Permalänk
Medlem

gammal dator

hej!
Undrar hur min dator egentligen skulle klara lite nyare spel och sånt. Ska upgradera den lite men undrar bara för skojs skull hur den skulle klara sej med lite nyare spel.
processor: intel pentium 4 2,4 GHz
ramminne: 256mb
grafikkort: geforce fx5200

Permalänk
Avstängd

den skule inte ens kunna klara dom nyare spelet på minsta

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

klarar den sig inte lite bättre om man köper ett nytt grafikkort bara då?

Permalänk

Nä, det är knappast värt det. Bättre att köpa en ny.

Permalänk
Medlem

Ett 6800le för 300kr på komplett (fyndvaror) och någon begagnad 512mb-1gb ramsticka så skulle det _gå_(?) att spela dom nya spelen... sedan om det är trevligt är ju en annan sak

Permalänk
Medlem

rubriken stämmer kanske inte riktigt. den är väll inte gammal men ungefär 2,5 år.

Permalänk

varför inte en kille hade ju ett mx440 och det maxade han alla spel med

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

Jag har något liknande just nu och det går ju att spela på.

Permalänk
Medlem

Apropå gammalt g-kort

Själv sitter man med ett gammalt MAXöverklockat/Biosmoddat Radeon 9550Le 250/186---->9600Pro 425/225 256mb som man hitta på miljöstationen och spelar både Crysis och cod4 på lite mindre än medium settings just nu funkar bra än så länge hehehe, så vem behöver nytt? ^_^ Överklocka skiten ur det gamla först.

Men ditt ramminne klarar du dig inte länge med iaf som dom säger, du bör ha åtminsone 1gb för att datorn ska va någorlunda snabb... Och samtidigt sparar du på hårddisken med mer ram.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Funderar på att upgradera så det ser ut såhär:

processor: intel pentium 4 2,4GHz (ska klockas)
grafikkort: Sapphire Radeon X1950Pro 512MB DDR3 TV-out DUAL DVI LITE RETAIL AGP
ramminne: Corsair TWIN2X2048-6400C5DHX DHX 2048MB/2GB(2x1024MB) Kit DDR2 XMS2-6400 800MHz
Och sen en ny hårdisk har inte bestämt någon speciel men. Borde den inte funka helt ok då?

Permalänk
Medlem

Jo, men du kommer behöva DDR ram inte DDR2 till att börja med. Vanlig DDR är tyvärr dyrare än DDR2 men det kanske du har råd med om du sparar in genom att inte skaffa ny hårddisk? Om du nu inte verkligen behöver en menar jag.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

En gammal P4'a och DDR-minnen skulle jag inhandla på blocket... vad kostar P4'an ny?
EDIT: insåg att du redan hade P4'an...

Permalänk
Medlem

okej, ddr minnen inte ddr2. Men tror ni att den skulle klara nya spel hyfast, inte på högsta grafik men. och hur mycket tror ni jag kan klocka processorn?
processor: intel p4 2,4 GHz(ska klocka)
grafikkort: Sapphire Radeon X1950Pro 512MB DDR3 TV-out DUAL DVI LITE RETAIL AGP
minne: Corsair VS1GB400C3 Value Select 2x1024MB Kit (tot. 2GB) DDR PC3200 400MHz 184pin CL3
hårddisk: Hitachi Deskstar T7K500 320GB 7200rpm 16MB SATA2
Kände att det behövs en ny hårddisk, dom gamla låter mer och mer för varje gång man startar datorn. Dom är dessutom riktigt gamla och jag behöver mer utrymme. gom gamla är på 15,7 gb och 32.2 gb.
Kom på en annan sak, finns det inga nya processor att köpa som passar på samma moderkort som p4:an gör?

Permalänk
Medlem

Det finns inga "nya" att köpa till 478:an längre men man kan få tag på beg för några hundringar på tradera om man vill, den bästa processorn man kan ha på s478:an är en 3.8ghz, fast då måste ditt moderkort stöda prescott processorer. Den du har nu är en Northwood som gick upp till 2.8ghz max om jag kommer ihåg rätt... Men om du vill så kan du klocka den du har rätt så ordentligt utan några större krusiduller.

Jag klockade min gamla 2.4 till 2.81 utan att ändra volt, kylning elr nånting se då till å ha så låg CL på dina minnen som möjligt om du ska klocka, mina var på CL3 också men man kan säkert få upp klockan lite till på cpu'n med cl2.5 elr cl2 minnen.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

okej men ingen som vet om det kommer gå att spela med den här setup:en ?

Permalänk
Medlem

Din processor kommer att flaska en del, men det kommer nog gå fint att spela på den ändå (väldigt stor skillnad mot nuvarande)

Permalänk
Medlem

trevligt :). Jag är trött på att det tar 10 min å starta msn ungefär och att man får starta om den ibland för att det inte går att göra nåt på den eftersom den laggar så mycket.