känner många som köper nvidia kort enbart för att dom vet att dom just nu leder och är bäst!

Helt rätt. Och precis så är det också även om konkurrenten har bättre mellan segment kort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
du har tydligen missat:

random säljare: nvidia är idag bäst och gör snabbast kort så ta en dator med nvidia kort.

att leda gynnar även OEM marknade där pengarna finns, om folk ser att tex nvidia för bättre kort på high end marknaden då är dom självfallet deras andra kort oxå bättre än motsvarande, så tänker iallafall de flesta svenssons.
känner många som köper nvidia kort enbart för att dom vet att dom just nu leder och är bäst!

Sen tror då jag att svennsons inte vet nå vad high end gfx kort är för nått och än mindre vilka kort det är.

Permalänk

Precis. "Svenssons" har ju lätt majoriteten av markanden jämfört med mer eller mindre insatta gamers. Ett billigt, bra och energi-snålt kort kan bli en minst lika stor framgång som ett värsting-kort, om inte större.

Se bara tex på hur siffrorna såg ut på processorer för några år sedan då vi alla satt med våra AMD64, medans Intel va mer eller mindre mobbade på gamer-marknaden. Trots det hade Intel en ruskigt större del av kakan än AMD, just tackvare sin hårdvara som lämpade sig mycket bättre för oem-marknaden och annat. Idag är Intel tillbaka på gamer-fronten och har för tillfället ett rätt stort övertag mot AMD även där.

Samma sak kan hända marknaden för grafikkort, och förhoppningsvis kommer ATI/AMD tillbaka på båda marknaderna snart. Så har det alltid varit och så kommer det förhoppnings att förbli, för vår skull.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

HELT FEL!
Hur i helvete kan HD3870 få 12000 poäng i Crossfire när en enkelt 2900XT får 11500? Detta är helt, helt, felt fel.
Detta ser MYCKET mer realistiskt ut, samtidigt som detta inte är en människa på random i ett forum som recenserar: http://iax-tech.com/video/3870/38703.htm
Här ser det ut som 8800GT och HD3870 är egentligen identiska i stock, som det även ser ut på pappret även om 8800GT har 112st snabba Streamprocessorer medan AMD har 320 på lägre hastighet. Under SM3.0, HDR och 8xAA har HD3870 ett minimalt ÖVERTAG, vilket lovar gott - minst sagt, då kortet lär klocka långt över 8800GT redan under stock.
Detta även i Crysis - 8800GT leder med Nvidias fuskdriver 169.04, men utan fusket så hamnar de på samma average-FPS - detta utan att ATi ens lanserat en driver till HD3870 än och inte heller en hotfix eller boost för Crysis.

Priset hamnar på runt 259 dollar, det vill säga kommer den komma på svenska marknaden under 8800GT:s lanseringspris på dryga 2395kr.

PCIE-2.0 ger dubbla bandbredden, men bara i teorin - vanliga PCI-E bandbredden är inte cap:at än.

Jag suger med alla dessa kommandon, så jag citerar på gammalsättet:
"Mitt (8800GT) går nu för tiden:
45idle
64load

Varmt? nej. Stockkylare och den går inte över 30% hastighet.
Bra luftflöde ftw.

Riktigt synd om AMD inte grejjar att slå 8800gt.

Dock så är det fortfarande ett bra kort och det verkar som det inte kommer kosta specielt jättemycket heller.

Även fast jag avskyr ATI/amd kort så håller jag tummarna för framgång

Konkurrans=lägre priser "
Mjaaaa - i genomsnitt är 8800GT i load 10*C varmare än 2900XT, du har väl bara pressat kortet för lite eller så är du lite för snäll i orden - liten kylaryta + liten fläkt = hög värme och höga ljud. Luftflödet blir inte så bra att du får bort nästan all värme som produceras innefrån kylaren.

ATi KOMMER att döda 8800GT utan större problem med '70, tro mina ord - det är inte så att Nvidia sitter på teknik från någon annan planet bara för ATi inte riktigt kommit upp i t.ex. 8800GTX än. De fick problem från start, så nu tror förståss många att Nvidia alltid haft såhär stort övertag. Var god och se 7900GTX mot X1950XTX eller ATi:s tidigare storsäljande mainstream-kort - det är först detta året som saker sett såhär udda ut.

HD3870 kommer med ett lägre pris, näst intill identisk prestanda från start och med en kylare som du kan klocka på utan att bli orolig - även om den må vara mindre unik. Vi kommer även se ATi med en fullt fungerande AA-motor till skillnad från 2900XT då de kompenserade bristande AA-motor med högre bandbredd, vilket må funka, men det skapar vissa problem och är dyrare att syssla med. Sedan kommer '70 vara svalare än 8800GT; 55nm-krets mot Nvidias 65nm, GDDR3 mot GDDR4, varav det senare har högre frekvenser och lägre värmeutveckling.

Med HD3870 och AMD Phenom X4 kommer man få extremt bra prestanda för pengarna och lägsta möjliga energikonsumtion för pengarna. Intels nya 45nm-maskiner må äta mindre ström än AMDs 65nm Phenom, men för priset så äter en Phenom uppemot 80-90W på 2,5GHZ, jämför man det med Q6600 som också är 65nm så ligger denna på drygt 120-130W på 2,4GHZ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Precis. "Svenssons" har ju lätt majoriteten av markanden jämfört med mer eller mindre insatta gamers. Ett billigt, bra och energi-snålt kort kan bli en minst lika stor framgång som ett värsting-kort, om inte större.

Se bara tex på hur siffrorna såg ut på processorer för några år sedan då vi alla satt med våra AMD64, medans Intel va mer eller mindre mobbade på gamer-marknaden. Trots det hade Intel en ruskigt större del av kakan än AMD, just tackvare sin hårdvara som lämpade sig mycket bättre för oem-marknaden och annat. Idag är Intel tillbaka på gamer-fronten och har för tillfället ett rätt stort övertag mot AMD även där.

Samma sak kan hända marknaden för grafikkort, och förhoppningsvis kommer ATI/AMD tillbaka på båda marknaderna snart. Så har det alltid varit och så kommer det förhoppnings att förbli, för vår skull.

det var väll mest för att tex dell som är stora bara körde intel på den tiden?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
bra skrivet!

Jepps, Det ligger nått i det han säger.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Alla som tycker att detta är en flopp får gå och toalettdyka, nu på en gång.

8800GT är INTE tyst, och det är inte vidare svalt heller http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5985&page=4 nån som fortfarande tycker att kortet är svalt? inte det? bra.

Ett kort som nosar på 800Gt, är svalt, överklockar dugligt (enl. de bilder man ser på internet) och som kostar en liten peng? Damn folk, sluta klaga på AMD, detta är ett bra kort för en billig slant! Fattar ni inte hur mycket prestanda det är per krona?

Hmmm, tyvärr verkar det som om du är lite optimistisk. Enligt test på Legion Hardware så är 8800GT bättre i alla testade spel och HD3870 är i stort sett lika varmt som 8800GT. Effektmässigt skiljer det 10W i load och 20W i idle.
De testar inte överklockningsbarheten, men det ser ut som om det måste klocka exceptionellt bra för att peta 8800GT.

http://www.legionhardware.com/document.php?id=703&p=0

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Massa text

Snälla, kan du inte skriva som en mogen person som alla de andra gör. Snyggt, prydligt och för att det ska vara lätt för oss andra att läsa. Du gjorde detta tidigare men ej nu längre. Jag funderar på om inte ditt acc har blivit haxat.

Hur som helst, du har super fel och får nu äta upp det:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=703&p=0

Vad är felet borka? Drivrutiner precis som med R600????

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Säkert fruktansvärt noobig fråga...men vad är en stockkylare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tson
Säkert fruktansvärt noobig fråga...men vad är en stockkylare?

Det är den kylare som medföljer produkten. T.ex kylaren du får med när du köper en processor eller ett grafikkort. Man orkar helt enkelt inte översätta stock med orginal eller standard, vilket är vad det innebär.

De fungerar oftast helt okey men är oftast inte gjorda för att klara av överklockningar samt kan låta mer än andra , 3djeparts kylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Snälla, kan du inte skriva som en mogen person som alla de andra gör. Snyggt, prydligt och för att det ska vara lätt för oss andra att läsa. Du gjorde detta tidigare men ej nu längre. Jag funderar på om inte ditt acc har blivit haxat.

Hur som helst, du har super fel och får nu äta upp det:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=703&p=0

Vad är felet borka? Drivrutiner precis som med R600????

Jag är väl lite trött på att inläggen tar så lång tid att skriva, möjligtvis - men jag förstår din mening, ska tänka på det.
Hemsidan du länkade funkade inte alls, och sedan har jag mycket svårt att tro att 8800GT skulle prestera mycket högre än HD3870, speciellt med tanke på de tekniska specifikationerna.
[Edit: Nu funkade länken, men jag har inget mer att tillägga än att det är lagom fejk - HD3870 presterar sämre än 2900XT? Fetglöm det]

Jag klagar inte på prestandan hos vissa benchmarks utav HD3870 pga. drivrutinerna utan av den anledningen att de är helt vansinniga. Tror någon på allvar att HD3870 kommer prestera hälften så snabbt som 2900XT? Crossfire HD3870 presterar 500 poäng över en 2900XT? Det är helt vansinnigt - det är ju som att säga att 8800GT får 500 poäng högre resultat än 8600GT.

Det är helt omöjligt att 8800GT presterar mer än 5-10% bättre än HD3870 512MB under stockhastigheter.

Att 2900XT skulle prestera bara snäppet under HD3870 är också helt fel.

http://iax-tech.com/video/3870/38703.htm finns det mer som pekar åt att de faktiskt har rätt i sin recension som visar att HD3870 och 8800GT är nästan identiska redan under C7.10 eftersom de har några bevis alls, vilket det forumet som tråden handlade om inte har. Även om dessa 'bevis' också kan fejkas, men det är lättare att skapa ett diagram än att modifiera innehållet i 3dMark06s skärmdumpar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Hmmm, tyvärr verkar det som om du är lite optimistisk. Enligt test på Legion Hardware så är 8800GT bättre i alla testade spel och HD3870 är i stort sett lika varmt som 8800GT. Effektmässigt skiljer det 10W i load och 20W i idle.
De testar inte överklockningsbarheten, men det ser ut som om det måste klocka exceptionellt bra för att peta 8800GT.

http://www.legionhardware.com/document.php?id=703&p=0

Ett test som inte fanns när jag skrev mitt inlägg

Sämre än förväntat helt klart, men det kommer förmodligen sälja rätt bra ändå.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ett test som inte fanns när jag skrev mitt inlägg

Sämre än förväntat helt klart, men det kommer förmodligen sälja rätt bra ändå.

Man ska inte ta det som ett konstaterande. Alla sidor har olika uppgifter men det mesta tyder på att Hd3870 kommer att bli lika stark som 8800GT. Man ska inte lita på någon "recension" än, men jag är mer skeptiskt till dem negativa än dem som är mer realistiska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Man ska inte ta det som ett konstaterande. Alla sidor har olika uppgifter men det mesta tyder på att Hd3870 kommer att bli lika stark som 8800GT. Man ska inte lita på någon "recension" än, men jag är mer skeptiskt till dem negativa än dem som är mer realistiska.

Hoppas du har rätt, annars kommer jag gråta en skvätt...Måste dyka upp mer tester när som helst tycker jag ? Kan inte riktigt få ihop att det ska kunna va så dåligt med tanke på specarna, får ju halva fps i vissa spel mot 8800Gt...skumt, verkligen...

Permalänk
Medlem

Den första recensionen värd att tänka på:
http://www.tweaktown.com/reviews/1222/5/page_5_benchmarks_3dm...

Visst, det är inget fantastiskt - men R670 har inga drivrutiner förrän kortet är officiellt lanserat, först då ser vi ATi:s Catalyst 8.0. så just nu presterar den under 8800GT, men inte med så mycket som vissa andra källor visat på då Crossfire HD3870 tydligen skulle komma upp i 12.000pts i 3dMark06 - hah. Om 2900XT presterar bättre än HD3870 i vissa tester säger detta bara att driverna inte existerar.

Ge kortet två drivers och vi ser ett i allmänhet bättre flyt än 8800GT - kanske under AA/AF också.
Samma sak som med Phenom, om man inte har en 790FX-bräda, det är bara ett vänta ett par veckor så får man se hur det utvecklar sig. Själv skaffar jag nog en ny skärm först, min CRT 17" börjar bli ruggigt trist.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Den första recensionen värd att tänka på:
http://www.tweaktown.com/reviews/1222/5/page_5_benchmarks_3dm...

Det intressanta är ju att 8800gt verkar vara strömsnålare än hd3870 vid load. Elförbrukningen var ju ett av de större argumenten, både fram AMD/ATI's sida och från de frälstas här på forumet.

Prestandan är väl ok, men inte en chans att den kommer komma upp i 8800gt även med nyare drivrutiner. Hur långt har 2900xt kommit med alla sina "nya" drivrutiner ? Även det kortet var ju så himmla bra på pappret. Sen så är nog inte skillnaden så stor på arkitekturen mellan r600 och rv670 att det behövs ändra sådär jättemycket i drivrutinerna.

Men, vi får väl se hur allt utvecklar sig. Dock behåller jag min order på 8800gt tills vidare iaf.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.